четвъртък, 18 април 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    9579 прочитания

    Бих направил Олимпиада за журналисти, но медиите, както и изкуството, трудно се оценяват

    Георги Кузмов, Изпълнителен директор Mediamixx’08
    03 юни 2008, 08:55 a+ a- a

    Началото на юни идва със слънчево време и медийни събития. От 4 до 8 юни в к.к. Албена се провежда 14-тото издание на медийния фестивал Mediamixx, утвърдил се през годините като място за среща на български и чуждестранни медии. През 2008 г. представянето на конкурсната програма е реализирано по нов, интерактивен начин, който дава възможност на цялата аудитория да наблюдава медийното състезание. Организаторите са подготвили и сериозни промени - нови партньори, ново място, медиен конгрес. Сред участниците са медии и ключови фигури в бранша от Обединените арабски емирства, Кувейт, Русия, Румъния, Гърция, Австрия, Казахстан, Украйна, Турция, Египет, Ливан, Италия и други страни от Централна и Източна Европа. Новият съсобственик на фестивала е Руди Кобза, председател на най-голямата рекламна групировка в Австрия, включваща Draftfcb Kobza, Lowe GGK и Alphaaffairs. Най-новата част – Конгресът на Mediamixx’ 08, според очакванията на организаторите ще допринесе за престижа и постигането на бизнес среда по време на фестивалната седмица. Специално място е отделено на теми, които разглеждат медиите в контекста на мост между културите, като инструмент за политическо и културно влияние, като пресечна точка между спорта и спонсорството и сложната връзка между медиите, парите и развитието на обществото и пазара. За първи път официално участие в дискусиите ще вземат и представители на различни български държавни институции. Въпреки че залага на по-сериозните прояви, силната развлекателна част на форума не е пренебрегната. За коментар на всичко случващо се на медийния форум потърсихме човека, изиграл водеща роля в развитието му през последните 15 години. След едногодишно оттегляне от менажирането, Георги Кузмов отново е на фронтовата линия. Той става мениджър на Организационния комитет на фестивала "Златната антена", който от 1997 г. се провежда в Албена. Кузмов е и издател на сп. Mediaboxx и президент на фондация "Телевизионен свят".

    Как започнахте да развивате медиен фестивал?

    Медийният ми опит започна в печата, имах период и в националното радио, но най-дълго време прекарах в телевизията. Попаднах в БНТ през 1986г. Бях и програмен директор. По-късно станах шеф на Ефир 2. Въвличането ми в телевизионния бизнес по някакъв начин ме доведе и до този фестивал. Като член на борда на директорите на БНТ през 1993 г. Хачо Бояджиев искаше да възстанови спрените фестивали. Предложи ми да поема ръководството на "Златната антена". Каза ми: "Ти си купонджия, млад човек, бързо ще разбереш", и заложи на мен. Събитието се провеждаше все още в Благоевград. При цялата ми симпатия към града и хората, които участваха в организацията, след като посетих няколко фестивала по света, осъзнах, че за да има бъдеще такъв форум, трябва да е ситуиран на по-подходящо място и започнахме да работим за преместването му в Албена. Това решение ме въвлече в спор с Хачо, но впоследствие той оцени, че съм бил прав. Първоначално беше форум за забавни програми, който започнах да украсявам с телевизионен пазар, последва радио фестивал, тв новини, преса и постепенно всички медии се събраха на едно място. Този формат учудваше всички, тъй като повечето подобни събития тогава бяха строго профилирани. След 10-на години се оказа, че съм вървял в правилната посока. В момента най-актуален е crossmedia форматът и всички събития по света правят това, което аз започнах много отдавна. Форумът се променяше динамично през годините. Сменяхме имената - от "Златна антена" през "Телевизионен свят", "Медийни събития", когато обединихме всички медии, до актуалния вариант Mediamixx, който най-коректно отговаря на концепцията. Винаги съм искал събитието да се развива с приток на нови хора и идеи. Харесвам американската максима, че на 3 години се сменя къщата, на 5 -работата. Това ми създава вътрешен тонус и ритъм на живот. Все пак от 15 години се занимавам с фестивала, от 3-4 опитвам различни варианти, търся ново лице.

