Вижте какво показва проучване, публикувано в журнала на Американската маркетингова асоциация
Бизнесът често разглежда офлайн и онлайн каналите на продажба като добре допълващи се елементи. Академичната литература по темата споделя друга позиция - двата канала са взаимозаменяеми.
Кейти Уанг, доцент по маркетинг в Хюстънския университет, и Ави Голдфарб, професор по маркетинг в университета в Торонто, решават да подложат научната хипотеза на още един тест. Тяхното изследване е публикувано в журнала на Американската маркетингова асоциация.
В рамките на проучването са наблюдавани места, в които даден моден бранд има силно офлайн и онлайн присъствие. Оказва се, че на местата, в които брандът не е бил толкова познат, откриването на магазин води до покачване в онлайн продажбите. Според авторките това се дължи на т.нар. „Ефект на билборда“, т.е. за потребителите става по-лесно да научат за марката. Ако обаче магазинът бъде отворен в локация, в която брандът вече се е наложил, онлайн продажбите спадат.
Изводът според експертите е, че да се отварят физически търговски обекти си струва само за пазари, на които брандът е непознат.