Каква е концепцията и какво ще можем да гледаме онлайн, разказва Красимир Николов - старши вицепрезидент за Централна и Източна Европа, Fox International Channels
Красимир Николов - старши вицепрезидент за Централна и Източна Европа, Fox International Channels
FOX International Channels обяви, че стартира нов продукт - FOX Play, който позволява на абонатите да гледат на стрийминг пълни епизоди от селекцията на съдържанието на каналите FOX, FOX Life, FOX Crime и 24KITCHEN.
FOX Play е премиум услуга, напълно локализирана за потребителите, които чрез нея получават достъп до най-добрите сериали и ТВ съдържание по всяко време, на всяко място и на всички устройства. Приложението вече функционира на няколко европейски пазара и сега стартира и в България като част от разпространителската стратегия на FIC. Планът е постепенно да се разшири потреблението на FOX Play в цяла Европа до края на 2015 година в сътрудничество с партньорите на FIC във всяка страна.
Каква е концепцията и какво ще можем да гледаме онлайн, попитахме Красимир Николов - старши вицепрезидент за Централна и Източна Европа, Fox International Channels.
Г-н Николов, FOX International Channels стартира нов продукт. Разкажете ни повече каква е концепцията - какво ще можем да гледаме - само минали вече епизоди на различни сериали и предавания или ще има и премиери?
Fox Play ще позволи на абонатите на платена телевизия да гледат цели епизоди от селектирано съдържание, излъчвано по FOX, FOX Life, FOX crime и 24KITCHEN, навсякъде, на различни видове устройства и в удобно за тях време. Това съдържание ще може да се гледа на персонален компютър, на смартфон и таблет. През септември новата платформа ще могат да ползват всички абонати на платена телевизия на blizoo. Надяваме се скоро този достъп да осигурят на абонатите си и други кабелни оператори. Накратко, FOX Play е най-доброто от FOX навсякъде.
FOX е каналът, който наложи практиката да излъчва нови сериали часове след премиерата им в САЩ. Тази стратегия изисква огромен ресурс. Сега част от премиерните епизоди ще могат да се гледат на всякакви устройства часове след излъчването им по канала. В допълнение, зрителите ще могат да наваксват и да гледат накуп стари сезони на любимите си сериали. Информацията и видео съдържание на FOX Play са изцяло на български език.
Подобна платформи имат и бТВ и Нова ТВ. Платформата на бТВ - Voyo, e платена, а Nova play e със свободен достъп. Какъв е вашият бизнес модел?
Нашият бизнес е забавлението. Нашите основни клиенти са телевизионните зрители. Това не се променя. Дигиталната еволюцията обаче променя всекидневно зрителските навици. Фокс Интернешънъл Ченълс e иновативна и отговорна компания, която вече 10 години е еталон за качествено програмиране, съдържание, промоция и т.н. Сега задоволяваме онлайн търсенето на наше съдържание. Още при старта си FOX Play ще предложи много от световните хитове на FIC като „Живите мъртви” и „Демоните на Да Винчи”. Това е и начин да се противопоставяме на пиратството, осигурявайки безплатен и легален достъп до това съдържание. Fox Play е най-удобният и бърз достъп до най-доброто от FOX!
Вие присъствате в България отдавна. Според вас как се промени ТВ пазара у нас и склонен ли е вече българинът да плаща допълнително за телевизионно съдържание, или все още сме далеч от този етап на развитие?
Качественият продукт има цена. Мисля, че и българската публика вече е наясно с това. Все повече хора заявяват, че биха сменили кабелния си оператор, ако той не предлага любимите им канали. Публиката става все по-взискателна и сегментирана. В същото време голям процент и от нашите зрители признават, че ползват торенти. Мисля, че никой не се съмнява във факта, че пиратството не води нито до постъпления, нито до инвестиции.
Телевизионната реклама продължава да е с най-голям дял в медиа микса. Интересуват ли се обаче рекламодателите и от възможността за реклама в онлайн средата на телевизиите, или се интересуват единствено от телевизионните канали?
Интегрираните проекти и нестандартните рекламни формати са част от нашето портфолио вече няколко години. В тази област също извървяхме период, в който трябваше да отгледаме партньорства и вкус към рекламни форми, различни от традиционния телевизионен спот. Вече имаме добри резултати и все по-често рекламодателите, които искат да достигнат с оптимизирани бюджети своята аудитория, се обръщат към нас с желание за подобни проекти - интегриращи всичките ни комуникационни канали.
Каквъв е таргетът на новата платформата – да привлечете повече от зрителите на FOX в България да гледат телевизионно съръжание през мобилните си устройства или да привлечете по този начин нови зрителии, които досега не са следили каналите на FOX?
И двете. Най-значимата ни цел обаче е да отговорим на нуждите на нашите зрители. С FOX Play например, могат да се създават няколко профила в един и същ акаунт, да продължиш да гледаш на друго устройство или в друго време от там, откъдето си спрял предишния път. Има и възможност за настройване на Родителски контрол. Всичко това прави FOX Play платформа, подходяща за всеки член на едно семейство.