Очаква се това да окаже въздействие върху националния пазар на онлайн реклама.
„Нова Броудкастинг Груп“ АД има намерение да придобие едноличен контрол в „Нет Инфо“ АД, се посочва в съобщение до Комисията за защита на конкуренцията. Въпреки че са част от една медийна група, досега двете дружества оперираха самостоятелно.
„Нова Броудкастинг Груп“ АД участва на пазара на телевизионно разпространение и телевизионна реклама, както и на пазара на придобиване и разпространение на телевизионно съдържание, като доколкото предоставя рекламни услуги на собствените си интернет сайтове участва и на пазара на онлайн (интернет) реклама.
„Нет Инфо“ АД заедно с контролираните от него дружества предоставя разнообразни дигитални медийни продукти и услуги. Дружеството осъществяват дейност на пазара на онлайн (интернет) реклама и цифрови творчески решения, като част от дружествата от групата осъществяват дейност на странични за основната дейност пазари, като пазара на групово пазаруване, пазара на продажба на стоки на дребно, пазарите на кредитни и застрахователни продукти и др.
Очаква се нотифицираната концентрация да окаже въздействие върху националния пазар на онлайн (Интернет) реклама, се посочва в уведомлението на „Нова Броудкастинг Груп“ АД до КЗК.
В тази връзка на основание чл. 80, ал. 2 от ЗЗК всяко трето заинтересовано лице може да представи информация или да изрази своето писмено становище относно сделката и въздействието, което тя може да окаже върху ефективната конкуренция на съответния пазар в страната.
Становището следва бъде заведено в деловодството на КЗК в срок до 26.03.2018, като бъде подкрепено със съответни доказателства.