сряда, 20 септември 2017  RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    1125 прочитания

    Програмата „Продукт на годината“ идва в България

    Тя дава възможност на потребителите да определят най-иновативните продукти и услуги на пазара в страната
    21 юли 2016, 14:11 a+ a- a

    Днес (21 юли) в България бе даден старт на програмата „Продукт на годината“. Тя оперира в десетки страни по света, а основната ѝ цел е да насочва потребителите към най-новите предложения на пазара и да отличи производителите за качеството и иновациите, реализирани в продуктите им. Същевременно наградата е силно послание към потребителите и дистрибуторите и е ефективно средство за насърчаване на продажбите,обясняват организаторите.

    Филип Гелдер, главен изпълнителен директор на „Продукт на годината“ за света, пристигна у нас за откриващото събитие

    „Продукт на годината“ осъществява едни от най-големите проучвания за иновации в потребителския сектор на отделните пазари. Следвайки методологията на програмата, Nielsen Bulgaria ще реализира това изследване за България чрез национално представителна извадка на населението, което означава, че то ще отразява мнението на цялата нация, а не на група абонати на медии или на доброволци.

    Програмата „Продукт на годината“ е основана през 1987 от френския експерт и предприемач Кристиян ле Брет, дългогодишен маркетингов директор в L'Oréal. Той създава маркетингова концепция, която работи успешно на всеки пазар, с цел да насочи потребителите към най-добрите нови и иновативни продукти. В продължение на 29 години програмата се реализира в десетки страни, като неотдавна тя стартира и на ключовите пазари: САЩ, Канада, Индия, Южна Африка и Австралия, а от юли 2016 дебютира и в България.

    В конкурса за отличието „Продукт на годината“, който ще се провежда ежегодно, могат да участват продукти и услуги, които са лансирани на българския пазар през последните 18 месеца (след юни 2015). Те трябва да демонстрират иновации в една или повече от следните характеристики: функция, дизайн, опаковка. Не е задължително иновацията да е революционна, достатъчно е да прави живота на потребителите по-добър и по-лесен.

    Ако журито от експерти селектира определен продукт като иновативен, той става Финалист и ще бъде класиран в съответната категория, участваща в националното представително проучване на Nielsen Bulgaria. Ролята на журито е да разгледа кандидатурите на всички продукти и да се увери, че само тези с истински иновации и нововъведения преминават към фазата на националното потребителско проучване. Членовете не участват във финалното потребителско проучване.

    Победителите се определят единствено в резултат на потребителския вот. Във всяка отделна категория Победителят е само един и той получава ексклузивно лиценза на наградата „Продукт на годината“ и възможността да промотира своя триумф, като използва червеното лого неограничено в маркетинговите и публичните комуникации на продукта или услугата. Компаниите, чиито продукти са участвали в потребителското проучване (Победителите и Финалистите), получават доклад от изследването на Nielsen Bulgaria с подробен анализ на категорията.

    Журито се състои от експерти в индустрията, представители на ритейла, медиите и иновациите:
    - Председател: Доц. д-р Христо Катранджиев, Катедра „Маркетинг и стратегическо планиране“, Университет за национално и световно стопанство
    - Атанас Райков, Генерален мениджър, директор „Телеком партньорства“, Централна и Източна Европа Viber;
    - Вероника Пунчева, Управляващ директор, МЕТРО Кеш енд Кери;
    - Георги Камов, Консултант за иновации, автор и лектор;
    - Даниела Узунова, Мениджър „Пазар България“, „Данон България“;
    - Ивайло Рашев, Управител, БСХ „Домакински уреди България“;
    - Катя Джатова, Главен редактор, сп. PROGRESSIVE;
    - Милва Караджова, Ръководител направление „Корпоративни комуникации“, „Белла България“
    - Поля Александрова, Редакционен директор, Attica Eva Media Group, Главен редактор, сп. GRAZIA;
    - Силвия Мавродиева, Директор Комуникации и Пазарни Проучвания, Нестле България.

    „Аз вярвам, че българският пазар вече е готов за такъв конкурс, тъй като потребителският сектор се развива много динамично и става все по-конкурентен“, сподели Ралица Бехар, представител на „Продукт на годината“ за България.

    Нагоре
    Отпечатай
    Коментари ()
     

    преди 13 часа
    Ryanair ще отвори нова база в Бургас през март
    Компанията планира да инвестира 100 млн. долара в България
    преди 14 часа
    80% от компаниите в Европа са били жертва на кибератаки през 2016
    ЕК предлага създаване на европейска агенция за киберсигурност
    преди 14 часа
    „Каменица“ инвестира още 2 млн. евро у нас
    Компанията ще разкрие 50 нови работни места
    преди 20 часа
    Столична община призовава софиянци да слязат от личните си автомобили
    Масовите бензинови автомобили, карани в София, образуват около 4 кг въглероден диоксид на всеки 10 км.