Човек е устроен така, че може да възприема чрез зрението си до 2500 думи в минута, а чрез слуха си - едва 125. Така аргументира силното влияние на изображенията в процеса на комуникация Майкъл Леандър по време на семинара „Мобилната реклама сега: Инвестиция в бъдещето”, организиран от IAB България.
По неговите думи успешният маркетинг специалист винаги си е поставял за цел да предизвика определено действие от страна на потребителите, както и да създаде емоционална връзка. Това, което е ново според Леандер, е начинът, по който потребители ползват интернет. С развитието на технологиите все повече навлизат устройства с тъч скрийн, а това предполага различен начин на навигиране в интернет. Нещо толкова тривиално като големината на бутон към дадено меню вече е съществено, подчерта маркетинговият експерт.
В случай че имате голяма база от клиенти, които ползват интернет чрез мобилните си устройства, постарайте се да се сдобиете с удобна и работеща мобилна версия на сайта си, съветва Майкъл. Според него също така е много важно потребителите да не възприемат комуникацията с тях за спам. За да се постигне това е необходимо да бъде получено тяхното информирано съгласие.
Една от често допусканите грешки е използването на различни инструменти на дигиталния маркетинг самоцелно, смята експертът. Като пример той посочи QR кодове, които често единствено препращат към даден сайт, без да предоставят на потребителите каквато и да е добавена стойност.
Главният съвет на Леандер към маркетинговите специалисти у нас е да се отпуснат и да експериментират повече.
Вижте съветите на маркетинговия специалист Майкъл Леандер
Един от главните разработчици на BgGPT и докторант в INSAIT разказва пред Economy.bg за възможностите на българския изкуствен интелект и как бизнесът може да го ползва