четвъртък, 28 март 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    28821 прочитания

    Събитието на MTV във Варна ще стане ежегодно

    За шоу програмата и очаквания икономически ефект за града вижте какво сподели пред Economy.bg, един от организаторите - Робърт Куърк
    13 март 2017, 17:08 a+ a- a

    „Варна чака да бъде показана на света, винаги съм искал да направя нещо голямо в България!“ – така описва избора си на Морската столица за място, където да се проведе едно от най-големите шоута на MTV, Робърт Куърк, президент на ROQU Media. Събитието MTV presents VARNA BEACH е планирано за 15 юли тази година. В него ще вземат участие 10 световно известни изпълнители, както и звезди от родната сцена. Очаква се шоуто да привлече 40 хил. души, половината от които – чужденци, и да донесе над 30 млн. лв. приходи за града и бизнеса в него. От Робърт научаваме, че плановете са събитието да се организира всяко лято през следващите 5 години. Вижте какво още сподели той пред екипа на Economy.bg:

    Как се стартира и организира проект с мащабите на MTV presents VARNA BEACH? Вижте какво сподели Робърт Куърк пред Economy.bg

    Робърт, MTV presents е мащабен проект, в който са въвлечени много интереси и хора. Как стартира един подобен проект?
    Най-често тези проекти, честно казано, започват с обикновено телефонно позвъняване. Казвам: „Здравейте!“. Всеки един от тези проекти - от Корк, през Плимут, Манчестър - започва така, с обикновен разговор. Определяме целите на съответния град. Какво се опитва да постигне в международен план? Конкурира ли се с град от друга държава или с друг град от страната? Стреми ли се да привлече бизнес туристи?

    Какво е важно при избора на локация за подобно събитие?
    Избирам локации, в които чувствам, че ще има най-голяма полза за местната общност. Лесно е такива проекти да се реализират на места като Берлин, Париж или Рим, или Лондон, защото те имат огромни бюджети като градове. Всеки ден се случват 2-3-4 големи събития някъде в града. Но за мен това начинание става наистина специално, когато дойдете на място като Варна, където обикновено досега не е имало такива възможности. Това е нещо, с което хората във Варна и България могат наистина да се гордеят – с това, че са успели да осъществят този световен проект.

    Казвате, че това е нещо, с което варненци могат да се гордеят, толкова ли е трудно да се случи събитие от такъв мащаб?
    Да се спечелят тези проекти е трудно. Преговорите във Варна продължиха повече от 2 години. Тайно идвах на мисии под прикритие, разговарях с общински съветници, туристически бордове.

    Имахте ли лични впечатления от Варна, преди да вземете решение събитието да се проведе тук?
    Преди много време работих по специален проект във Варна, преди около 12-13 години. Работих за една компания. Останах във Варна за около 4 месеца, но винаги съм харесвал града. Най-вече заради хората. Много съм щастлив, че на моята позиция човек пътува, така че съм пътувал доста. Бил съм в САЩ, Европа, навсякъде. Най-важното нещо за мен на всички тези места, които съм посещавал, са хората. Винаги си спомням колко прекрасни, позитивни, приятелски настроени и мили бяха българите, когато бях във Варна. И винаги съм искал да направя нещо голямо в тази страна.

    Защо организаторите са избрали Варна като локация? Вижте какво сподели пред Economy.bg Робърт Куърк

    Защо се спряхте точно на Варна?
    Варна като локация по мое мнение е почти непокътната. Когато съм в Париж и кажа на някого, че трябва да летя до Варна на следващия ден, хората ме питат: „Докъде? Къде се намира това? Наистина не знам.“ Искам да променя това. Варна е всичко, което чака да бъде показано на света – невероятен плаж, страхотна култура, чудесна история, фантастични хора и всички удобства, така че да бъде прекрасна дестинация. Искам да покажа това на света.

    Очаква се концертът да привлече много голяма публика. Понякога струпването на много хора накуп води до инциденти. Как ще осигурите безопасността на хората?
    Първото нещо, което правим при всички тези проекти, е да се уверим, че ще покрием най-високите световни стандарти за безопасност. Ако мястото не е подходящо или безопасно, не го ползваме. Избрали сме място във Варна. Направили сме сериозни проучвания за мястото, за да се уверим, че не само може да се справи с 40 хил. души, но и с всякакви ситуации, които могат да възникнат, както и че отговаря на всички изисквания за безопасност. MTV приема тези проекти много сериозно. В международен план брандът на MTV е толкова важен, че те правят необходимото, за да се уверят, че всичко, в което вземат участие, е перфектно. Ето защо това ще е едно от най-великите събития в България тази година.

    Вижте какво споделя Робърт Куърк за мащаба на събитието тази година.

    Колко голяма е сцената?
    Ще бъде над 70 метра.

