петък, 29 март 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    9349 прочитания

    Kои дрогерийни продукти се купуват най-много в България?

    Oсем от десетте най-търсени стоки са козметични, сочи класация на DM
    19 октомври 2017, 15:53 a+ a- a

    Българките най-много държат на перфектния си външен вид и са склонни да експериментират с иновативни и специализирани продукти за красота. Това показва новото издание на класацията „dm топ 10“. В нея осем от десетте най-търсени продукта в периода октомври 2016 г.-септември 2017 г. са козметични, а останалите два са за грижа за бебето и перилни препарати.

    През изминалата година българките най-често са купували спирали за обем на миглите и спрей бои за коса. Тези продукти са на 1-во и 2-ро място в „dm топ 10“. На четвърта позиция е фон дьо тен, а на пета – ампули с лифтинг ефект. Групата на продуктите за красота се допълва от гланц за устни с матов ефект.

    Новото издание на класацията показва, че българките са експериментаторки и са склонни да тестват новостите на пазара. Това се доказва от второто място на супер иновативната боя за коса, която не е познатата комбинация от оцветител и активатор, а е спрей за мигновена употреба. В „dm топ 10“ попадат и козметични продукти за лична хигиена като пасти за зъби, дезодоранти и шампоани.

    Рейтингът „dm топ 10“ може да се счита за показателен за пазара, тъй като e базиран на данните за оборота от продажбата на над 25 милиона продукта за последната финансова година (01 октомври 2016 г. – 30 септември 2017 г.). Освен това, dm е лидер в сектора на търговията с дрогерийни стоки със 71 магазина в 25 града в България.

    Като „дрогерийни“ се определят стоки за лична хигиена, козметика, за бебето, за домашните любимци, за почистване на дома, био храни и други. В магазините на dm България хората могат да намерят огромен асортимент от козметични продукти за коса, лице и тяло; декоративна козметика; перилни и почистващи препарати; бебешки продукти; пасти за зъби; натурална козметика, храни и препарати за домашните любимци, био храни от утвърдени и сертифицирани производители; хранителни добавки и други. В магазините на dm България не се предлагат лекарствени продукти, които се отпускат с или без лекарско предписание, медицински изделия и други стоки от значение за здравето на човека.

    Най-много държим на красотата на лицето
    Най-широко застъпени в класацията са продуктите за красота на лицето като гримове и кремове. Те заемат 4 от 10-те топ позиции. На първо място е категорията „Грим за очи“. Най-продаваният продукт в нея е спирала за очи на цена 14-16 лева. Продуктите за красота на лицето са представени и от категорията „Грим за лице“, която е на 4-та позиция. Победителят в нея е фон дьо тен на цена 11-13 лева. С грижата за кожата е свързана и категорията „Основна грижа за лице“. Тук победител са ампули с лифтинг ефект за гладка и опъната кожа. Те са на цена 7-9 лева и са от собствената марка на dm Balea. Присъствието на тези ампули в класацията е показателно за растящия интерес към продукти за специализирана грижа като ампули, филъри и флуиди.

    Фактът, че победителят в категорията е от собствен бранд на dm, показва че все повече българки се доверяват и на марките на компанията.

    Последният представител на декоративната козметика, класиран на 8-о място в „dm топ 10“, е категория „Червила и гланцове“. Победителят в нея е матов гланц на цена 4-6 лева.

    Българката е склонна да експериментира
    На второ място се нарежда категория „Боя за коса“. Тук дамите най-често са купували боя под формата на спрей на цена 12-14 лева. Най-търсеният цвят е „Тъмно кафяво“. Второто място в класацията на спрей-боята за коса също е доказателство, че българките полагат все по-големи грижи за красотата и перфектната си прическа.

    В топ 10 са и пасти за зъби, шампоани и пелени
    Продуктите за лична хигиена са представени от категориите „Шампоани“, „Грижа за зъбите“ и „Део“. Победителят в първата е шампоан на цена 8-10 лева в разфасовка от 400 мл. Най-продаваната паста за зъби е за грижа за венците. Тя е на цена 6-8 лева. Най-продаваният продукт от категория „Део“ е дезодорант на цена 1-3 лева.

