Всяка агенция се оценява според 14 различни критерия, разпределени в 4 категории
Международната агенция RECMA (Research Company Evaluating the Media Agency Industry) публикува своето качествено изследване на медийните компании. То включва 50 страни и 800 агенции в целия свят, като за първи път включва и България.
Според проучването на RECMA за България първите места в класацията са за: Media Direction (OMD/ Omnicom) със 17 точки (High Profile), следвана от Optimum Media (OMD/ Omnicom) с 16 точки (High Profile), Carat (Independent) с 12 точки (High Profile) и ZenithOptimedia (Publicis/VivaKi) с 9 точки (Good Profile).
RECMA е основана през юни 1991 в Париж и е единствената компания, която публикува оценки за развитието на медийните агенции в целия свят. Първият глобален доклад е издаден през юни 1999. От юли 2006 се подготвят ежегодно доклади за повече от 40 държави. България се включва за първи път в качественото проучване и през май 2014 излиза първата класация. Тя е за 2013, но обобщава резултатите за 3 поредни години.
Всяка агенция се оценява според 14 различни критерия, разпределени в 4 категории:
1. Резултати за 2013
2. Momentum – индикатор, който показва дали тенденцията се ускорява, забавя, или се движи със същата скорост. Той зависи от промени в портфолиото, растежа през последните 3 години, промените в ръководството и др.
3. Ресурс в дигиталните и диверсифицираните услуги
4. Брой, вид и големина на клиентите
Изследванията на RECMA са на база информация от над 800 медийни агенции и други партньори (преса, специализирани в областта на рекламата изследователски компании, браншови организации, медийни консултанти). Провеждат се редовни срещи с агенциите, както и няколко допълнителни кръстосани проверки. Целта е да се гарантира, че докладите са безпристрастни, изчерпателни и точни.