Американското списание Forbes публикува поредното издание на годишния си рейтинг на най-скъпите марки в света. Очаквано Apple продължава да оглавява класацията. Google тази година заема втора позиция, измествайки оттам Microsoft. Ето и топ 10:
1 Apple
Оценява се на 154. млрд. щ.д. За една година стойността на бранда се е покачила с 6%
2. Google (Alphabet)
Оценява се на 82.5 млрд. щ.д. За една година стойността на бранда се е покачила с 26%
3. Microsoft
Оценява се на 75.2 млрд. щ.д. За една година стойността на бранда се е покачила с 9%
4. Coca-Cola
Оценява се на 58.5 млрд. щ.д. За една година стойността на бранда се е покачила с 4%
5. Facebook
Оценява се на 52.6 млрд. щ.д. За една година стойността на бранда се е покачила с 44%
6. Toyota
Оценява се на 42.1 млрд. щ.д. За една година стойността на бранда се е покачила с 11%
7.IBM
Оценява се на 41.4 млрд. щ.д. За една година стойността на бранда се е понижила със 17%
8. Disney
Оценява се на 39.5 млрд. щ.д. За една година стойността на бранда се е покачила с 14%
9.McDonald’s
Оценява се на 39.1 млрд. щ.д. За една година стойността на бранда се е понижила с 11%
10. GE
Оценява се на 36.7 млрд. щ.д. За една година стойността на бранда се е понижила с 14%
Класацията се различава от тази на Interbrand, според които Microsoft се нарежда на 4-та позиция и се оценява на 72.795 млрд. щ.д., а McDonald's и Disney заемат 12-а и 13-а позиция.