„Да споделиш идея, за която ти пука, е щедър начин да промениш света около теб към по-добро”. Това е написал в блога си маркетинг гуруто Сет Годин.
„Имам приятел, на когото винаги може да се разчита да ти препоръча великолепна книга. Друг пък не само, че може да ти каже най-добрите филми, които вървят по кината, но и ще защити уверено препоръката си. Някои хора пък предпочитат да споделят линк към статия или идея, която считат, че си струва четенето”, отбелязва известният американски маркетинг специалист.
По думите му обаче има много хора, които се притесняват да го правят. „Какво ще стане, ако другият не го хареса....”.
Според Годин страхът, че ще бъдеш оценяван по този показател, е по-реален, особено с дигиталните следи, които оставяме зад себе си.
„Живеем в постоянно променяща се култура, а тази култура се променя именно от идеите, с които се ангажираме и които избираме да споделяме”, подчертава маркетинг гуруто.
„Културата, в която ще живеем през следващия месец, е директен резултат от това, което хората, като нас, споделят днес. Това, което споделяме и не споделяме, определя, какво ще се случи по-нататък”, коментира Годин.
„Ако погледнем отвъд добре промотираните филми и книги и всякаква друга медийна шумотевица, препоръката от човек на човек в момента е най-мощния метод за промяна”, счита експертът.
„Изисква се смелост да кажеш: „Аз чета това. Смятам, че и ти трябва да го направиш”, посочва известният американски маркетинг специалист. „Това е смелостта толкова да ти пука за нашата култура (и приятелите ти), че да не се притесняваш да споделиш идеята си пред тях и да я защитиш”.
„Ще те съдим най-вече за това, доколко ти пука да промениш нещата”, подчертава в заключение Годин.