    За 15 години фестивалът изживя възходи и спадове, но това може би е естествена част от еволюцията на такова събитие?
    Разбира се, всяка година е различна. Имали сме изключително тежки периоди. Не беше лесно да правим международен фестивал по време на войната в Югославия, когато чужденците бяха съветвани от застрахователните си компании да не летят през Балканите. Миналогодишното издание, дали защото беше 13-то, също не е сред лъскавите звезди на ревера ни. Фестивалът е като едно дете в пубертета, което изживява своето естествено съзряване и нищо, случващо се около него, не е стряскащо. Медийните войни за всеки зрител, читател, слушател през последните години неминуемо се пренесоха и при нас, което допринесе за медийното състезание. С удоволствие бих направил олимпиада за журналисти, но медиите, както и изкуството, трудно се оценяват, има голяма доза субективизъм, затова и огорченията са съпътстваща част от такива събития навсякъде по света.

    Затова ли въвличате публиката в медийното състезание?
    Нашите партньори от уеб асоциацията смятат, че това няма да е най-коректният начин за оценка на една програма, защото не може да се проследи колко пъти е гласувано от един IP адрес или от GSM, когато става въпрос за гласуване с sms-и. Но все пак е някакво мерило и стъпка напред. За първи път има достъп до материалите в сайта на Mediamixx, всеки сам може да ги качва, да погледне предварително конкуренцията, журито по цял свят да се запознае с участниците. Това е в полза на всички. Тази година консултанти при преброяването, одита и отчитане на резултатите са Deloitte & Touche - задължително разнообразие за това, което правим след 4 прекрасни години с KPMG. За първи път събитието се провежда на едно място. Досегашното разпиляване поради липсата на много зали в комплекса, които да посрещнат цялата медийна общност, неминуемо оказваше някакво влияние.

    Изглежда фестивалът ще бъде много по-мащабен от всички досегашни издания? Заявихте, че сте направили "събитие чудовище"...
    Шеговито го наричаме "шестоглава ламя". Всеки медиен раздел е самостоятелно събитие, като добавим пазара и медийния конгрес, ламята става седемглава, общо 30 човека жури, в допълнение - над 50 лектора в медийния конгрес плюс гостите с отделните семинари. Огромна логистика по посрещане, настаняване, обслужване на участващите, живи излъчвания, концерти, нощен живот, допълнителни церемонии и т.н. Виждал съм много хора, които се опитват да го направят, както и доста провали. Изключително трудно е да координираш всичко едновременно. Общуването с толкова много хора е истинско предизвикателство. Голяма част от тях са звезди или се смятат за такива, изисват ВИП отношение. Но това е правило, което важи в цял свят. На фестивала в Кан не е позволено на участниците да спят в хотели под 4 звезди, защото това уронва престижа на компанията, която представляват. Тези закономерности вече намират проявление и при нас. Екипът на една телевизия не иска да спи в по-лош хотел от конкурентната телевизия. В к.к. Албена не са чак толкова много хотелите с хубава гледка на първа линия. Това са вътрешни напрежения, които не се виждат, но оказват влияние върху целия организационен процес.



    Галина Джорева, ПР и Маркетинг мениджър в Mediamixx

    Галина Джорева се присъединява към екипа на Mediamixx преди две години по покана на Георги Кузмов. Досегашният й опит е съсредоточен изцяло в облaстта на публичните комуникации. Приета е в един от първите випуски по специалността "Връзки с обществеността" на СУ. Още докато следва в журналистическия факултет, започва работа в ПР агенция United Partners. След като завършва магистърската си степен, работи около година в рекламна агенция New Moment New Ideas, където има възможност да направи професионален избор между реклама и пиар. Избира комуникациите и това отново я отвежда в специализирана ПР агенция "Янев & Янев". Сред клиентите, за които отговаря е и Нова ТВ, където по-късно добива 4-годишен стаж в медиа.
    Мотото на форума е "Възможности и промени". Каква е идеята?
    Идеята е двупосочна. И в нашата медийна среда настъпиха много промени, регионът, в който се намираме, също открива широки възможности. Смятаме, че това е атрактивно за външните партньори, които се интересуват от Югоизточна Европа. Потенциалът на този регион с близо 160 млн. жители разкрива огромна аудитория в процес на развитие, своеобразен бум и определено привлича погледите на инвеститорите в медиа бизнеса.

