Но не всички телевизионни зрители гледат телевизия на телевизор, показва анализ на Европейската комисия
Най-често използваният медиен канал в Европа си остава телевизията. Това показва изследване на Европейската комисия, цитирано от eMarketer. През есента на 2014 86% от европейците на възраст над 15 години са гледали телевизия ежедневно или почти всеки ден.
Сред останалите традиционни медии значителен дял запазва и радиото – 53% от европейците слушат радио всеки или почти всеки ден, показва още изследването. Най-много радио слушат в Германия (69%), Франция (60%) и Великобритания (50%).
Въпреки това интернет превзема радиото по показател честота на потребление. Около 60% от европейците използват мрежата всеки или почти всеки ден. Данните на ЕК показват още, че интернет отнема и от телевизионната аудитория. Около 9% от зрителите гледат телевизия онлайн поне веднъж дневно.
Най-много хора гледат телевизия онлайн в Швеция, Финландия, Малта и Дания. На пето място е Великобритания, където 13% от запитаните гледат телевизия в интернет ежедневно. Във Франция те са 10%, а в Германия 5%.
Печатните медии са на 4-та позиция по честота на ползване след телевизията, интернет и радиото. Само 33% от европейците четат вестници или списания ежедневно или почти всеки ден. 32% четат отпечатано съдържание между 1 и 3 пъти седмично.
Изследването показва още, че социалните медии почти са се изравнили с печатните – 32% от европейците използват социални мрежи всеки или почти всеки ден.