По света тенденцията е обратна – ИТ отделите водят повечето дигитални бизнес инициативи, показва проучване на Progress
В България голяма част от дигиталните инициативи за трансформация на бизнеса се ръководят от маркетинг екипите (67%) в сравнение с ИТ (33%). В глобален мащаб се наблюдава противоположната тенденция – ИТ отделът е водещ в дигиталната трансформация на бизнеса (72%, маркетинг – 28%). И в България, и глобално мнозинството от бизнес лидерите (съответно 70% и 77%) посочват, че е необходима по- добра синхронизация между ИТ и маркетинг отделите.
Това показват данните от проучване за състоянието на дигиталната трансформация на бизнеса по света и в България, на Progress, съвместно с Loudhouse – специализираното звено за изследвания на Octopus Group.
Повече от половината участници от България посочват, че в организациите им липсват дигитални умения за реализиране на стратегията за дигитална трансформация (63%) и дигитално лидерство за определянето ѝ (53%). Само 10% се чувстват изключително уверени, че имат най-добрите хора на точните места в организацията си в сравнение с 25% в глобален мащаб.
Данните показват още, че 67% от организациите в страната ни смятат, че бизнесът им ще усети негативни последствия, ако не се трансформира дигитално до една година.
96% от организациите глобално и в България определят дигиталната трансформация като „важна“ през следващите 12 месеца. Същевременно, повече от половината участници (62%) посочват, че компаниите им все още отхвърлят нуждата да се трансформират дигитално, докато 59% смятат, че вече са закъснели.
Топ приоритет за 50% от организациите в България е разширяването на пазарния обхват и навлизането на нови пазари, сочи проучването. Малко над половината (57%) казват, че е-търговията е критична за дигиталната им трансформация, а 77% посочват, че тя е част от подхода им за дигитализиране на бизнеса. Голяма част от организациите (70%) в страната планират да инвестират в дигитални метрики за повече гъвкавост в управлението на уебсайтовете си в сравнение с 47% в глобален мащаб.
На глобално ниво организациите поставят на първо място подобряването на потребителското преживяване (61%), като, за да постигнат това, 71% ще се фокусират върху дигиталното си присъствие. Над половината от компаниите вече инвестират в навигирането на клиентското преживяване (57%).