сряда, 13 декември 2017  RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    1786 прочитания

    Успешните рекламни агенции ще се превърнат в бизнес платформи

    Какво ще представлява "Марсел" и как изкуственият интелект ще промени начина на работа в бранша, разказва Милин Джалалиев, Publicis One
    15 ноември 2017, 16:05 a+ a- a

    Това лято изпълнителният директор на Publicis Groupe Артур Садун обяви, че групата ще се въздържи от участие по рекламни фестивали и вместо това ще пренасочи ресурсите си към изграждане на платформа с изкуствен интелект, наречена „Марсел“. Какво ще представлява „Марсел“ и как ще промени начина на работа в рекламните агенции от групата? С тези въпроси се обърнахме към Милин Джалалиев, Chief of Communications, Publicis One. Ето какво сподели той пред екипа на Economy.bg:

    Г-н Джалалиев, Publicis Groupe обяви, че има нов мащабен проект, свързан с изкуствен интелект. Какво налага разработването на подобна платформа?
    Като цяло нашата индустрия е доста „спряла“ във времето. Променени са инструментите. Компютрите са навлезли активно – изпращаш мейли, правиш графичен дизайн, използваш Powerpoint. На практика обаче процесът и начинът на работа остават същите. Което е притеснително. Това е единият проблем. По-големият проблем е начинът, по който младите хора работят. Той се променя постоянно и те искат много по-голяма свобода, много повече независимост и не такава обвързаност генерално, към всичко. А пък ние им предлагаме нещо, което е отпреди 50 години: сядаш тук, работиш; сядаш и пишеш текст, правиш визия. Те имат интереси от много различни области, а ние искаме само едно нещо да правят. 

    Вие като бизнес организация какво смятате, че е решението на тези два проблема?
    Да погледнем други индустрии, в които има революционни промени, т.нар. distruptive changes: Uber, AirBnb. Те стават по-скоро платформи, които свързват хората и в сърцето на всичко е технологията. На практика целта на Марсел е точно това: да даде основата на това, което сме започнали.

    Защо рекламните агенции имат нужда от иновации? Вижте какво сподели Милин Джалалиев, Chief of Communications, Publicis One пред Economy.bg

    Това платформа, която ще предлага виртуално работно място ли ще бъде или нещо повече?
    Компанията има 80 хил. души в 130 държави. Комплексността идва от това, че тези 80 хил. души имат над 200 различни умения. Умения в различни сфери. Съответно, когато започнем един проект, той е комплекс от много различни предизвикателства вътре. Всъщност възможността да намериш хора с правилния опит, с правилната настройка, по някакъв начин да е нещо, което да им помогне да допринесат за продукта, за предизвикателството – това е целта на тази платформа.

    Какви функционалности се предвижда да има?
    Това е нещо, което тепърва предстои да бъде лансирано. Със сигурност възможността да свърже хора, възможността да даде знания съответно от различни сфери и области, които имаш, локални прозрения, които може да свържеш с хората, които имат достъп до такъв тип информация, и съответно формирането на виртуален екип.

    По какъв начин това ще промени начина, по който ще се работи в рекламната агенция? Има ли риск да се ограничат креативният елемент на работата и разнообразието?
    В нашата сфера това е основният чар и предимство – възможността да работиш в много различни индустрии. Със сигурност това е нещо, което няма да загубим. Да, важни са специализацията и познанието, но от друга страна, отново ако се върнем на disruption моделите те са такива, защото хората са внесли нещо от една индустрия в друга.

    Вие и преди сте използвали изкуствен интелект. Често, когато чуят за този вид технология, хората се опасяват, че ще загубят работата си. Как се приема в агенцията този нов проект?
    Със сигурност изкуственият интелект няма да изземе човешкия интелект. Но би го подпомогнал. Светът е все по-комплексен. Има адски много информация, до която много трудно се достига и съответно това отнема много време.  Изкуственият интелект ще помогне на хората да стигнат по-бързо и по-лесно до ценна информация, за която иначе ще изгубят ужасно много време.

    Какви функционалности се очаква да има "Марсел"? Вижте какво сподели Милин Джалалиев, Chief of Communications, Publicis One пред Economy.bg

    Според Вас тази система ще даде ли повече възможност на таланти тук в България и от други малки пазари или напротив ще ги капсулира?
    Особено за по-малки пазари това е уникална възможност да излезеш извън рамките на държавата, дори неизлизайки физически. Със сигурност за по-големите пазари не е чак такова голямо предизвикателство, въпреки че съответно там работят за по-големи проекти, които изискват събирането на много различни умения и опит.

    Какви ще бъдат основните предизвикателства при внедряването?
    Като всяко технологично нещо - да се намери адекватният начин, по който да се покаже полезността на хората. Критично винаги е дали хората ще го припознаят като нещо, което им помага, развива ги и съответно дава добавена стойност в ежедневието им, или по-скоро като поредния комплициран инструмент.

    Как ще се справите със защитата на данни? Това е голямо предизвикателство – 80 хил. души, 130 държави, всеки от тях с достъп до цялата информация.
    Нищо по-различно от начина, по който се случва и в момента. Компанията има отговорност, свързана с конфиденциалност на информацията, човек също има лична отговорност. Това че екипите се събират от различни държави или съответно се събират от различни отдели на практика няма значение. Изхождайки оттам, че имаш много голяма информация, съответно трябва да положиш много повече усилия за нейната защита.

    Как би коментирал тенденцията към трансформиране на бизнесите в платформи?
    Това е тенденцията не само в нашата индустрия, както дадохме примери с бизнеса с хотелско настаняване, с такси бизнес и т.н. Преминаването към модел на платформа не е солиден мастодонт, който е развит в отделни звена и капсулиран. Това е посока, която е в резултат на това какво желаят хората, които работят, и съответно как би могъл да привлечеш въобще таланти в съвременния свят. Нали трябва да им дадеш тази свобода и възможност за развитие в много по-широк хоризонт.

    Т.е. твоите очаквания са големите рекламни агенции да станат успешни платформи?
    Това е единственият начин да продължат да бъдат успешни и да привличат таланти.

     

    Нагоре
    Отпечатай
     

    преди 2 часа
    Норвегия ни подкрепя с 210 млн. евро
    Средствата са за сферите на иновациите, климата, социалното включване, правосъдието и др.
    преди 3 часа
    Три японски фирми стъпват у нас
    Zen Noh foods е започнала производство на замразено суши в Пловдив
    преди 4 часа
    Какво търсиха българите в Google през 2017?
    Вижте какво оглави класацията на най-честите тръсения и по света
    преди 5 часа
    Изравниха таксите за обслужване на пътници през двата терминала на Летище София
    Уеднаквяват се и таксите за пътуващите, независимо от дестинацията – вътрешна или международна