Накъде са поели медиите в България? Развива ли се медийният бизнес у нас и как? Какво свързва и какво разделя PR специалистите и журналистите в България? Помагат ли си двете професии или по-скоро си пречат една на друга? Кои са добрите практики в медиите и в PR-а? Това са само част от темите, които бяха обсъдени на тазгодишния фестивал "PR Приз".
На форума бяха засегнати и темите за собствеността на медиите, за това до колко са независими те, за етиката и обективността на отразяване на събитията и информацията в страната.
Изпълнителният директор на фондация „Медийна демокрация” доц. Д-р Орлин Спасов изнесе някои интересни данни от проучване за развитието на двете професии в България. Те показват, че пресата все още е най-големият работодател на журналистите у нас следвана от електронните медии и онлайн медиите, а PR агенции се оказват най-големият работодател на PR специалистите в България. Други любопитен факт от проучването е, че журналистическата и PR професиите все повече започват да се преприат. Над 45% от PR-ите работят и като журналисти, а 10.5% от журналистите работят едновременно и като PR-и.
Какво още коментираха участниците във форума вижте в следващите клипове.
По време на фестивала „PR Приз” доц. д-р Орлин Спасов изнесе любопитни данни за феминизирането на професиите PR и журналист в България, както и за преплитането им. Голяма част от PR специалистите работят паралелно като журналисти и обратното. Позитивна или негативна тенденция е това, вижте какво казва още доц. Спасов във видеото.
Управителят на JOBS.BG Пламен Вушев сподели, че е оптимист за развитието на PR и журналистическата професии. Причината за оптимизма му са новите технологии и трансформацията на медиите. „Техниката днес е много достъпна, което прави прага за влизане на медийния пазар доста нисък. Това от своя страна определя по-голяма конкуренция, а когато конкуренцията е силна медиите ще бъдат по-заинтересовани да генерират качествено и интересно съдържание”, казва той.
Според Кремена Георгиева се наблюдава размиване между PR, рекламата и журналистиката в България. Това е сериозен проблем за медийния пазар.
Петьо Блъсков е на мнение, че у нас не се прави разлика между добрите медии и тези, които са некоректни. Поставянето на всички медии под общ знаменател е причина за спадането на доверието в тях, смята той.
Какви нови професии ще се появяват в бъдеще и ще се променят ли моделите на работа, дискутират Футурологът д-р Мариана Тодорова и Председателят на УС на БАСКОМ Доброслав Димитров
С програмата SAP Next Talent даваме шанс на завършващи студенти с ИТ профил да продължат кариерата си в компанията - Радослав Николов, изпълнителен директор, пред Economy.bg