събота, 20 април 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    2614 прочитания

    Виртуалната и добавената реалност - новата тенденция в изграждането на работодателска марка

    Как VR и AR могат да да революционизират начина, по който компаниите привличат, ангажират и набират таланти в бъдеще
    13 март 2017, 16:25 a+ a- a

    Може би много от Вас са чували, че виртуалната (VR) и добавената реалност (AR) са следващият хит в света на технологиите и че ще променят коренно начина, по който живеем, учим, работим и се забавляваме. Освен това, те имат потенциала да революционизират начина, по който компаниите привличат, ангажират и набират нови таланти в бъдеще. Това не е случайно, като се има предвид нарастващата употреба на тези иновативни технологии. Според Deloitte, общият брой на активните потребители на виртуалната реалност в световен мащаб се очаква да достигне 90 милиона през 2017 и да надхвърли 170 през 2018.

    Със сигурност VR и AR технологиите имат бъдеще и ще стават все по-популярни. Но как компаниите могат да ги използват, за да привлекат нови таланти във все по-ожесточената битка за кадри в днешно време?

    Вижте няколко примера на кампании, които изграждат работодателска марка чрез технологиите за виртуална и добавена реалност.

    Виртуална разходка в работното пространство
    Няма ли да е страхотно, ако представите офиса на компанията си по иновативен и запомнящ се начин, който създава уникално изживяване за всеки участник? Това е възможно благодарение на виртуалната реалност. Освен чрез стандартната виртуална разходка из офиса ви, VR приложенията за мобилни устройства са друг вълнуващ инструмент, който можете да използвате, за да „потопите“ кандидатите буквално в работната среда все едно са в офиса ви наистина.

    Благодарение на VR технологията кандидатите имат пълен 360-градусов интерактивен поглед върху офиса ви. От зоната за почивка и развлечение, през кухнята и конферентните зали, до терасата и други интересни места в офиса ви, те ще могат да добият пълна представа и усещане какво е да работиш на това място.

    Ако компанията ви разполага с няколко офиса, приложението ви може да бъде виртуалната платформа, в която кандидатите и настоящите служители разглеждат новите работни пространства на компанията в даден град, страна, а защо не и по целия свят.

    За да подсилите ефекта на виртуалното изживяване, може да добавите интерактивна информация, която кандидатите да разглеждат, докато се „разхождат“ из офиса ви. Подобно съдържание може да бъде свързано с ценностите и културата на компанията, работната среда, възможностите за кариерно развитие и допълнителните предимства, от които могат да се възползват служителите. За да бъде „потапянето“ още по-вълнуващо, може да предоставите на кандидатите очила за виртуална реалност, чрез които да тестват приложението.

    VMware България използва иновативно мобилно приложение за виртуална реалност, с което пренася кандидатите в работната атмосфера и културата на компанията. По време на пътешествието си из офиса на компанията кандидатите имат достъп до интерактивна информация за VMware и възможност да се включат в томбола за награда. Приложението е налично за Android и iOS.

    Приложения за добавена реалност
    Добавената реалност е технология, която може да ви помогне да предоставите позитивно и запомнящо се изживяване на кандидатите, които присъстват на събития на вашата компания. Може да създадете мобилно приложение за добавена реалност, с което да изследват физически офиса ви, да научат повече за културата на компанията и служителите. Всичко това може да бъде оформено като игра (подобно на Pokemon Go) и да бъде обвързано със символични награди.

    Друга идея за диференциране на компанията ви като работодател e да обвържете логото й с AR приложението. По този начин, когато кандидатите насочат телефона си към логото, веднага получават повече информация за компанията, културата ѝ, екипите, проектите и свободните работни позиции в нея.

    Новозеландската компания за банкови и финансови услуги ASB е създала AR приложение, с което да популяризира възможностите за работа и израстване, насочени към потенциални кандидати.

    Събития с жива 360-градусова връзка
    Всяка компания организира събития и мероприятия, на които се стреми да привлече вниманието към себе си като работодател и лидер в дадена индустрия. Ако искате да ангажирате още по-голяма аудитория от кандидати при вътрешни или външни събития, може да споделите 360-градусово видеопредаване на живо или на запис. Така ще дадете шанс на тези, които не могат да се включат на живо, да станат част от събитието.

    Можете да използвате 360-градусовите клипове за всякакви мероприятия - от мийтъпи, хакатони, тренинги до конференции, благотворителни събития и дори вътрешни партита. За разлика от стандартните видеозаписи или уебинари, тези видеа позволяват на кандидатите да получат по-задълбочена представа за събитието, офиса, културата и участниците, все едно присъстват на живо.

    Стартъп компанията Jet.com са използвали тази технология, за да потопят кандидатите си за работа в работната среда и култура. Видеото показва един от разговорите на технологична тема в Jet.com.

    Днес поколението Y представлява най-голямата група (32%) от работната сила в световен мащаб. Това поколение отдава все по-голямо значение на гъвкавостта и мобилността, работната среда и баланса между професионалния и личния живот. Всички те са фактори, които формират култура на една компания и които в бъдеще имат още по-голяма тежест при избора на работодател. Затова все повече организации по света ще използват технологии като виртуалната и добавената реалност, за да бъдат още по-достъпни, модерни, отворени и желани от талантите на бъдещето.

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 1 ден
    JPMorgan: Не разчитайте на увеличаване на биткойна след разполовяването
    Банката прогнозира спад в стойността на най-голямата криптовалута в света
    преди 1 ден
    СЗО даде ново име на Covid и други респираторни вируси
    Международната агенция актуализира терминологията, която препоръчва за описание на респираторни инфекции
    преди 2 дни
    В София започна Serp Conf. 2024 International
    Вторият ден на конференцията, 19 април, е с акцент върху електронната търговия
    преди 2 дни
    Марк Рюте: Ще съдействаме и пред Австрия за пълноправното ви членство
    Неприемливо е да не сте членове на Шенген и по сухопътни граници, заяви министър-председателят на Нидерландия
    преди 2 дни
    BILLA България стартира своята лятна програма за ученици от цялата страна
    Всички желаещи могат да кандидатстват онлайн в новия кариерен сайт на компанията
    18 април 2024, 08:29
    Китайската икономика с по-висок от очакваното ръст
    Подпомогната от промишленото производство