Телевизионната индустрия ще се конкурира с Google и Facebook
Реклама на телекомуникационен оператор достига до потребител, търсещ нов абонаментен план. Реклама на автомобил е видяна от шофьор, чийто договор за лизинг на кола предстои да изтече. Рекламно послание на банка е показано на собственик на малък бизнес, който има нужда от кредит. Подобни персонализирани реклами вече се приемат за норма в Интернет. Не така стоят нещата обаче с телевизията, където аудиторията е твърде голяма, за да се постигне този ефект.
Рекламните бюджети все повече се пренасочват към уеб пространството, където се постигат по-персонализирани послания. Затова телевизионната индустрия се опитва да намери начини да се справи с това изоставане.
Използвайки данни от т.нар. „сет топ бокс” устройства (set top box - черната кутия, чрез която идва сигналът за цифровата телевизия в дома. Тя събира информация кой колко часа гледа и какво), от кредитни карти и други източници, американски медийни компании, като NBCUniversal на Comcast, Turner на Time Warner и Viacom, ще се опитат да се конкурират с уеб гиганти като Google и Facebook в привличането на рекламодатели, които да таргетират по-адекватно рекламните си съобщения към аудиторията, посочва Bloomberg.
„Телевизията трябва да направи стъпки в тази посока”, подчертава пред агенцията Брад Адгейт, анализатор от Horizon Media. „Има много притеснения относно бюджетите, мигриращи от телевизията към дигиталните платформи. Това е начин телевизията да остане в играта”, допълва той.
Bloomberg цитира данни на Magna Global, според които в САЩ приходите от телевизионна реклама са спаднали с 3.5% до 63.3 млрд. долара тази година, докато тези от дигитална реклама се очаква да отбележат ръст от 17% до 57.7 млрд. долара. До 2017 разходите за дигитална реклама се очаква да изпреварят тези за телевизионна реклама.