Най-активният сектор в онлайн рекламата у нас през 2013 е Финанси, застраховане и брокерство. Неговият дял е 15.14%. Следват телекомуникациите (12.5%) и развлекателния сектор (10.68%). Това става ясно от инфографика на Interactive Share със статистики на Gemius за онлайн рекламните активности в Югоизточна Европа през 2013.
Според данните онлайн рекламата у нас се отличава като първенец на Балканите за миналата година по отношение на интернет пенетрацията сред потребителите между 18 и 69-годишна възраст.
След България се нареждат Македония (63% от потребителите), Сърбия (59% от потребителите), Хърватия (58% от потребителите), Босна и Херцеговина (54% от потребителите) и Румъния (51% от потребителите).
Данните са изведени на основата на приблизителния процент от измерените чрез Gemius дисплей кампании в основните сектори за всяка страна – 85% от България, 80% от Сърбия, 60% от Румъния, уточняват от Interactive Share.