четвъртък, 28 март 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    12543 прочитания

    Пет технологии, които ще променят бъдещето на маркетинга

    Новите устройства и умни асистенти ще наложат създаването на различни методи за реклама
    18 октомври 2016, 15:13 a+ a- a

    Развитието на технологиите променя много традиционни индустрии и дейности. Маркетингът е една от сферите на публичните комуникации, които продължават да се развиват с технологичния напредък. Основателят на Social Media Today Саймън Кемп пише, че пет нови технологии ще окажат най-голямо влияние върху развитието на традиционния маркетинг:

    1. Приложенията за чат и комуникации
    Мобилните приложения за комуникация се разрастват изключително бързо, дори по-бързо от конвенционалните социални мрежи, като Facebook и Twitter. Според Кемп с настоящите темпове на развитие до края на 2017 подобни приложения ще се превърнат в доминиращи социални платформи за комуникация. Именно това преминаване от мрежите за споделяне на информация в публичното пространство към каналите за лична комуникация ще се отрази на развитието на маркетинга.

    Според автора приложенията за комуникация предлагат по-естествен начин на общуване, който се приближава до комуникацията лице в лице. Подобни платформи позволяват по-лесното и бързо споделяне на мисли и емоции. В тези канали има по-малко натрапващи се реклами, които разсейват потребителя. Освен това платформите за чат са по-евтини. Въпреки че социалните мрежи са безплатни за потребителите, използването им става не чрез заплащането на парична сума, а чрез предоставянето на лична информация. Освен това поддръжката на подобни канали струва много по-малко на компаниите, които ги притежават.

    Според Кемп най-големият фактор, мотивиращ преминаването от публични мрежи към персонални платформи за чат е избягването на нуждата за постоянното публикуване на интересна информация с цел задържане вниманието на последователите.

    Преминавайки към подобни платформи за комуникация, специалистите по маркетинг ще трябва да открият нови начини да проследяват постигнатите резултати. В приложенията за чат няма функции, като харесване и споделяне. Освен това измерването на резултатите от дадена кампания ще е значително по-трудно поради липсата на информация за това кой, кога и къде е отворил дадено съобщение и как е реагирал на него.

    В социалните мрежи публикуването на маркетингови съобщения е лесно и достъпно дори за бизнеса, а подсигуряването на импресии в канала на подбрани потребители става чрез заплатена реклама. За момента няма подобни методи за реклама в приложенията за чат и комуникация.

    2. Инструментите за блокиране на реклами
    Близо половината от потребителите на интернет съдържание на световно ниво блокират реклами и банери. Саймън Кемп споделя, че тези цифри продължават да се повишават, застрашавайки рекламната дейност.

    Проучване на Global Web Index разкрива, че близо три четвърти от интернет потребителите блокират или изчистват интернет бисквитките за проследяване.

    Друго изследване на Social Media Today разкрива, че причината за блокирането на рекламите от страна на потребителите е по-бързото достигане до крайната цел на сърфирането в интернет, възможността за фокусирането върху търсения резултат, а не рекламирания продукт, по-ниския трафик и по-малката консумация на мобилните пакети за интернет, както и избягването на неадекватно съдържание.

    Тази тенденция разкрива, че маркетинг стратегиите трябва да се променят, за да позволят дистрибуцията на рекламно съдържание и комуникацията с потенциални клиенти.

    3. Технологиите за локализация
    Съвременните инструменти за маркетинг позволяват комуникацията с потребителите в правилния момент, на точното място и в точното обкръжение. Кемп споделя, че използването на натрапващи се реклами с неадекватно съдържание отблъсква потребителите, вместо да ги прикани да използват даден продукт или услуга.

    Възможността за проследяване на потребителските интереси и активност с бисквитки и други интернет инструменти позволява на маркетинг специалистите да предложат продукт или услуга, когато потенциалният купувач се нуждае от тях или се намира близо до тях.

    4. Преминаването от преносими устройства към умни аксесоари
    Проучване на Ericsson Consumer Lab, в което участваха 100 хил. души от 40 страни по света, разкрива, че над 50% от анкетираните смятат, че смартфоните и таблетите ще са минало в следващите няколко години.

    Според Ericsson новите устройства ще загърбят екраните и ще комуникират чрез нови интерфейси, като гласови команди, разпознаване на жестове, проследяване на погледа и директно разчитане на мислите.

    Изследване на MIT разкрива, че в близко бъдеще телевизорите и компютрите ще бъдат управлявани именно с подобни механизми, вместо с традиционните дистанционни, мишки, клавиатури или сензорни екрани.

    Липсата на екран, на който могат да се визуализират реклами, ще промени начина, по който компаниите комуникират с клиентите си. Кемп споделя, че в бъдеще визуалното съдържание ще се прожектира директно в окото на потребителя или ще се предлага под формата на холограма. Това ще наложи създаването на нови канали и методи за разпространение на реклами. Системите за дистрибуция на рекламно съдържание ще трябва да бъдат напаснати към предпочитанията на потребителите и развиващите се технологии.

    5. Виртуалната реалност и умните асистенти
    Умните асистенти вече определят голяма част от ежедневието на днешното население. Подобни програми преценяват в какъв ред ще се визулаизират новините в избрана платформа за информация, социална мрежа или новинарски канал. Подобни алгоритми захранват и сайтове за онлайн търговия като Amazon, определяйки кои продукти биха представлявали интерес за потребителите.

    Компютрите стават все по-умни и заемат все по-важна част в живота на потребителите. В допълнение технологиите за виртуална реалност правят възможно наслагването на слоеве от полезна информация върху съществуващата заобикаляща среда. По този начин потребител, търсещ конкретен тип заведение, може да види визуални знаци, насочващи го към търсения резултат. Всичко това става възможно с помощта на компютърни програми и технологии за създаване на виртуална реалност, които изместват традиционните системи с екрани.

    Бъдещето на маркетинга ще е да рекламира продукти и услуги пред машини, за да позволи разпространението на информацията до крайния потребител. Маркетингът ще трябва да се промени в инструмент, работещ с новите умни алгоритми и предлагащ подходящата информация в точното време.

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 49 минути
    Предлагат индустриалните паркове само за един вид производства
    С промените в закона ще бъде създаден нов тип специализиран парк
    преди 1 час
    „България Еър“ променя терминалите за опериране в в Рим, Мадрид и Прага
    Те са предвидени за полети от шенгенското пространство и предоставят възможност за по-добри транспортни връзки и влизане в страните без паспортна проверка
    преди 2 часа
    Предлагат бърза ликвидация на неработещи фирми
    От 30 хил. до 50 хил. нови дружества се създават на година, като над 90% от новостартиралите компании се провалят още в началните стъпки
    преди 2 часа
    3 български авиокомпании ще летят до Китай
    Правителството определи авиопревозвачите за директните полети до Поднебесната империя
    преди 3 часа
    преди 3 часа
    ЕК с планове за европейска диплома
    Така ще се насърчи мобилността с учебна цел в рамките на ЕС