четвъртък, 25 април 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    5124 прочитания

    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Монделийз

    Лилия Борисова, търговски директор на компанията, пред Economy.bg
    17 юли 2020, 09:50 a+ a- a

    Лилия Борисова е търговски директор на Монделийз България от 1 септември 2019. Преди това, като национален мениджър „Продажби“, Лилия управлява успешно търговските отношения и продажбите на международната компания в Сърбия и Босна и Херцеговина. Вече 15 години тя е част от екипа на Монделийз с богат опит в модерна и традиционна търговия

    Как кризата с коронавируса се отрази на компаниите в България? Какви предизвикателства срещнаха и пред какви са изправени в момента? Как ще се случва завръщането в офисите и при какви правила за работа? Economy.bg потърси отговори от мениджъри на водещи компании в България. Как Монделийз преминава през настоящата ситуация разказва Лилия Борисова, търговски директор на компанията.

    Как ситуацията се отрази на Вашия сектор?
    В Монделийз Интернешънъл поставяме на първо място безопасността на всички наши колеги, продукти и потребители. Затова още в първите дни, когато усилено се заговори за Covid-19, ние предприехме всички необходими стъпки и мерки за защита на служителите и нашите производства: ограничихме пътуванията и срещите навсякъде, където Монделийз Интернешънъл оперира, приложихме мерки за физическо дистанциране, за да намалим честотата и продължителността на контакта между нашите служители, когато това е възможно. Предприетите действия варират в зависимост от пазара, но включват въвеждане на допълнителни мерки за безопасност и хигиена, преглед на здравословното състояние на служителите, забрана и ограничаване на пътуванията, възможност на колегите да работят отдалечено и други. 

    За периода на кризата Covid ние не отчетохме съществени нарушения върху веригата ни за доставки. Винаги сме работили за осигуряване на непрекъсната доставка на суровини за нашите производства, както и обеми от продукти, снабдявайки се с допълнителен запас от стоки, за да гарантираме, че разполагаме с достатъчно наличности на ключови съставки и материали. Търговските екипи на Монделийз България и дистрибуторите ни направиха всичко възможно, за да се гарантира наличност на продукти, така че рафтовете в магазините да не останат празни. В резултат на кризата ние спряхме планираните дегустации на новите ни продукти, за да се избегне струпването на потребители и клиенти в магазините и така подпомогнахме всички органи и институции в призива им за физическо дистанциране.

    Така, както „променихме и адаптирахме“ личния си живот, направихме и с професионалния си: следваме всички указания на компанията ни, спазваме всички изисквания за хигиена и безопасност с внимание към здравето на другите около нас, следим информацията, идваща от местните органи и власти. С днешна дата ние като компания сме готови да преминем към следващата фаза: от управление и справяне с реалността на Covid-19 се съсредоточаваме върху това как да продължим да работим успешно в тази нова норма. Кризата не ни промени като цел и ценности, които изповядваме. Напротив, изправени пред предизвикателствата на днешните дни, нашата мисия да управляваме бъдещето на продуктите за похапване ни вдъхновява и мотивира да поемем през следващия етап от това предизвикателно пътуване. Да, кризите са трудни, идват неочаквано, но могат да бъдат страхотни катализатори за иновации и ние, като компания, през последните месеци научихме много за това. Успяхме да демонстрираме бързина във взимането на бизнес решения и бързо се адаптирахме към наложените от пандемията обстоятелства. Научихме и много за това как можем да работим ефективно и във виртуална среда, станахме по-организирани и креативни. Със сигурност ще вземем най-доброто от последните седмици и месеци, за да продължим успешно напред. Да, може би ще е по-трудно, но ние имаме всичко необходимо плюс едни от най-любимите брандове и продукти, както и много подготвен и устойчив на промените екип от професионалисти. 

