Interbrand разкри резултатите от проучването си за най-ценните марки за 2016, като Toyota оглави класацията при автомобилите тази година. Автомобилният производител, основан през 1937 се позиционира на пето място в цялостната класация Interbrand Best Global Brands Report.
На второ място сред автомобилните компании е Mercedes-Benz, който в цялостната класация застава на девета позиция. Следващите са BMW на 11-о място, Honda на 21-о, Ford на 33-то, Hyundai на 35-то, Audi на 38-о, Volkswagen на 40-о, Nissan на 43-о, Porsche на 50-о, Kia на 69-о, Land Rover на 78-о, MINI на 88-о и Tesla на 100-но, като компанията за електромобили на Елън Мъск присъства в класацията за пръв път.
Според Interbrand стойността на марката Toyota е 53 млрд. долара, а тази на Tesla е едва 4 млрд. долара. В цялостната класация Apple отново е на първо място със стойност 178 млрд. долара, а след производителя на iPhone се подреждат Google, Coca-Cola и Microsoft.
Най-бързо разрастващите се марки според Interbrand са Facebook, чиято стойност се е покачила с 48%, Amazon (33%), LEGO (25%), Nissan (22%) и Adobe (21%).
В списъка със 100 позиции има общо 29 автомобилни марки, като Interbrand напомня, че класацията определя стойността и значимостта на марката, а не търсенето или качеството на продуктите им.
Източник: cars.bg