петък, 23 февруари 2018  RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    2163 прочитания

    Кой победи в кампанията „Съхрани родния вкус“ на Lidl?

    Сладко от люти чушки от Бургас и 300-годишна пушена кълбъсъ от с. Асеново са победителите в инициативата, която има за цел да запази уникалните български рецепти и традиции
    07 декември 2017, 14:57 a+ a- a

    Сладко от люти чушки от Бургас и 300-годишна пушена кълбъсъ от с. Асеново са победителите в кампанията на „Лидл България“ „Съхрани родния вкус“, която стартира през септември тази година и има за цел да запази уникалните български рецепти и традиции. 

    След оспорвана надпревара между близо 1500 предложения от цялата страна, „Лидл България“, заедно с шеф Манчев и шеф Шишков, избраха не един, а два продукта, открояващи се най-силно със своя уникален вкус. Така през пролетта на 2018 г. пушената кълбъсъ и сладкото от люти чушки ще станат част от продуктовата линия на веригата с висококачествени продукти от български производители „Родна стряха“. Едновременно с това те ще донесат на своите автори и парична награда от 10 000 лева. 

    Зад нестандартните вкусове на двете рецепти стоят две дами, всяка от които с различна история.

    Мария Иванова от с. Асеново, област Плевен (на снимката долу), е пазителят на 3-вековна рецепта, по която се прави небезизвестната асеновска пушена кълбъсъ. Тя идва от кухнята на банатските българи и е пренесена в България преди близо 300 години от Австроунгарската империя. „Нашите баби и дядовци са правели кълбъсъ всяка зима. Присъствала е на трапезата като задължителен деликатес за коледните и великденски празници. От тогава до днес я пазим и я предаваме от поколение на поколение“, разказва днес леля Мария, както я наричат близките й, като признава, че автентичният вкус на кълбъсъта идва от естественото й опушване на три етапа. 

    Изключителна наслада за небцето носи и сладкото от люти чушки – на мирис създава очакване за нещо солено, след което се разгръща като сладко-лютиво. „Тайната е в марината, в която се слагат лютите чушки“, повдига завесата нейната авторка Диляна Георгиева от Бургас. „Тази рецепта имам от своята баба, която я е запазила от предишни поколения. С годините беше малко позабравена, но сега мисля, че е дошъл моментът повече хора да разберат за нея“, споделя Диляна, като допълва, че най-много сладкото от люти чушки върви с парченца сирене, прясно изпечена наденичка или просто с препечени филийки. 

    „Кампанията „Съхрани родния вкус“ е естествено продължение на всичко, което „Лидл България“ е правил и продължава да прави в подкрепа на българските производители, българските продукти и българския вкус. Тя е и ярко доказателство, че българинът пази богатството и автентичността на своята кухня и не просто предава родния вкус от поколение на поколение в семейството, но съхранява българската традиция като цяло. Затова за нас ще бъде изключителна чест и отговорност да приемем тези два продукта в семейството на „Родна стряха“ и да ги направим достъпни за всички наши клиенти“, коментира Милена Драгийска, главен изпълнителен директор на компанията.

    Главни действащи лица в „Съхрани родния вкус“ бяха шеф Манчев и шеф Шишков, които обиколиха цяла България, за да открият най-впечатляващите родни вкусове. „За нас това беше вълнуващо пътешествие не просто из традициите и историята на българската кухня, но и из българската народопсихология като цяло. Защото всяка кухня отразява характера на своя народ“, обобщава впечатленията си шеф Иван Манчев. 

    „Оказва се, че българската кухня е област, в която много ревностно пазим своите традиции и ги предаваме на следващите поколения. Има приемственост, което е изключително ценно“, коментира и шеф Таньо Шишков. 

    Двамата разказват, че са „срещнали“ прочутото българско гостоприемство – навсякъде ги посрещат изключително топло, с домашен хляб и люти чушки. Срещат се с много колоритни хора – различни по професия, възраст и кулинарни предпочитания, но всички те обединени от една обща кауза, а именно – да пазят родния вкус.

    Нагоре
    Отпечатай
     

    преди 16 часа
    Парламентът даде достъп на финтех компаниите до банковите ни сметки
    Новата евродиректива за платежните услуги беше окончателно приета от Народното събрание
    преди 16 часа
    ЧЕЗ продава активите си в България
    Купувач е българското дружество "Инерком България"
    преди 21 часа
    Частната болница „Вита“ откри нова база
    Инвестицията е на стойност над 20 млн. лева
    преди 23 часа
    Една трета от хората предпочитат телефоните пред семействата си
    Проблемите със смартфоните се задълбочават сред по-младите поколения като повече от половината от тях описват телефона си като своя най-добър приятел, сочи международно проучване