понеделник, 23 април 2018  RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    1883 прочитания

    60% от българите одобряват означението „планински продукт“

    Най-често свързваме „планинското земделие“ с мляко и сирене, сочи проучване на социологическата агенция АФИС
    16 април 2018, 13:19 a+ a- a

    60% от българите категорично подкрепят и вярват в ефекта от въвеждане на термина за качество „планински продукт“. 27 % смятат, че  може би ще има добър ефект, 10% нямат мнение, като само 3% са против. Това стана ясно от представяне на национално социологическо проучване – Въвеждане на термин за качество „планински продукт“, осъществено от АФИС по поръчка на евродепутат Момчил Неков. 
     
    Въвеждане на означението „планински продукт“ в България, както и насочване на вниманието към планинското земеделие, възможностите за развитие на земеделските производители от тези региони и активно присъствие на техни продукти на пазара в България и ЕС е една от каузите, по които работи евродепутат Момчил Неков.
     
    „На хората от планинските региони трябва да им се даде видимост, защото производството там е по-трудоемко, има по-слаборазвита инфраструктура, по-малко инвестиции, по-труден достъп, но пък и чиста околна среда. България може да е една от първите страни в Европейския съюз, която да въведе термина „планински продукт“, заяви Момчил Неков.
     
    „Над 40% от България е с планински релеф. Затова трябва да се възползваме от съществуващите европейски инструменти и да дадем шанс за развиетие на планинското земеделие и продукция“, уточни Неков.
     
    „От изследването стана ясно, че основните привърженици на това нововъведение са живеещите в столицата, по-заможната част от населението, хората с високо образование и добро здраве; това са и хората,склонни да плащат повече за подобен тип продукти“, коментира Стефан Георгиев, социолог от социологическа агенция АФИС. 

    Информация: АФИС

    43% от анкетираните дават положителен отговор, че ако се въведе терминът за качество „планински продукт“, ще имат доверие в качеството на продуктите, върху чиито опаковки има знак. Най-често със словосъчетанието „планинско земеделие“ хората свързват продукти като прясно и кисело мляко, сирене и билки. В проучването са участвали 1038 респонденти.

    В събитието се включиха представители на Министерство на земеделието, храните и горите, БАБХ, представители на планински общини и земеделски производители.

     

    Нагоре
    Отпечатай
     

    20 април 2018, 14:57
    Mercedes може да сподели двигателите си с Volvo
    Изпълнителният директор на собственика на Volvo придоби дялове в Daimler
    20 април 2018, 11:32
    Секторът на недвижимите имоти е най-атрактивен за инвеститорите
    Вижте кои са ключовите сделки за Централна и Източна Европа през 2017 според проучване на EY
    20 април 2018, 11:22
    Финансовите директори в страната очакват положително икономическо развитие
    Основен двигател за тази увереност е очакването за „здравословен“ ръст на БВП през 2018
    20 април 2018, 11:01
    Над 1.25 млн. туристи са посетили България през зимния сезон
    Приходите от международен туризъм отчитат 11% ръст