Новият закон ще влезе в сила през май 2018 за всички страни членки на ЕС
Анкета на Direct Marketing Association разкрива, че 22% от специалистите в сферата на B2B маркетинга не са подготвени за промените, които ще внесе новият Общ регламент за защита на личните данни. Той ще влезе в сила през май 2018 и ще уеднакви регулациите за защита на личните данни сред всички членки на ЕС. 18% от анкетираните споделят, че бизнесът им няма намерение да отговори на новите законови мерки.
Резултатите на Direct Marketing Association разкриват, че над 50% от бизнеса е запознат с предстоящите промени. Това е значително подобрение в сравнение с резултатите от проучването, направено преди 6 месеца, където само 13% от анкетираните знаеха за новия закон.
Една от най-големите промени в правната рамка на новия Общ регламент за защита на личните данни е свободното информирано и документирано предоставяне на съгласие за получаване на рекламни съобщения по email или чрез текстови съобщения. Глобите също ще бъдат променени и ще достигат до 20 млн. евро или 4% от годишния оборот.
Email комуникацията е каналът, който повечето специалисти (90%) очакват да пострада от новите законови промени. След него се подреждат рекламите по пощата (81%) и рекламите, разпространени чрез текстови съобщения или обаждания (73%). Най-големите тревоги за бизнеса са доказване съгласието на потребителя (71%), състоянието на вече изградената им база от данни (51%), както и системите за изграждане на потребителски профили и вземането на автоматични решения от електронни системи (37%).