петък, 19 април 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    13093 прочитания

    Как българско кисело мляко впечатли американците?

    За пътя от България до САЩ разказва Атанас Вълев, основател на компанията за кисело мляко „Тримона“
    30 януари 2017, 17:09 a+ a- a

    Атанас Вълев е основател на американската компания „Тримона“, която произвежда българско кисело мляко. Производителят на кисело мляко стана финалист на Food and Bev Media World Dairy Innovation 2016 в САЩ, съревновавайки се с над 200 производители на млечни продукти. Предприемачът е родом от Пловдив, а в САЩ заминава на обмяна на опит в агробизнеса с група агроинженери, организирана от професор д-р Мермерски. Обича да се шегува, че киселото мляко е основен компонент в ДНК на всеки българин, а любимата част от работата му е възможността да промотира здравословната храна и начин на живот сред хората.

    Потърсихме г-н Вълев, за да ни разкаже повече за развитието на компанията на американския пазар и предизвикателствата, с които се е сблъскал. Ето какво сподели той в интервю за Economy.bg.

    Г-н Вълев, според Вас от какво трябва да е готов човек да се откаже, преди да се впусне в собствено бизнес начинание?
    Не препоръчвам. Рискът е голям. Човек трябва да е изключително посветен и знаещ, само с едно вдъхновение не става. Необходимо е да се направи проучване какво се търси на пазара и кои ще са купувачите. Аз съм привърженик по-скоро на предизвикателството в рамките на новите тенденции, отколкото на копирането. Когато започнахме през 2009, пълномаслените кисели млека в Америка като Тримона се брояха на пръсти, сега са навсякъде.

    Когато започнахте да произвеждате кисело мляко през 2009, за колко време напред имахте план? Размина ли се действителността с очакванията Ви и ако да, в какви аспекти?
    В началото нямах конкретен бизнес план, тъй като нещата стояха на емоционална основа. По-късно това се промени, като доби много по-сериозен вид. Знаех, че развитието на продукта ще отнеме време и не съм изненадан. Най-хубавото тепърва предстои.

    Ако сега можехте да пътувате назад във времето и да се срещнете със себе си, какво бихте се посъветвали да направите по-различно?
    Едва ли бих променил нещо. Утвърждаването на нов продукт е труден и бавен процес и невинаги се получава дори и с голям стартиращ капитал. Директната връзка с потребителите е изключително важна, но и много изтощителна.

    С какво американският пазар е по-привлекателен от българския и с какво българският – от американския?
    Изобилие и качество има навсякъде, така че не бих казал, че единият е по-привлекателен от другия. Американският пазар просто е огромен и предлага необятни възможности за развитие. Всеки месец се откриват нови супермаркети от различни хранителни вериги.

    Във визията и представянето на продукта Ви се залага изключително много на българското и на родолюбието. Как реагират на това американските потребители?
    Повечето са изненадани и незапознати с факта, че подобен продукт изобщо съществува, но го приемат с интерес. Тези, които свикнат на вкуса му, не посягат повече към друг подобен.

    Кои според вас са най-печелившите Ви стъпки при налагането на продукта на американския пазар? Как избрахте името „Тримона“?
    Директният контакт със съществуващи и потенциални потребители и вкусът, качеството и здравословното богатство на продукта. Тримона идва от Тримонциум. Питайте някой стар пловдивчанин.

    Кисело мляко „Тримона“ беше номинирано за финалист на Food and Bev Media World Dairy Innovation 2016 – съревнование, в което са се включили над 200 производители на млечни продукти.  Изплаща ли се участието в такива конкурси и ако да, как?
    Да, донесе ни повече публичност.

    Какви цели си поставихте за 2017?
    Да утроим продажбите.

    Накратко, какво трябва да бъде съдържанието на една кофичка кисело мляко, за да кажем, че е „истинско“ и има ли как обикновеният потребител да се ориентира освен по съставките, изписани на етикета?
    Органично, пълномаслено, от тревопасни крави, а не такива, които промишлено са хранени  предимно с царевица и зърно, да не е изцедено и да е кисело, т.е. с ниско съдържание на лактоза (естествено намиращата се захар в прясното мляко). Потребителят може да се увери в качеството на продукта, като направи директен контакт с производителя и получи информация. Поне така е в Америка.

    Според Вас кои ще са ключовите тенденции в хранително-вкусовата промишленост през следващите 5 години?
    Това, което правим ние сега – връщане на автентичния вкус и наблягане на здравословните качества. Може би и известна доза креативна екзотика, за да не стане много скучно.

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 5 часа
    JPMorgan: Не разчитайте на увеличаване на биткойна след разполовяването
    Банката прогнозира спад в стойността на най-голямата криптовалута в света
    преди 6 часа
    СЗО даде ново име на Covid и други респираторни вируси
    Международната агенция актуализира терминологията, която препоръчва за описание на респираторни инфекции
    преди 22 часа
    В София започна Serp Conf. 2024 International
    Вторият ден на конференцията, 19 април, е с акцент върху електронната търговия
    преди 22 часа
    Марк Рюте: Ще съдействаме и пред Австрия за пълноправното ви членство
    Неприемливо е да не сте членове на Шенген и по сухопътни граници, заяви министър-председателят на Нидерландия
    преди 22 часа
    BILLA България стартира своята лятна програма за ученици от цялата страна
    Всички желаещи могат да кандидатстват онлайн в новия кариерен сайт на компанията
    преди 1 ден
    Китайската икономика с по-висок от очакваното ръст
    Подпомогната от промишленото производство