четвъртък, 28 март 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    4568 прочитания

    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Параграф 42

    Д-р Александър Христов, управляващ партньор на Параграф 42, пред Economy.bg
    09 юли 2020, 09:03 a+ a- a

    Как кризата с коронавируса се отрази на компаниите в България? Какви предизвикателства срещнаха и пред какви са изправени в момента? Как ще се случва завръщането в офисите и при какви правила за работа? Economy.bg потърси отговори от мениджъри на водещи компании в България. Как Параграф 42 преминава през настоящата ситуация разказва д-р Александър Христов, управляващ партньор на комуникационната компания.

    Как ситуацията се отрази на Вашия сектор?
    Отрази се прилично зле, определено. Всичко, което е свързано със събиране на хора на едно място, разбираемо отпадна, което ни върна малко назад. Но пък дейностите, свързани с дигитални комуникации и социална отговорност, получиха изключително позитивен тласък на развитие. Лично аз вярвам в бавното и устойчиво възстановяване, както и че пак ще тичаме, спомняйки си за ожулените колена от тази криза, което ще ни направи по-добри и разумни.

    Оптимизирахте ли някакви разходи и наложи ли се да съкратите служители?
    Да, оптимизирахме разходи, беше неизбежно. Запазихме целия екип на агенцията и смятам това за изключително важно както за хората, така и за потенциалното ни бъдещо развитие.

    Каква част от служителите Ви преминаха на режим хоум офис? Кога и как се случи това?
    От началото на извънредното положение целият екип на Параграф 42, а и екипите на останалите агенции в комуникационната група The Smarts, преминахме на режим хоум офис. Пренастроихме се и се мобилизирахме сравнително бързо, така че да запазим максимално оперативността и ефективността. И все пак смятам, че по отношение на ПР бранша това преместване е „малък дявол“ – става сравнително бързо в сравнение с други сфери.

    Как се/ще се случва завръщането в офисите? Как изглежда офисът Ви сега?
    Започнахме поетапно връщане в офиса – засега колегите се редуват по екипи, а когато има дискусии или външни срещи, се включват допълнително. При нас се случи нещо интересно – агенциите в групата в началото на март се нанесохме в нов офис изцяло по наш вкус и с кътчета за вдъхновение. И в средата, без да сме му се нарадвали, се изнесохме да работим по къщите. Така че връщането е приятно не само заради хората и спойката между тях, а и заради мястото. Иначе пълното ни завръщане зависи от ситуацията в страната, надявам се да се развие позитивно.

    Въведохте ли някакви нови правила за работа? Променихте ли политиката си за хоум офис?
    Промените в хоум офис политиките ще бъдат абсолютно наложителни. Всъщност, те вече са наложителни. И все пак, ПР е професия, която разчита на взаимодействието между професионалистите, обмяната на идеи, възможността дори да пушите заедно на терасата и да се вдъхновявате едни други. Това прави работата ни по-добра. И все пак, една от промените, които въвеждаме, е възможността веднъж или два пъти седмично човек от екипа, който има нужда от това да се вглъби, за да подготви презентация или текст или да планира кампания, да го направи от вкъщи.

    Как новият начин на работа се отразява на ефективността и продуктивността? Как измервате резултатите?
    Много се радвам да кажа, че въпреки промените – от офиса вкъщи и обратно – продуктивността се запази. Колегите бяха изключително мобилизирани, темпото дори се увеличи в началото заради специфичните комуникационни нужди на клиентите. И мисля, че те го усетиха – на практика нямаше промяна нито в темпото, нито в оперативността на работата.

    Какви са нагласите сред служителите – липсва ли им офисът, искат ли да се завръщат или предпочитат да продължат да работят от дома си?
    Различно е. Със сигурност мога да кажа, че на хората с деца офисът им липсва – повече от ясно е, че трудно може да се съчетае хоум офис с онлайн училище. Иначе определено се видя, че има хора, на които им е по-удобен, съответно, те са по-удовлетворени. Въпросът е да намерим добрият баланс между удобствата, които предлага работата от друго място и екипният дух, който се поддържа в офиса. 

    Прилагате ли някакви нови подходи за ангажиране на хората, въведохте ли нови инициативи?
    Към момента сме насочили вниманието си към организацията на работата в настоящата ситуация, но да, очаква се да предприемем и нови инициативи.

    Какви предизвикателства срещнахте и пред какви сте изправени в момента?
    Убеден съм, че комуникациите ще продължават да бъдат все по-важни и мисля, че все повече хора – както от правителствата, така и от бизнеса – осъзнаха това. Ако има нещо хубаво от тази криза, освен че ни научи да си мием ръцете, е да знаем, че не е достатъчно просто да направиш нещо хубаво или необходимо. Важно е и как ще го обясниш. Това ще окаже влияние върху целия бранш и ще ни насърчи нас, ПР специалистите, да търсим нови възможности и нови канали, с които да достигаме ефективно до аудиториите. Някаква съществена част от тях, разбира се, ще бъдат дигитални.

     

    ВИЖТЕ ОЩЕ: 

    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Тимбарк
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Cargotec
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Tek Experts
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Paysafe
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Sanofi
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Nestle 
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Adecco
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Easy consult
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Райфайзенбанк
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Кока-Кола ХБК
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Карлсберг
    Как Covid-19 се отрази на компаниите в България: говори Транспрес

     

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 33 минути
    ТИЗ започва паневропейски интермодален проект с италианската Gruppo UniRetiCon
    Целта е у нас да бъдат създадени различни интермодални платформи
    преди 1 час
    Авиационният сектор у нас е достигнал на 92% нивото си от преди COVID пандемията
    85% от самолетите на българските авиокомпании са работили на пазари извън България
    преди 3 часа
    Български хляб достига до 10 европейски държави с Lidl
    Пловдивският производител „Хебър” инвестира близо 15 млн. евро в 2 нови производствени линии
    преди 4 часа
    Над 10% ръст на пътуванията на българи в чужбина през февруари
    Увеличават се и посещенията на чужденци у нас, показват данните на НСИ
    преди 6 часа
    Предлагат индустриалните паркове само за един вид производства
    С промените в закона ще бъде създаден нов тип специализиран парк