    Оптимизирахте ли някакви разходи и наложи ли се да съкратите служители?
    Изключително съм щастлива, че съумяхме да запазим всички наши служители и заедно и в синхрон да преминем през най-кризисните месеци на COVID-19. Тук е моментът да благодаря на всички служители в Монделийз България за огромните усилия, които положиха и продължават да полагат в този предизвикателен за всички нас период. Екипите доказаха своя професионализъм, отговорно отношение и всеотдайност, за което съм изключително благодарна на всички.   

    Каква част от служителите Ви преминаха на режим „хоум офис“? Кога и как се случи това?
    Предвид разпространението на коронавирус наш основен приоритет беше и е да защитим здравето и безопасността на нашите служители, следвайки всички препоръки на глобалните институции и местните здравни власти. Успоредно с това трябваше да гарантираме непрекъснатостта на бизнеса си, както и да продължим да обслужваме нашите клиенти. Приложихме всички необходими предпазни мерки и непрекъснато следяхме ситуацията, за да можем своевременно да актуализираме нашите указания към колегите според предписанията за превенция на Министерството на здравеопазването и създадения кризисен щаб. В структурите по места на Монделийз Интернешънъл има обособени кризисни екипи, които се грижат за информираността и безопасността на служителите. Екипът е отговорен с адекватното и навременно информиране на нашите служители, както и с издаването на указания в случай на кризи, каквато е и ситуацията, в която всички се намираме. Искам да отбележа, че дори в пика на кризата с Covid-19 офисите и производствата на Монделийз продължиха да оперират при високо ниво на дезинфекция, спазване на физическа дистанция, внимание и информираност. Не сме спирали нито за миг, за да можем да осигурим любимите продукти на нашите потребители, както и да не допуснем ситуацията с празните регали в магазините, на която бяхме свидетели в редица държави по света. Благодарение на усилията на цялата индустрия, съвместно с институциите, ние успяхме да се справим със ситуацията. 

    А относно режима „хоум офис“, той не е новост за компанията ни, тъй като това е част от нашите гъвкави правила за работно време за всички позиции, които това го позволява. На служителите, базирани в офиса, препоръчахме активно да използват възможността за отдалечено работно място (home office). Офисът на Монделийз България остана отворен за колегите, които имат критична бизнес нужда да го ползват, разбира се, в съответствие с всички препоръчани предпазни мерки. Търговските екипи на пазара продължиха своята работа, следвайки допълнителни указания относно организацията на работния процес и безопасност. 

    Как се/ще се случва завръщането в офисите? Как изглежда офисът Ви сега?
    Офисът е подготвен с всички необходими информационни табла и противоепидемични мерки, за да посрещне поетапно служителите на Монделийз България. Предвид увеличаването на случаите с Covid-19 през последните седмици, ние все още окуражаваме всички, за които е допустимо, да използват предоставената от компанията възможност за отдалечено работнo място. Предвидили сме график за посещение в офиса с режим на уведомление, за да няма струпване на служители. 

    В сградата и в офиса на Монделийз в България спазваме строги противоепидемични мерки, сред които задължително носене на предпазни маски за лице в общите пространства, не повече от трима души в асансьор, маркиране на възможните места за работа в офиса, за да се спазва физическа дистанция и др. За нас е важно да подсигурим нужните условия и гъвкавост, така че служителите да могат да постигнат търсения баланс между личен и професионален живот. Очаквам с нетърпение да видя как офисното пространство отново оживява и се изпълва с дискусии.

    Как новият начин на работа се отразява на ефективността и продуктивността? Как измервате резултатите?
    Монделийз Интернешънъл е компания, която през годините не е спирала да се променя и може би за нас ситуацията беше неочаквана, но не и нова. Тя беше свързана основно с начина на работа и взаимодействие. Ние познаваме добре бизнеса си, нашите партньори и потребители и смея да твърдя, че реагирахме изключително бързо и адекватно. Предвид ситуацията да запазим здрави служителите си беше приоритет, както и да осигурим непрекъснатост на работата. Относно начина, по който отчитаме резултатите си, не бих казала, че имаме промяна. Ние продължаваме да поддържаме лидерските си позиции в сегментите, в които оперираме на пазара. 

