неделя, 24 юни 2018  RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    2282 прочитания

    Кой победи в кампанията „Съхрани родния вкус“ на Lidl?

    Сладко от люти чушки от Бургас и 300-годишна пушена кълбъсъ от с. Асеново са победителите в инициативата, която има за цел да запази уникалните български рецепти и традиции
    07 декември 2017, 14:57 a+ a- a

    Сладко от люти чушки от Бургас и 300-годишна пушена кълбъсъ от с. Асеново са победителите в кампанията на „Лидл България“ „Съхрани родния вкус“, която стартира през септември тази година и има за цел да запази уникалните български рецепти и традиции. 

    След оспорвана надпревара между близо 1500 предложения от цялата страна, „Лидл България“, заедно с шеф Манчев и шеф Шишков, избраха не един, а два продукта, открояващи се най-силно със своя уникален вкус. Така през пролетта на 2018 г. пушената кълбъсъ и сладкото от люти чушки ще станат част от продуктовата линия на веригата с висококачествени продукти от български производители „Родна стряха“. Едновременно с това те ще донесат на своите автори и парична награда от 10 000 лева. 

    Зад нестандартните вкусове на двете рецепти стоят две дами, всяка от които с различна история.

    Мария Иванова от с. Асеново, област Плевен (на снимката долу), е пазителят на 3-вековна рецепта, по която се прави небезизвестната асеновска пушена кълбъсъ. Тя идва от кухнята на банатските българи и е пренесена в България преди близо 300 години от Австроунгарската империя. „Нашите баби и дядовци са правели кълбъсъ всяка зима. Присъствала е на трапезата като задължителен деликатес за коледните и великденски празници. От тогава до днес я пазим и я предаваме от поколение на поколение“, разказва днес леля Мария, както я наричат близките й, като признава, че автентичният вкус на кълбъсъта идва от естественото й опушване на три етапа. 

    Изключителна наслада за небцето носи и сладкото от люти чушки – на мирис създава очакване за нещо солено, след което се разгръща като сладко-лютиво. „Тайната е в марината, в която се слагат лютите чушки“, повдига завесата нейната авторка Диляна Георгиева от Бургас. „Тази рецепта имам от своята баба, която я е запазила от предишни поколения. С годините беше малко позабравена, но сега мисля, че е дошъл моментът повече хора да разберат за нея“, споделя Диляна, като допълва, че най-много сладкото от люти чушки върви с парченца сирене, прясно изпечена наденичка или просто с препечени филийки. 

    „Кампанията „Съхрани родния вкус“ е естествено продължение на всичко, което „Лидл България“ е правил и продължава да прави в подкрепа на българските производители, българските продукти и българския вкус. Тя е и ярко доказателство, че българинът пази богатството и автентичността на своята кухня и не просто предава родния вкус от поколение на поколение в семейството, но съхранява българската традиция като цяло. Затова за нас ще бъде изключителна чест и отговорност да приемем тези два продукта в семейството на „Родна стряха“ и да ги направим достъпни за всички наши клиенти“, коментира Милена Драгийска, главен изпълнителен директор на компанията.

    Главни действащи лица в „Съхрани родния вкус“ бяха шеф Манчев и шеф Шишков, които обиколиха цяла България, за да открият най-впечатляващите родни вкусове. „За нас това беше вълнуващо пътешествие не просто из традициите и историята на българската кухня, но и из българската народопсихология като цяло. Защото всяка кухня отразява характера на своя народ“, обобщава впечатленията си шеф Иван Манчев. 

    „Оказва се, че българската кухня е област, в която много ревностно пазим своите традиции и ги предаваме на следващите поколения. Има приемственост, което е изключително ценно“, коментира и шеф Таньо Шишков. 

    Двамата разказват, че са „срещнали“ прочутото българско гостоприемство – навсякъде ги посрещат изключително топло, с домашен хляб и люти чушки. Срещат се с много колоритни хора – различни по професия, възраст и кулинарни предпочитания, но всички те обединени от една обща кауза, а именно – да пазят родния вкус.

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 2 дни
    „Софарма Трейдинг“ разширява операциите си в Сърбия
    Компанията планира да разшири националното си присъствие в Сърбия като основа за развитие в региона на Източна Европа
    22 юни 2018, 13:51
    Milestone Systems ускорява иновациите и увеличава капацитета за развитие с 45%
    Част от тази инвестиция ще бъде насочена към офиса на компанията в София
    22 юни 2018, 09:47
    Интерактивен технологичен център за деца и младежи отваря врати в София Тех Парк
    TechnoMagicLand е проект на българската софтуерна компания „ТехноЛогика“ и подготвя днешните деца за професиите на бъдещето
    22 юни 2018, 09:33
    Столичната община стартира кампания за алтернативно предвижване в градска среда
    София е европейската столица с най-много автомобили на глава от населението, а в 70% от колите се вози само по 1 човек