Икономиката с мобилни приложения продължава да се разраства с очакванията приходите да надминат 110 млрд. долара през 2018, пише App Annie. Въпреки това ръстът на времето, прекарано в мобилни приложения, се понижава, разкрива докладът „Състоянието на мобилния пазар през 2017“ на Flurry. Компанията откри, че за 2017 използването на приложения се е повишило само с 6% в сравнение с 2016. През 2016 ръстът на използваемостта е бил 11%.
Докладът разкрива, че потребителите отделят средно по 5 часа на ден на смартфоните си.
Откритията разкриват, че обществото не може да задели повече от свободното си време през деня за използването на мобилни приложения. Вместо това те намаляват времето за използване на едно приложение и го пренасочват към друго.
Ето и кой тип приложения са отчели най-голям ръст в използваемостта си за периода 2016 – 2017:
Източник: Flurry Analytics, 2016 - 2017
Отделянето на време за приложения за пазаруване се е повишило с 54% в сравнение с това, отделено през 2016. Според Flurry потребителите са склонни да закупуват продукти през мобилните си устройства и да заплащат онлайн. Интеграциите на приложения с Apple Pay и Samsung Pay е спомогнало за това. По време на празничния период пазаруването през мобилни устройства задмина това от настолни компютри за пръв път. Общо 2 млрд. долара от приходите по време на Черния петък и 5,03 млрд. от всички онлайн покупки са добити през мобилни устройства. Друг тип приложения, които отчитат ръст в използваемостта си през 2017, са медийните, музикалните и развлекателни програми – 43%. Същата тенденция се наблюдава и в доклада на Sensor Tower, според който приложението на Netflix е отчело най-големи приходи от всички програми, които не са игри.
Източник: Flurry Analytics, 2016 – 2017
Категориите от приложения, чийто ръст е намалял значително, са лайфстайл и игри.
За да създаде доклада, Flurry събра данни за над 1 млн. приложения сред 2,6 млрд. устройства от цял свят. Използваемостта се отчита, когато потребителят отвори приложението и изпълни една сесия.
Пълният доклад разкрива и кои тип устройства са най-често използвани:
Средните по размер смартфони са най-използвани през 2017, като малките напълно отпадат от класацията. Друг интересен фактор е популярността на производителите на смартфони:
Производителите на устройства, работещи с Android, завземат две трети от пазарния дял. Apple, Samsung и Huawei все още са най-предпочитаните марки, които продължават да се развиват стабилно и през 2017.