събота, 20 април 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    1639 прочитания

    Как да купуваме туристически услуги в интернет безопасно?

    Вижте полезни препоръки от туристическа агенция eSky
    19 октомври 2017, 16:45 a+ a- a

    Нашумелият в последно време случай с измамени потребители, закупили самолетни билети чрез фалшив фейсбук профил, провокира дискусии относно сигурността при резервиране на туристически услуги онлайн. За какво трябва да внимаваме и как да изберем сайтовете, на които да се доверяваме при резервация, съветват експертите от онлайн туристическа агенция eSky.

    1. Не купувайте самолетни билети от частни лица
    Самолетни билети могат да бъдат продавани и издавани само от оторизирани за това компании или от самия превозвач, но не и от физически лица. Билетите са поименни и препродаването им е на практика невъзможно. Никога не се доверявайте на частни лица, които ви предлагат изгодни самолетни билети в социалните мрежи. Можете да ползвате социалните мрежи като канал за комуникация или препратка към съответния сайт на агенцията или превозвача, но не и като директен контакт за покупка.

    2. IATA сертификат
    Международната асоциация за въздушен транспорт (IATA) е основният орган, регулиращ въздушния превоз на пътници в цял свят. Самолетни билети на сайта си може да предлага всяка компания, но само акредитираните от IATA агенции и самите авиокомпании имат право да ги издават. Пътникът може да е спокоен, че билетът е наистина резервиран, платен и издаден, само е закупил билетът си от компания с такъв сертификат. В случай, че сайтът от който купувате, не притежава такъв, задължително проверете коя е агенцията, която издава билетите му, и може ли да й се има доверие.

    3. Дружество в България и обслужване на български
    Изберете компания, регистрирана у нас. Дружествата, регистрирани в други държави, работят съгласно чуждо законодателство и българското няма да може да ви защити в определени ситуации. Допълнителни проблеми се създадат от езиковите бариери, високите суми за международни телефонни разговори и тн. Уверете се, че на сайта има физически адрес, телефон и имейл, на които можете да осъществите контакт с представител на компанията всеки ден.

    4. Отдел "Обслужване на клиенти“
    Туристическите услуги почти винаги са свързани с последващо обслужване. В тази връза агенциите следва не само да издават самолетните билети, ваучери за хотел или други услуги, но и да предоставят допълнително обслужване на клиентите си. Неочаквани ситуации и промени в плановете могат да настъпят по всяко време, включително вечерта или през уикенда. Ако работното време на компанията е кратко и само в работни дни, ориентирайте се към друга агенция, за да предотвратите неудобства и допълнителни разходи.

    5. Имейл до 48 часа
    Обикновено самолетните билети се заплащат изцяло в момента на резервация – с карта или по банков път, като потребителят следва да получи билета си в електронен формат в максимум до 48 часа след издаването му. Ако не го получите в този срок, имате основание за притеснение и следва незабавно да се свържете с агенцията, за да разберете какво се случва.

    6. Резервационен номер
    При закупуване на туристическа услуга онлайн, потребителят трябва непременно да получи номер на резервация. С този номер, изпратен и по имейл, потребителят трябва да има достъп до резервацията си по всяко време и да може да проверите статуса й на сайта, от който е резериврал, или чрез контакт с агента/авиокомпанията.

    7. Сертификати за сигурност
    Погледнете адресната лента на браузера и вижте дали сайтът започва с "http" или "https". "Https" (secured) означава, че сайтът има удостоверение за сигурност и вашите лични данни ще бъдат обработвани безопасно.

    8. Не се доверявайте на прекалено ниски цени
    При продажбата на самолетни билети агенцията се явява посредник, предлагащ чужд продукт, към който добавя стойност. Няма как тя да продава на цени, значително по-ниски от тези на превозвача. В повечето случаи, за да е в състояние да предложи качествена услуга и да отговори на всички споменати критерии за доверие и качество, тя следва дори да има допълнителна такса. Разбира се, често агенцията може да предложи по-ниски цени и отстъпки, благодарение на добрите си партноьорски отношения с доставчиците, но драстичните разлики в цените са повод за съмнение.

    9. Добър уебсайт и силно присъствие онлайн
    Интернет е естествената среда за една онлайн туристическа агенция и тя не може да оцелее без качествен уебсайт, както и постоянно присъствие в утвърдените комуникационни канали в интернет. Когато избирате сайт за покупка на туристическа услуга, уверете се, че той работи добре, лесен и удобен за употреба е, съдържанието му е ясно и разбираемо, без подвеждаща информация. Наличието на общи условия и тяхната достъпност във всеки момент от резервацията, е задължително. Липсата на активност в онлайн пространството, липсата на отговори на съобщения, цензурата (изтриване на коментари и „банване“ на потребители), са признаци за некоректност и повод за недоверие.

    10. Опит и имидж
    В заключение, утвърждаването на една компания като сериозен и заслужаващ доверие онлайн туристически агент изисква време, усилия и ресурс. Избирайте копмании, които се ползват с доверие на пазара, имат достатъчно голям опит, ползват се с добра репутация не само в България, но и на други пазари. Проверявайте ревюта, мнения и публикации за тях в публичното пространство, но внимавайте те да не са манипулирани.

     
    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 16 часа
    JPMorgan: Не разчитайте на увеличаване на биткойна след разполовяването
    Банката прогнозира спад в стойността на най-голямата криптовалута в света
    преди 17 часа
    СЗО даде ново име на Covid и други респираторни вируси
    Международната агенция актуализира терминологията, която препоръчва за описание на респираторни инфекции
    преди 1 ден
    В София започна Serp Conf. 2024 International
    Вторият ден на конференцията, 19 април, е с акцент върху електронната търговия
    преди 1 ден
    Марк Рюте: Ще съдействаме и пред Австрия за пълноправното ви членство
    Неприемливо е да не сте членове на Шенген и по сухопътни граници, заяви министър-председателят на Нидерландия
    преди 1 ден
    BILLA България стартира своята лятна програма за ученици от цялата страна
    Всички желаещи могат да кандидатстват онлайн в новия кариерен сайт на компанията
    преди 2 дни
    Китайската икономика с по-висок от очакваното ръст
    Подпомогната от промишленото производство