петък, 19 април 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    4269 прочитания

    С кои събития от България и света ще запомним 2016?

    Вижте кои са те според водещи ПР специалисти в България
    22 декември 2016, 10:22 a+ a- a

    С кои събития от България и света ще запомним отминаващата година?  Зададохме този въпрос на водещи ПР специалисти в България. Вижте как обобщиха годината те: 

    Любомир Аламанов, управляващ директор на SiteMedia Consultancy

    1. Годината беше напрегната. Много музиканти, актьори и писатели ни напуснаха. Дейвид Боуи, Алън Рикман, Еторе Скола, Петър Манолов, Умберто Еко, Харпър Ли, Принс, Васил Пармаков, Евтим Евтимов, Алвин Тофлър, Бъд Спенсър, Бисер Киров, Ленард Коен са само някои от тях.

    2. Доналд Тръмп бе избран за президент на САЩ. Румен Радев - на България. Борисов загуби първи избори и се нацупи.

    3. ПР-общността се обедини и празнувахме първия Професионален празник на ПР-специалиста на 7-и юли.

    4. Създадохме TheSite и бързо се наложи като място за срещи на комуникационните професионалисти.

    5. Излезе филмът Warcrat - след десетгодишно очакване.

    6. В някои държави замечтаха за покоряване на Марс и звездите. Даже реалити серии по „Нешънъл Джеографик“ направиха по темата. А пък някои в България замечтаха за връщане към корените и физическия труд. Даже реалити серии направиха в прайм-тайм.

    Шарен свят... :) 

     

    Доц. д-р Десислава Бошнакова, собственик на ПР агенция ROI Communication и преподавател по ПР в Нов български университет

    Ще започна със събитията от света - Брекзит, няма как да го подмина, още повече, че когато излязоха резултатите, бях на международно събитие и разговарях с много познати и приятели от Великобритания и цял свят. Дадохме си ясна сметка за пропастта между тези хора, които приемат себе си за жители на глобалното село, и тези, които приемат себе си за граждани на една определена държава. Осъзнахме, че говорейки помежду си в мрежите от познати, ние на практика задълбочаваме пропастта помежду хората. Трябва да разговаряме, да спорим, да даваме аргументи, а не да намираме спокойствие в собствения си балон. 

    Събитията в Турция, Франция и бежанският проблем само ни показват, че независимо от нашето желание, проблемите на хората по света нарастват и стават проблеми на всички нас. 

    За събитията у нас - тотално липсващата политическа комуникация за референдума за мен е едно от най-показателните събития за нивото на политическата класа и за спешната нужда от промяна, което бе и показано в резултатите от президентските избори. 

     

    Д-р Александър Христов, акаунт директор на ПР агенция Civitas и преподавател в УНСС и в НБУ

    В ПР и комуникациите ще запомня 2016 г. с безобразния ръст на популисткото говорене, с това, че не само в България, а и в световен мащаб се умножиха гръмките и изпразнени от съдържание изрази. Това съпътстваше много световни и родни събития, макар и основно в политиката. Компаниите за щастие все още се пазят от тази реторика, може би защото – ще си позволя да бъда по-директен – потребителите са по-умни от гласоподавателите, въпреки че става въпрос едни и същи хора. Някак си вероятно повече мислим като купуваме, отколкото като гласуваме. Вижте Тръмп, Брекзит, Марешки…

    Лошото е, че този тип комуникация съдържа банални и очевидни твърдения с нулева информационна стойност, при това такива, че да не можеш да не се съгласиш с тях. Но хубавото е, че много бързо те и техните носители могат да отшумят, стига други да им предложат качествено съдържание. И вероятно затова това събитие от 2016 донякъде е хубаво – ще ни създаде имунитет срещу такива неща. Неслучайно „пост-истина“ беше обявена за дума на годината според Оксфордския речник.

     

    Николай Неделчев, изпълнителен директор на Publicis One Bulgaria

    В професионален план за нас най-важна бе една промяна, свързана със стратегическото присъединяване на Publicis Groupe Bulgaria към международната комуникационна структура Publicis One. Тази стъпка ни позволява да надграждаме всичко, което сме постигнали през изминалите 21 години, както и да бъдем по-гъвкави, иновативни и целеустремени.  

    В социално-политически план бяхме свидетели на интересни събития с позитивен и не толкова оптимистичен характер, но важното е, че виждаме все повече хора, които имат амбицията и волята за реална промяна в социалния или бизнес живот на страната.

    За мен събитието, което най-много ме впечатли и ще има най-голямо влияние върху света в следващите няколко години, е изборът на Доналд Тръмп за президент. Той е ясен сигнал за насищането на гражданите от професионални политици и желанието да накажат политическата класа. Популизмът е във възход и Тръмп умело яхна тази вълна. Остава да видим дали тя няма да залее и старата Европа.  

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 11 часа
    В София започна Serp Conf. 2024 International
    Вторият ден на конференцията, 19 април, е с акцент върху електронната търговия
    преди 11 часа
    Марк Рюте: Ще съдействаме и пред Австрия за пълноправното ви членство
    Неприемливо е да не сте членове на Шенген и по сухопътни граници, заяви министър-председателят на Нидерландия
    преди 11 часа
    BILLA България стартира своята лятна програма за ученици от цялата страна
    Всички желаещи могат да кандидатстват онлайн в новия кариерен сайт на компанията
    преди 18 часа
    Китайската икономика с по-висок от очакваното ръст
    Подпомогната от промишленото производство
    преди 19 часа
    България и Италия имат потенциал за разширяване на икономическите връзки и увеличаване на стокообмена и инвестициите
    Президентът на Италианската република Серджо Матарела е на официално посещение в България по покана на българския държавен глава