    Купуваме големи пакети пелени
    На 7-о място в новото издание на класацията „dm топ 10“ е категория „Пелени“. Победителят в нея е джъмбо пакет от 126 броя на цена 40-42 лева. Този продукт също е представител на една от собствените марки на dm – babylove. В нея освен пелени влизат и бебешки пюрета, продукти за детска хигиена, шишета и много други.

    Кой пазарува най-често в дрогериите dm?
    Данните на dm България показват, че клиенти на веригата са най-често дамите. Това се потвърждава и от данните на класацията „dm топ 10“, в която присъстват основно продукти за дамската аудитория. Наблюденията на компанията са, че постепенно се увеличава делът на господата, пазаруващи дрогерийни стоки, което е възможно да доведе до промяна в търсенето на дрогерийни стоки.

    Иновативни хайлайтъри, филъри и недълготрайни бои за коса
    Като цяло продажбите на козметични продукти растат, движени от два фактора - стоки от ежедневна необходимост и модни трендове.

    Пример за тези процеси е декоративната козметика. Най-новите тенденции са „озарената“ кожа и контурирането на лицето, които се постигат с коригиращи продукти като хайлайтъри, скулптуриращи стикове, пудри и други – и това са група продукти с голям потенциал за развитие, тъй като непрекъснато се лансират различни иновации.

    В сектор грижа за лице най-голям потенциал за развитие има групата на специалната грижа, като олиа за лице, флуиди, филъри и капсули, тъй като тук влизат иновативни продукти, които дават допълнителна грижа извън основната, каквато е кремът за лице.

    Категорията боя за коса също расте, движена от новите тенденции в сектора, като спрейовете за коса и други недълготрайни бои оцветители, с които може да се експериментира с определен цвят за няколко дни до седмица.

    Устната хигиена традиционно е много силна категория, като тук тенденциите са да има засилен интерес към избелващи пасти и пасти за чувствителни зъби, а при четките за зъби се засилва интересът към електрическите четки.

    Био храните и натуралната козметика
    dm България развива своя огромен асортимент от над 14 000 продукта, следвайки европейския тренд за повишен интерес към еко и био стоки и здравословен начин на живот. Това е фокус на компанията не само по отношение на храните, но и на козметиката. Друг приоритет ще бъде предлагането на продукти за почистване на дома, които са щадящи околната среда.

    Био продуктите са една от най-бързо растящите категории в асортимента на dm. Те се предлагат под марката dmBio и са създадени в отговор на повишеното търсене от страна на клиентите на био продукти с доказан произход на достъпна цена. Към момента в асортимента на dm България присъстват над 270 био хранителни продукта. Те са основно от собствената марка dmBio и са допълнени от локални български доставчици. Най-търсените био храни са сравнително нови за българския пазар продукти като кокосово масло и масло ги; безмлечни напитки от ориз и соя; кленови сиропи; овесени ядки, мюсли и сурови десертни блокчета.

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 15 часа
    ТИЗ започва паневропейски интермодален проект с италианската Gruppo UniRetiCon
    Целта е у нас да бъдат създадени различни интермодални платформи
    преди 16 часа
    Авиационният сектор у нас е достигнал на 92% нивото си от преди COVID пандемията
    85% от самолетите на българските авиокомпании са работили на пазари извън България
    преди 17 часа
    Български хляб достига до 10 европейски държави с Lidl
    Пловдивският производител „Хебър” инвестира близо 15 млн. евро в 2 нови производствени линии
    преди 18 часа
    Над 10% ръст на пътуванията на българи в чужбина през февруари
    Увеличават се и посещенията на чужденци у нас, показват данните на НСИ
    преди 20 часа
    Предлагат индустриалните паркове само за един вид производства
    С промените в закона ще бъде създаден нов тип специализиран парк