Очаква се подобна функционалност да стане масова при електронното пазаруване
Стартиращата компания Savitude създаде продукт, който подсигурява избора на дрехи, които пасват на фигурата на купувачите. Електронната платформа е заложена в уебсайта на търговска верига и напътства потребителите. Софтуерът може да бъде инсталиран и на таблет.
Потребителите първо отговарят на шест въпроса с цел определянето на формата на тялото им. По-голямата част от интерфейса показва изображения, за да улесни избора. Всички параметри са въведени в системата с помощта на триизмерни скенери.
Фокусирайки се върху формите на тялото, а не само размера, Savitude може по-точно да определи кои са най-подходящите дрехи. В края на търсенето софтуерът показва каталог от дрехи, който пасва на фигурата на купувача.
Стартиращата компания е използвала технологията за визуално разпознаване на обекти, заложена в IBM Watson. Тя анализира продуктите, предлагани от магазина и ги категоризира според категориите от форми на тялото.
При пускането на системата на пазара софтуерът ще помага само за избора на дамски дрехи, но компанията сподели, че ще разшири базата си от данни, за да включи мъжки и детски дрехи.