Средствата са по европейска програма и са предназначени за промотиране на най-добрите туристически дестинации у нас
Министерството на туризма спечели европейско финансиране в размер на €70 хил. за реализацията на проект „Комуникационна кампания за популяризиране на дестинациите ЕДЕН* в България – второ издание“. Проектът се финансира по програма COSME 2014 - 2020** на Европейската комисия и е с продължителност от 18 месеца.
Държавата ни печели конкурса за финансиране, заедно със страни като Белгия, Полша, Хърватия, Унгария, Чехия, Словения, Кипър, Естония, Италия, Франция, Ирландия и Малта.
Проектът е продължение на проект на същата тема, реализиран в периода 2011 – 2012. Основната му цел е да се промотират българските ЕДЕН дестинации на национални и чуждестранни туристически пазари. Сред тези дестинации са общините Силистра, Луковит, Сандански, Кюстендил, Белоградчик, Белица, Сапарева баня, Каварна, Враца, Странджа, Белоградчик, Казанлък и Кърджали.
В хода на проекта се планира заснемането на тематични видео материали и изработване на печатни материали, пощенски картички и др. Част от проекта ще бъде и фейсбук игра, в рамките на която деца от цялата страна ще могат да участват с рисунки, а творбите на победителите, ще бъдат поставени на картички и магнити, които допълнително ще популяризират дестинациите. Сред другите дейности е използването на онлайн и уеб-базирани комуникационни и промоционални средства. Екипът за изпълнение ще организира и проведе опознавателни пътувания за ключови маркетингови фигури, избрани посредством проекта, и ще представи инициативата на избрани чуждестранни и национални туристически изложения и борси.
Сред целите на проекта е да се повиши информираността и разбирането за ЕДЕН инициативата и за принципите на устойчиво развитие. Очаква се реализацията на проекта да допринесе за представянето на България като дестинация за алтернативен туризъм и да промотира възможностите ѝ да предлага нови туристически продукти, предимно в областта на екологичния, културния и спа туризма. Проектът ще допринесе и за преодоляване на териториалната и сезонна концентрация на туристическите потоци, уточняват от Министерството на туризма.
Основен ефект от изпълнението на проекта е постигането на трайна разпознаваемост и утвърждаване имиджа на дестинациите ЕДЕН в България като алтернативна, нетрадиционна и екологично съобразна форма на туризъм.
*EDEN e акроним на European Destinations of ExcelleNce (най-добри европейски дестинации) и представлява инициатива, която популяризира моделите на устойчиво развитие на туризма на територията на целия Европейски съюз. На английски думата означава райска градина.
**Програмата за конкурентоспособност на предприятията и малките и средни предприятия (МСП), 2014-2020, приета с Регламент (ЕС) №1287/2013 г. на ЕП на Съвета от 11 декември 2013, или по-известна като Програма COSME, е насочена към специфичните нужди на МСП.