    Как искате да го позиционирате?
    Преболедувахме идеята да сме източноевропейски фестивал. Все повече разбирам, че ако си добър на локално ниво и те посещават професионалисти от региона - румънци, гърци, сърби, турци, това е много атрактивно за големите и те започват да следят какво се случва тук. Събития като тези в Кан, в САЩ вече имат своите позиции, но те също са вид "чудовища", в които общуването е изключително изкривено и бизнес ориентирано. Бих го сравнил с пазаруване в бакалия или супермаркет – има хора, които предпочитат да отидат в супермаркет, но все пак симпатията към малката локална бакалия съществува, защото там имаш време да общуваш, да кажеш един виц, понякога да вземеш назаем. Затова се фокусираме върху амбицията да бъдем сериозен балкански медиен център.

    Привлякохте нови партньори. Това ли даде възможности за по-широк размах?
    Партньорството на нашите австрийски приятели определено доведе до още по-засилено присъствие на германоговорящи гости. Те разбират от медиен бизнес, силни са в рекламата. Привлякохме двама големи спонсора, които въпреки че са локално представени, реално ни оказват международна подкрепа, а това ни помага да генерираме по-голям интерес и да покажем потенциала, който имаме.

    В дискусионната част включвате и политическа тематика, по-силно застъпени са бизнес аспектите на медийната среда. Защо е необходим на фестивала медиен конгрес?

    Винаги е имало упрек към нас, че сериозните теми остават извън дискусиите на фестивала, което аз не приемам. Все пак не е възможно да събереш медиите и да не говориш за общите проблеми. Всички теми са изключително интересни и жизненоважни за хората от медийния бизнес, така че очакваме засилен интерес и присъствие. Така или иначе събирането се състои, нека видим как ще поемат хапчето с по-сериозните неща.



    Антоанета Пунчева, Директор "Фестивал за печатни медии" в Mediamixx’08

    Антоанета Пунчева е магистър по българска филология в СУ "Св. Климент Охридски", завършила е и мениджмънт в IEDC – Блед, Словения. Професионалното й CV включва професията парламентарен репортер на БНР, "Програма Хоризонт", по- късно – изпълнителен продуцент на коментарна рубрика в БНТ, журналист във в. "Дневник", опит в институционалния и медиен пиар, във фондация "Отворено общество", както и менажирането на проекти, свързани с присъединяването на България към ЕС. Главен редактор е на сп. Mediaboxx. Антоанета Пунчева е заемала различни позиции в Международния медиен фестивал в Албена, а през тази година отговаря за прес фестивала в рамките на Mediamixx`08.
    Акцентът е върху новите медии и интернет. Това ли е посоката, в която искате да го развивате?
    Всичко се преплита в новите медии - интернет, Wi - Fi, комуникациите на бъдещето. Хубаво е да търсим гледни точки и новости. С радост мога да споделя, че първи в света от фестивалите изпращахме мултимедии за промоция вместо хартиени носители. Отново първи започнахме качването на материалите в интернет. Трудно е, когато правиш нещо ново, не си застрахован от грешки, но пък е чаровно.

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 11 часа
    Петя Димитрова, АББ: Няма основания да се очаква, че лихвите ще се повишат с въвеждането на еврото
    Между 300 и 400 млн. лв. се очаква да изразходват банките у нас за въвеждането на еврото
    преди 13 часа
    В София ще се проведат първите в България конференция и хакатон, посветени на Ethereum
    ETHSofia ще се състои между 17 и 19 октомври в Иновационен форум „Джон Атанасов“
    преди 13 часа
    ОББ: Очакваме по-висок икономически растеж през тази година в сравнение с 2023
    Пазарът на труда се характеризира с ограничено предлагане на квалифициран персонал и относително високо търсене, което се отразява във висок ръст на средната работна заплата
    преди 14 часа
    Tesla ще съкрати над 10% от работната си сила
    Двама висши мениджъри също се оттеглят
    преди 16 часа
    Sameday планира 200% увеличение на точките за доставка извън дома в България
    Експанзията до 1500 точки до края на 2024 г. е част от регионален инвестиционен план в размер на €30 млн.