Това е нова тенденция сред големите рекламодатели, коментира The Wall Street Journal
Най-големият рекламодател в света Procter & Gamble Co /P&G/ ще намали значително рекламните си бюджети. Компанията иска да харчи по-малко пари за маркетинг, съобщава The Wall Street Journal /WSJ/.
P&G се готви да намали драстично броя на рекламните агенции, с които работи. Целта е да се спестят около половин милиард долара в такси, които се заплащат на външни компании, с цел увеличаване продажбите на продукти като самобръсначки Gillette, прах за пране Tide, шампоан Pantene и др.
Това, което най-много тревожи американският рекламен бизнес обаче не е фактът, че оттеглянето на P&G ще окаже допълнителен натиск върху рекламните агенции, а че компанията се присъединява към други големи производители и рекламодатели като Unilever, L'Oreal, Coca-Cola, S. C. Jhonson, Visa и др. Всички тези компании преоценяват рекламните си бюджети и ги намаляват.
За годината, приключила през юни 2014, P&G е похарчила $9,2 млрд. за реклама. Тъй като компанията притежава много марки, тя има и големи разходи по цял свят, където наема агенции, които да ѝ помогнат да се справи с всичко от рекламните кампании и събития до дизайна на опаковките и пускането на нови продукти на пазара, ПР обслужване и външна реклама, припомня WSJ.
През 2014 компанията обяви, че ще се откаже от 100 от своите марки, за да се фокусира върху 65 от най-популярните и най-доходоносните си продукта, сред които Pampers и Head&Shoulders.