    Какви са нагласите сред служителите – липсва ли им офисът, искат ли да се завръщат или предпочитат да продължат да работят от дома си?
    Когато управляваш голям екип от хора, всеки със своята индивидуалност и различия, е нормално и нагласите да са различни. Сигурна съм, че всеки един от нас е преминал през различни състояния с пикове и спадове, но съм убедена, че ще излезем от кризата по-силни и устойчиви. Когато имаш силен екип, който работи в синхрон и е отдаден на работата си, липсата на работното място и физическата близост с останалите колеги неминуемо е в дефицит. Човекът е „социално животно“, което има нужда от комуникация и социални контакти. На всички ни липсва нормалният офисен живот, но вярвам, че скоро ще се върнем към него. 

    Прилагате ли някакви нови подходи за ангажиране на хората, въведохте ли нови инициативи?
    Креативността на нашия екип „Човешки ресурси“ спомогна много за поддържането на духа и ангажираността на нашите служители – от споделянето на трикове и съвети за това кой и как работи от вкъщи и поддържа благополучието си в тези трудни моменти до редица благотворителни инициативи, виртуални срещи, конкурси и др., ние предприемахме редица действия, за да помогнем на хората да не се чувстват изолирани, а част от едно цяло. Опитахме се да създадем положителни и мотивиращи емоции, разказвайки наши вътрешни и лични истории.  

    Какви предизвикателства срещнахте и пред какви сте изправени в момента?
    Със сигурност се сблъскахме с една необичайна и непредвидена ситуация, която връхлетя света и за която не мисля, че имаше подготвени. Взимането на бързи и адекватни решения, работа в синхрон и мислене в перспектива бяха ключови за бизнеса в тази несигурна обстановка. Аз съм благодарна на целия екип на Монделийз в България, както и на нашите партньори за това, че работиха всеотдайно и с голяма мотивация, за да подсигурим необходимите продукти на българския потребител.

    А какви ще са последствията върху живота ни и психиката, тепърва ще анализираме. Covid-19 e изпитание за всеки – не само професионално, но и в личен и семеен план. 

    Това, което ни предстои на нас като компания, е поетапното и безопасно връщане към офисна среда. Искаме нашите служители да са спокойни, че компанията е взела всички необходими противоепидемични мерки, така че да подсигури едно безопасно работно място, в което всеки да се чувства защитен и спокоен.  

    Какви бизнес и житейски уроци научихте от Covid кризата?
    Има трудни моменти, но заедно като екип можем да се справим. Трябва да разчитаме и да вярваме на хората, защото в критични ситуации виждаме същината на всеки, а в нашия случай - изключителния професионализъм на хората от компанията. 

     

    ВИЖТЕ ОЩЕ: 

    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Kaufland
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Параграф 42
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Тимбарк
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Cargotec
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Tek Experts
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Paysafe
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Sanofi
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Nestle 
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Adecco
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Easy consult
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Райфайзенбанк
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Кока-Кола ХБК
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Карлсберг
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Транспрес


    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 1 час
    Shelly Group е първата компания на най-новия сегмент за двойно листване на БФБ
    Дружествата могат да търсят капитал едновременно и на двете борси в България и Германия
    преди 6 часа
    ЕК стартира Алианса за критично важните лекарства
    Целта е да се предотврати недостига на лекарства от критично значение
    преди 7 часа
    ЕС ограничава плащанията в брой до €10 000
    ЕП прие нови правила за борба с прането на пари и финансирането на терористични организации
    преди 7 часа
    Мъск обеща по-евтини електромобили
    След като компанията отчете най-големия спад на приходи от 2012 г. насам
    преди 24 часа
    България е 1-ва в Европа по брой заети жени в технологичния сектор
    36% са момичетата в училищата с професионални направления „Компютърни науки“, „Приложна информатика“ или в профил „Софтуерни и хардуерни науки“
    преди 24 часа
    IWG добави 867 нови локации в световен мащаб през 2023 г.
    Тенденцията бизнесът да се насочва към хибридни работни решения набира скорост, като IWG договаря почти двойно повече локации в сравнение с 2022 г.