събота, 27 април 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    3183 прочитания

    Накъде вървят медиите в България?

    На този въпрос се опитаха да дадат отговор участниците в тазгодишния фестивал "PR Приз"
    05 юли 2012, 18:20 a+ a- a

    Накъде са поели медиите в България? Развива ли се медийният бизнес у нас и как? Какво свързва и какво разделя PR специалистите и журналистите в България? Помагат ли си двете професии или по-скоро си пречат една на друга? Кои са добрите практики в медиите и в PR-а? Това са само част от темите, които бяха обсъдени на тазгодишния фестивал "PR Приз".

    На форума бяха засегнати и темите за собствеността на медиите, за това до колко са независими те, за етиката и обективността на отразяване на събитията и информацията в страната.

    Изпълнителният директор на фондация „Медийна демокрация” доц. Д-р Орлин Спасов изнесе някои интересни данни от проучване за развитието на двете професии в България. Те показват, че пресата все още е най-големият работодател на журналистите у нас следвана от електронните медии и онлайн медиите, а PR агенции се оказват най-големият работодател на PR специалистите в България.  Други любопитен факт от проучването е, че журналистическата и PR професиите все повече започват да се преприат. Над 45% от PR-ите работят и като журналисти, а 10.5% от журналистите работят едновременно и като PR-и.

    Какво още коментираха участниците във форума вижте в следващите клипове.  

    По време на фестивала „PR Приз” доц. д-р Орлин Спасов изнесе любопитни данни за феминизирането на професиите PR и журналист в България, както и за преплитането им. Голяма част от PR специалистите работят паралелно като журналисти и обратното. Позитивна или негативна тенденция е това, вижте какво казва още доц. Спасов във видеото.
    Управителят на JOBS.BG Пламен Вушев сподели, че е оптимист за развитието на PR и журналистическата професии. Причината за оптимизма му са новите технологии и трансформацията на медиите. „Техниката днес е много достъпна, което прави прага за влизане на медийния пазар доста нисък. Това от своя страна определя по-голяма конкуренция, а когато конкуренцията е силна медиите ще бъдат по-заинтересовани да генерират качествено и интересно съдържание”, казва той.
    Според Кремена Георгиева се наблюдава размиване между PR, рекламата и журналистиката в България. Това е сериозен проблем за медийния пазар.
    Петьо Блъсков е на мнение, че у нас не се прави разлика между добрите медии и тези, които са некоректни. Поставянето на всички медии под общ знаменател е причина за спадането на доверието в тях, смята той.
    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 1 ден
    ОИСР: 15-годишните у нас с по-ниски очаквания за завършване на висше от връстниците си по света
    Социално-емоционалните умения са решаващи за академичния успех, професионалната реализация и качеството на живот на младежите, сочи проучване на ОИСР
    преди 1 ден
    Метрото ще се разшири с 2 станции в "Люлин"
    Прогнозната цена е 147 млн. лева, ще се търси финансиране и от ЕС
    преди 1 ден
    За първи път: Пускат 7 двуетажни влака у нас
    Полска фирма ще достави на България влаковете за над 300 милиона лева
    преди 1 ден
    Българските иновативни училища влизат в мрежата на ОИСР
    Създателят на изследването PISA е у нас, за да представи резултатите от социално-емоционалните умения на учениците по света
    преди 1 ден
    Делойт Централна Европа откри нов хъб в София
    Екипът в София в момента се състои от 50 професионалисти, амбицията е да се увеличи до 500 през следващите няколко години