Къде грешат компаниите в своите маркетингови кампании?
За целеполагането, метриките и инвестициите при една дигитална маркетингова кампания коментира пред Economy.bg международният маркетингов експерт Майкъл Леандер
Майкъл Леандер е експерт по директен и интерактивен маркетинг с над 20-годишен опит в сферата. Неговата кариера преминава през директни продажби, издателски бизнес, компания за CRM софтуер. Основава консултантска фирма за директен маркетинг със собствена система за изпращане на масов имейл, която впоследствие продава, за да се фокусира върху консултантски услуги и обучения по цял свят.
Срещнахме се с Майкъл Леандер по време на организирания от „Медияпост Хит Мейл” семинар по дигитален маркетинг и го попитахме кои са най-често срещаните грешки, които компаниите допускат в своите дигитални маркетингови кампании. Ето какво сподели той:
„В дигиталния свят една от големите грешки, които маркетолозите допускат, е, че не се ръководят от цели. Те се фокусират прекалено много върху специфични канали. Вече не казват: „Искам да спечеля хиляда клиенти”, те казват „Искам да направя кампания във Facebook” , или „Искам да присъствам в Twitter или Pinterest”. Това е огромна грешка.
Смисълът на маркетинга никога не е бил в това. Маркетингът винаги е бил постигане на цели. Така че това е една от грешките. Трябва да се ръководим повече от крайните си цели във всичко, което правим, и да обръщаме по-малко внимание на крайните срокове.
Защото хората в отделите по маркетинг, подчинените на шефа се ръководят от своите крайни срокове. Когато идват на работа, в главата им са само крайните срокове. Спират да се замислят „Защо всъщност гоня тези срокове?” И правейки това, от умни, образовани хора, които мислят как най-добре да постигнат своите цели, те се превръщат в роботи, които просто обработват задачи.
Другата голяма грешка е свързана с метриките. При една дигитална кампания всъщност можем да измерим почти всички. Тези данни ни дават огромна сила, защото можем да видим какво работи и какво не. Проблемът е, че не отделяме достатъчно време да разберем тези данни и да реагираме съобразно тях.
Третата от грешките, които се допускат, е свързана с възвръщаемостта от инвестициите. В моята страна, а мисля, че и в България е така, се наблюдава тенденция фирмите да подемат множество малки инициативи, които не са скъпи. Изглежда ни е страх да измислим кой е най-добрият начин да промотираме този продукт и да похарчим по-голяма сума пари в началото, но сума, която ще доведе до много висока възвръщаемост. Мисля, че това е основна грешка. Хората се страхуват да вземат тези решения. А не би трябвало, защото всички тези дребни дейности са всъщност много скъпи, ако се замислите за времето, което им посвещавате”.
Вижте какво сподели международният маркетингов експерт Майкъл Леандер за грешките, които компаниите допускат в своите дигитални маркетингови кампании
Какви нови професии ще се появяват в бъдеще и ще се променят ли моделите на работа, дискутират Футурологът д-р Мариана Тодорова и Председателят на УС на БАСКОМ Доброслав Димитров
С програмата SAP Next Talent даваме шанс на завършващи студенти с ИТ профил да продължат кариерата си в компанията - Радослав Николов, изпълнителен директор, пред Economy.bg