    От колко време ще има нужда екипът, за да изгради сцената. Ще бъде ли затворен плажът?
    Плажът ще бъде затворен само за деня на събитието. Ще има стотици хора, ангажирани с подготовката на мястото. Стотици. Ще бъдем бързи при изграждането на сцената и при нейното разглобяване, защото съзнаваме, че трябва да осигурим достъп до плажа.

    Казвате, че  в организацията на плажа ще вземат участие над сто души. Общо плод на усилията на колко хора ще бъде това събитие?
    Това е огромен проект и трябва да разберете, че са въвлечени много екипи – не само във Варна, но и в София и по света – Великобритания, САЩ. Имаме екипи в Румъния, в Ирландия. В проекта са включени хора от цял свят. Замислете се за всеки аспект. Първо – началния етап на преговорите и подготовка на договорите. След това имате нужда от дизайн и маркетинг, например логото на събитието - това е дело на цял един екип. След това трябва да помислите за изграждането на сцената, сглобяването, дизайна. После за мерките за безопасност, за служителите на самия фестивал. След това идва ред на екипа за телевизионната продукция, защото това е най-важният елемент на този проект. Всичко опира до телевизионната продукция. След това – постпродукцията, редактирането, излъчването, мрежите, в които се публикува съдържанието. Стотици хора са ангажирани с този проект. Да бъдат част от тази инициатива на MTV е източник на такъв невероятен опит за тях. Въпреки че аз направлявам кораба, има огромен екипаж на борда и всички те имат много важна роля.

    Какви са целите на инициативата MTV Presents?

    Какви цели си поставяте при реализирането на проекта във Варна?
    Целите за този проект са, без никакво съмнение, първо, да се промотират Варна и България пред много голяма международна аудитория. Говоря за стотици милиони души. Когато направим събитието, ще излъчим едночасово шоу – „На живо от Варна“. И това ще бъде излъчено по цял свят. Хората в Лондон, в Ню Йорк, ще пуснат телевизора си и ще видят това събитие във Варна, което показва невероятния облик на град, който те ще поискат да посетят. Второто нещо е, че искаме да постигнем икономически ефект за града – пряка и косвена възвръщаемост. Този проект носи приходи на града. Местните компании и хотели са част от този проект и ползата за тях е огромна. Но също така в дългосрочен план имаме икономически ефект от нарасналия туристически поток. Хората, които гледат телевизия, ще видят това невероятно шоу и ще направят резервация за почивката си следващата година във Варна, защото изглежда толкова невероятно. Третата цел е да мотивираме и вдъхновим младите хора в България.

    Колко чужденци очаквате да дойдат във Варна специално за шоуто?
    Очакваме близо 40% от хората, които ще посетят събитието, да бъдат от чужбина – от Германия, Великобритания, Румъния, Австрия, Швейцария.

    На база опита Ви от предишни подобни събития какви приходи очаквате да донесе на Варна MTV presents VARNA BEACH?
    В Манчестър беше проведен независим одит. Преките приходи за града бяха над 15 млн. евро, което е една страхотна цифра. Очаквам приходите във Варна да бъдат повече, защото събитието е много по-голямо и в резултат на това ще има повече международни туристи, които ще дойдат в града.

    Вижте какви са общите впечатления на Робърт Куърк от работата с българи

    По време на организацията на събитието сблъскахте ли се с негативно отношение или с хора, които ви казаха, че това няма как да стане в България?
    Опитът ми с българи е изключително положителен. Мисля, че с българите доста си приличаме. Мислят мащабно, мечтатели са, имат великолепни идеи и са креативни. Когато за първи път обявихме проекта в социалните мрежи,  хората казаха: „Това е фалшива новина. Не го вярваме“. В един момент осъзнаха, че това наистина се случва. Местните власти, Общината и Общинският съвет са фантастични. Хората във Варна са фантастични. Всеки в града прие с широки обятия проекта, всеки в България – също.

    Проявяват ли рекламодатели от България интерес към събитието?
    В известен смисъл трябва внимателно да подбираме с кого работим, защото брандът е толкова важен. MTV presents VARNA BEACH се провежда за първи път. Изключително важно е да направим нещата правилно. Получаваме обаждания и запитвания ежедневно. Разговаряме с някои от най-големите компании в България относно възможността да се включат. Дори сега очаквам обаждане от една от топ компаниите тук. Вълнуваме се. Наистина част от тази инициатива е да работим с местните компании в България и да им позволим да извлекат полза от този тип платформа. Не мисля, че някой от изпълнителите ще носи брандирана бейзболна шапка, но определено имаме чудесни възможности за спонсорство за брандовете. Възможностите, които предлагаме, са всякакви: от социални медии, през състезание с VIP билети, асоцииране на бранда с музика и изпълнители до преживявания зад сцената, които не могат да бъдат купени, VIP MTV уикенди, среща с любим изпълнител зад сцена.

