Продажбите по интернет ще могат да бъдат блокирани, ако компаниите преценят, че уронват репутацията им
Луксозните марки в Европа извоюваха правото да блокират продажбите на продуктите им по интернет, ако сметнат, че това уронва репутацията им. Европейският съд отсъди фирмата Coty, която държи правата над марки като Calvin Klein, Covergirl и Chloe, да може да ограничи германския си дистрибутор да не използва Amazon и други подобни онлайн магазини.
„Подобна забрана е уместна и по никакъв начин не превишава мерките за съхранение на имиджа на едни луксозни продукти“, пише в решението си Съдът.
Дъщерната фирма и доставчик на продуктите на Coty за Германия Parfumerie Akzente е предлагала продуктите в Amazon и други онлайн портали, въпреки исканията на компанията майка за преустановяването на подобни дейности.
Решението дава възможността на всеки доставчик на луксозни стоки да забрани на дистрибуторите си да предлагат продуктите им на трети търговци като Amazon. Много марки водят разгорещени съдебни битки в САЩ и Европа, за да избегнат асоциирането си с Amazon, пише Engadget.
„Вярваме, че бизнесът на Amazon не пасва на имиджа на LVMH, точка, и не е съвместим с марките ни”, разказа главният оперативен директор на LVMH Жан-Жак Гуиьони.
През 2010 Европейският съд отсъди, че марки с по-малко от 30% пазарен дял могат да забранят на онлайн магазини да предлагат продуктите им. Мярката бе приета след лобиране на луксозни брандове като Gucci и LVMH, които имат собствени интернет портали.