петък, 26 април 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    6207 прочитания

    Как Исландия възроди туризма си?

    Научете повече за кампанията, която превърна страната в изключително популярна дестинация
    21 февруари 2017, 10:39 a+ a- a

    Само за няколкото седмици от октомври 2008 насетне за Исландия в световните медии се изписват над 600 статии. На такова внимание държавата не се е радвала сумарно за предните 10 години. Но поводът е банкрутът на трите най-големи банки в страната и обезценяването на местната валута с близо 30%. През 2009 и 2010 се отчита спад на притока на туристи. През пролетта на 2010 в Исландия изригва вулкан - Ейяфятлайокутъл.  В медиите се появяват десетки апокалиптични заглавия, а заради надигналия се облак от пепел редица полети са отменени. Инцидентът се случва близо месец преди началото на лятото и това поставя туристическия сезон под заплаха. Как реагират исландците?

    В рамките на седмица от изригването, националната туристическа организация на Исландия отправя покана към рекламни агенции за представяне на идеи и проекти. Бъдещата кампания има две основни цели – да предизвика множество резервации от туристи в краткосрочен план и да разсее негативните представи за страната. Тя се възлага на базираната в Лондон световна брандинг агенция Brooklyn Brothers и най-голямата рекламна агенция в Исландия - Islenska.

     „В Исландия казват, че окото на госта е наблюдателно, което значи, че човек не вижда онова, което подминава всеки ден. Беше изключително мъдър ход от страна на Исландия да си изберат чуждестранен партньор, това им даде свежа гледна точка“, споделя Джордж Брайънт, стратегически партньор в Brooklyn Brothers. „Започнахме с един простичък факт. Проучване сред туристите показа, че 80% от посетителите на страната биха я препоръчали като дестинация“, разказва той. Агенцията решава да покани онези, впечатлени от Исландия, да разкажат своята история. Така се ражда кампанията „Вдъхновени от Исландия“.

    Лично президентът на страната отправя призив към сънародниците си да споделят със своите приятели и познати от чужбина приятна история за страната. Желаещите да сторят това се приканват да го направят чрез социалните мрежи или като качат съдържанието, създадено от тях, на специален сайт. Само за една седмица са качени повече от 1.5 млн. истории.

    Вижте и пилотния клип от кампанията:

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 4 часа
    ОИСР: 15-годишните у нас с по-ниски очаквания за завършване на висше от връстниците си по света
    Социално-емоционалните умения са решаващи за академичния успех, професионалната реализация и качеството на живот на младежите, сочи проучване на ОИСР
    преди 4 часа
    Метрото ще се разшири с 2 станции в "Люлин"
    Прогнозната цена е 147 млн. лева, ще се търси финансиране и от ЕС
    преди 4 часа
    За първи път: Пускат 7 двуетажни влака у нас
    Полска фирма ще достави на България влаковете за над 300 милиона лева
    преди 4 часа
    Българските иновативни училища влизат в мрежата на ОИСР
    Създателят на изследването PISA е у нас, за да представи резултатите от социално-емоционалните умения на учениците по света
    преди 7 часа
    Делойт Централна Европа откри нов хъб в София
    Екипът в София в момента се състои от 50 професионалисти, амбицията е да се увеличи до 500 през следващите няколко години