    За политиката на организаторите спрямо рекламодателите и за конкурса, насочен към ученици и студенти, вижте какво сподели Робърт Куърк пред Economy.bg

    Предвидили ли сте кампания за популяризирането на събитието, специално насочена към младите?
    Ще има специално състезание за университетите. Наел съм човек в България, който да се занимава само с това и това е покана към всички университети. Ще имаме видео състезание. Каним всеки ученик в гимназия и всеки студент да създадат 30-секундно видео, което започва с: „Мисля, че MTV трябва да дойде в България, защото...“. Участниците могат да изберат всякакво съдържание, с което да продължат. Победителят ще спечели VIP билети за събитието, ще има възможност да ходи зад сцена и да види как се случва цялата магия. Освен това неговото видео ще бъде излъчено на сцената.

    Кое е най-голямото предизвикателство за Вас лично?
    От моята гледна точка най-голямото предизвикателство е, че нищо от подобен мащаб не е правено досега във Варна и до някаква степен в България. В България са организирани големи фестивали и мащабни събития, но това е нещо различно. Всичко, което правим тук, ще бъде излъчено по цял свят. Най-трудният момент, най-голямото предизвикателство за тази година и особено на този етап от проекта, е да кажем на колкото е възможно повече хора, че това събитие се случва и да спечелим тяхната подкрепа.

    Как планират организаторите да се развие MTV Presents VARNA BEACH през следващите години

    Организацията на това събитие Ви е отнела повече от 2 години. Къде планирате да го организирате догодина?
    Ще провеждаме това събитие в България през следващите 5 години. Ако искате наистина да имате възвръщаемост от гледна точка на икономически ефект върху един град, трябва да имате дългосрочна перспектива. Не може да направите нещо голямо и после просто да си тръгнете.

    Тази година очаквате около 30-40 хил души и сте поканили 10 световно известни изпълнители. Как очаквате да се развие тази инициатива през следващите 5 години?
    Ще удвоим числата следващата година. Догодина ще бъде двудневно събитие. Тъй като това е първата година, трябва да бъдем много внимателни в мащаба на събитието. Искахме да се уверим, че имаме локация, която отговаря на мащаба на събитието тази година като еднодневно събитие. Като казвам един ден имам предвид от обяд до малките часове на следващия ден, защото много от афтърпартитата ще се състоят по-късно вечерта. Но е еднодневно събитие на плажа. Ще включва 10 изпълнители, както споменахме. Догодина ще направим събитието още по-голямо. Тази година основно представяме инициативата на българите, показваме им качеството, с което се организират този тип събития и мащаба им.

    По какъв начин се надяват организаторите да повлияе събитието на младите? Вижте какво сподели Робърт Куърк пред Economy.bg

    Споменахте, че една от целите на събитието е, че искате да вдъхновите младите. Какво имате предвид?
    Честно казано, забелязах, че някои млади хора нямат най-добрите възможности в света да осъществят мечтите си. Може би заради средата в България. Искаше ми се младите хора да осъзнаят, че е възможно да постигнат велики неща в тази страна, която е фантастична. Хората, които живеят тук, са много позитивни, те са искрено мотивирани да правят добри неща. Исках хората да видят това. Особено младите хора. Искам да ги включа в проекта, да могат да работят съвместно с MTV и екипа и да натрупат много ценен опит. Не само това. Ще има български изпълнители на сцената. За мен да се случи това е много важно. Искам да има български изпълнители, които да са на сцена заедно с тези световни звезди. Искам да се опитам да помогна на музикалната индустрия в България. Искам да се опитам да популяризирам българската музика по света. И докато това се случва, съм убеден, че младите хора сред публиката ще видят тази огромна сцена на MTV по средата на лятото с 40 хил. души публика и там ще има българска група. Сред публиката ще има музиканти и изпълнители, и творци, които ще си кажат „Уау, аз мога да бъдат там“.

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 48 минути
    Български хляб достига до 10 европейски държави с Lidl
    Пловдивският производител „Хебър” инвестира близо 15 млн. евро в 2 нови производствени линии
    преди 2 часа
    Над 10% ръст на пътуванията на българи в чужбина през февруари
    Увеличават се и посещенията на чужденци у нас, показват данните на НСИ
    преди 4 часа
    Предлагат индустриалните паркове само за един вид производства
    С промените в закона ще бъде създаден нов тип специализиран парк
    преди 5 часа
    „България Еър“ променя терминалите за опериране в в Рим, Мадрид и Прага
    Те са предвидени за полети от шенгенското пространство и предоставят възможност за по-добри транспортни връзки и влизане в страните без паспортна проверка
    преди 5 часа
    Предлагат бърза ликвидация на неработещи фирми
    От 30 хил. до 50 хил. нови дружества се създават на година, като над 90% от новостартиралите компании се провалят още в началните стъпки