Вижте капаните при поемането на ръководни длъжности
Поемането на ръководна длъжност изправя всеки мениджър пред редица предизвикателства. Най-големите трудности в началото произтичат от факта, че освен за себе си, той носи отговорност и за други хора. Но това често се забравя. Начинаещите мениджъри например са склонни да винят хората си, ако нещо се обърка, а не да търсят причината в себе си. Това е една от най-големите им грешки, отбелязва консултантът Дан Шаубел, цитиран от Business Insider. Ето кои са и другите:
1. Нямат доверие на екипа. Те се опитват да вършат и контролират всичко. Микромениджмънтът не работи, защото стратегическото управление остава на втори план, а освен това този подход демотивира служителите да учат и да се развиват.
2. Не обясняват на хората си какво точно очакват от тях и какви са целите на компанията.
3. Не могат да владеят емоциите си. Не всеки се случва да има лош ден, но добрите лидери не си позволяват лошо или заядливо отношение към екипа в такъв момент.
4. Не спазват обещанията си. Обикновено всеки нов мениджър дава обещания за повече бонуси, увеличения на заплатите, възможности за повишение... Ако това обаче сам само празни приказки, бързо губи доверието на екипа. Никога не обещавайте нещо, което не може да изпълните.
5. Не подкрепят инициативните в екипа. Във всеки екип има предприемчиви таланти, които не спират да дават смели и новаторски решения. Не всичките им предложения могат да бъдат полезни за бизнеса, но ако задушите техния ентусиазъм, не очаквайте положителни резултати.
6. Приписват си всички заслуги. Егоистичното поведение няма място в полето на лидерството. Добрите лидери благодарят на екипа за добре свършената работа и отчитат заслугите на всеки един от хората си.