петък, 29 март 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    5078 прочитания

    Луксозните брандове бягат от големите онлайн платформи за търговия

    Продажбите по интернет ще могат да бъдат блокирани, ако компаниите преценят, че уронват репутацията им
    08 декември 2017, 10:05 a+ a- a

    Луксозните марки в Европа извоюваха правото да блокират продажбите на продуктите им по интернет, ако сметнат, че това уронва репутацията им. Европейският съд отсъди фирмата Coty, която държи правата над марки като Calvin Klein, Covergirl и Chloe, да може да ограничи германския си дистрибутор да не използва Amazon и други подобни онлайн магазини.

    „Подобна забрана е уместна и по никакъв начин не превишава мерките за съхранение на имиджа на едни луксозни продукти“, пише в решението си Съдът.

    Дъщерната фирма и доставчик на продуктите на Coty за Германия Parfumerie Akzente е предлагала продуктите в Amazon и други онлайн портали, въпреки исканията на компанията майка за преустановяването на подобни дейности.

    Решението дава възможността на всеки доставчик на луксозни стоки да забрани на дистрибуторите си да предлагат продуктите им на трети търговци като Amazon. Много марки водят разгорещени съдебни битки в САЩ и Европа, за да избегнат асоциирането си с Amazon, пише Engadget.

    „Вярваме, че бизнесът на Amazon не пасва на имиджа на LVMH, точка, и не е съвместим с марките ни”, разказа главният оперативен директор на LVMH Жан-Жак Гуиьони.

    През 2010 Европейският съд отсъди, че марки с по-малко от 30% пазарен дял могат да забранят на онлайн магазини да предлагат продуктите им. Мярката бе приета след лобиране на луксозни брандове като Gucci и LVMH, които имат собствени интернет портали.

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 13 минути
    TSMC планира да увеличи работната си сила до 100 000 души
    Най-големият производител на чипове наема с огромни темпове
    преди 15 часа
    ТИЗ започва паневропейски интермодален проект с италианската Gruppo UniRetiCon
    Целта е у нас да бъдат създадени различни интермодални платформи
    преди 16 часа
    Авиационният сектор у нас е достигнал на 92% нивото си от преди COVID пандемията
    85% от самолетите на българските авиокомпании са работили на пазари извън България
    преди 17 часа
    Български хляб достига до 10 европейски държави с Lidl
    Пловдивският производител „Хебър” инвестира близо 15 млн. евро в 2 нови производствени линии
    преди 19 часа
    Над 10% ръст на пътуванията на българи в чужбина през февруари
    Увеличават се и посещенията на чужденци у нас, показват данните на НСИ