През 2014 часовете реклама, излъчени по радиото и телевизията у нас, са 84 хиляди
През 2014 общият брой часове реклама, излъчена в ефира на българските радиостанции и телевизии е 84 хиляди. От тях 38,4 хиляди са излъчените радиореклами. Това е 5,7% от общото ефирно време на всички редиооператори в страната (85 радиостанции и редиомрежи). Това показват данните на Националния статистически институт /НСИ/. Рекламите, които сме изгледали по телевизията, са 45,6 хиляди часа и представляват 5,9% от програмата на телевизионните оператори в страната.
Радиооператорите са излъчили общо 673 хил. часа радиопредавания, което е увеличение от 3,5% (22,5 хил. часа) спрямо предходната година. Най-голям е делът на излъчените музикални предавания - 43.6%, следвани от информационно-тематичните и новините (бюлетините, коментарите, спортните новини и прогнозите за времето) - 11.9%. Делът на програмите за изкуство и култура е 2%, а на образователните програми - 1.3%.
През 2014 телевизионните оператори у нас са се увеличили с 9 и са станали 112 регистрирани и лицензирани български телевизионни оператора. Телевизиите с наземно разпръскване и тези по кабел и сателит са излъчили програми с обща продължителност 773.3 хил. часа, или 7.9% повече в сравнение с 2013 година. От специализираните предавания най-голям относителен дял заемат художествените предавания (игрални, телевизионни и видеофилми) - 29.5% (228.2 хил. часа), следвани от музикалните – 15.5% (119.9 хил. часа) и информационните предавания - 7.2% (55.9 хил. часа). Делът на образователните предавания е едва 1% (7.6 хил. часа).