събота, 27 април 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    5873 прочитания

    Успешните медиа агенции в близко бъдеще ще са тези, които могат да прилагат нововъведения максимално бързо и ефективно

    Алберто Кантели, COO на Havas Media за Северна, Централна и Източна Европа
    04 март 2008, 14:20 a+ a- a

    На 18 февруари в София се състоя първият семинар по стратегическо медиа планиране, иницииран от Media Planning Group България, международна верига за стратегическо медиа планиране и купуване, част от шестата по големина комуникационна група в света Havas. През октомври 2006 MPG обединява различните си агенции под общата марка Havas Media, представена понастоящем в 93 държави. Основна стратегическа цел на компанията е задълбоченото разбиране на нагласите и нуждите на потребителя в динамичната комуникационна среда. В звеното Global Catalyst Havas Media са съсредоточени усилията за разработването на иновативни комуникационни решения и прилагането на новаторската за медийната среда и уникална за групата методология, наречена Concert, фокусирана върху сложен анализ на консуматорите, пазара, марките и тяхното взаимодействие в модерния свят на маркетинг и комуникации.
    Успешният опит и практики в областта на стратегическото медиа планиране споделиха международните медийни експерти Франсиско Сера – вицепрезидент на Global Catalyst Havas Media и Алберто Кантели – Изпълнителен директор на Havas Media за Централна, Северна и Източна Европа. Събитието, под наслов M2P Session, привлече експерти и специалисти в областта на маркетинга и рекламата, представители на бизнеса и медиите у нас.

    Алберто Кантели е роден в Испания през 1973 г. Преди да се присъедини към Havas Media е работил за Banco Espanol de Credito, Andersen or Gruppo Formula Spa. В MPG е от 8 години. От 2001 г. до 2005 г. отговаря за международното разширяване на групата. Завършил е Бизнес администрация в Университета в Овиедо. Притежава MBA от Instituto de Empresa, магистърска степен по маркетинг. Женен е и живее в Испания, но 70% от времето му минава пътувайки, но това го прави щастлив, защото обича пътешествията, както спорта, музиката и хубавото вино.

    Представяме мнението на г-н Алберто Кантели, който фокусира вниманието на аудиторията върху нарастващата роля на медийните агенции през последното десетилетие и еволюцията им през годините.   
         
         
    Как рекламната индустрия в областта на медиа планирането отговаря на променящата се медийна среда?
    Основното послание на нашата презентация бе да се разбере, че информационното общество търпи революционен скок в своето развитие, подобно на индустриалната революция от преди 2 века. Ситуацията е сравнима с експеримента с жабите, поставени в много студена или много гореща вода, те могат да умрат или да изскочат. По подобен начин ни се налага да откликнем на нахлуващите промени. Поставени в екстремални условия на един променящ се свят, е необходимо да реагираме адекватно. Промени текат на много равнища - в поведението на потребителите, в технологичната среда, финансовото управление, нивото на информираност. Традиционната парадигма на комуникациите вече е невалидна. Фирмите, които не успеят да се адаптират, ще понесат сериозни загуби. Трябва да подчертая, че не сега започваме да търсим решения. В Havas работим по този въпрос през последните 8 години, когато беше създадено специално дружество Media Contacts. Tо се занимаваше именно с проучване на възможностите, които крие интернет. За онова време изглеждаше доста сериозен и излишен разход на средства, но в крайна сметка инвестицията се отплати и днес е втората по големина дигитална мрежа, която носи доста висока възвръщаемост.

    Революцията в медийната среда води до еволюиране на медийните агенции. Как се осмисля тяхната роля днес и в бъдеще?
    Разбира се, рекламните и медиа агенции се развиват паралелно с променящата се медийна среда. Променя се поведението и изискванията на потребители, рекламодатели и цялостната бизнес среда. Наистина сме свидетели на сериозна еволюция - от времето на радиото като основен канал на комуникация, през нарастващото влияние на телевизията до сегашните консултантски услуги, които предлагаме на клиентите относно разпределението на инвестициите за реклама. Успешните агенции в близко бъдеще ще са именно тези, които могат да прилагат нововъведения максимално бързо и ефективно. Размерът, клиентската маса и технологиите вече не са достатъчни, необходимо е да разполагате с екип, който динамично да генерира нови идеи, за да печели предимство пред конкуренцията. Ако има нещо като разковниче на успеха в нашата индустрия, това са хората, които работят в нея. Не забравяйте, че е важно да бъдат не просто много добри специалисти в технологично отношение, да имат изключителна мисъл, но и да се чувстват щастливи и доволни от работата си, само така ще носят удовлетворение и на клиентите, за които работят. Гордеем се с нашите служители и им го показваме. Много държим на забавленията изобщо и на добрите взаимоотношения. Показателно е да видите някое от нашите годишни партита! Тази корпоративна култура е нашата най-голяма стойност и предимство, позволява ни да растем бързо и да бъдем най-динамичната агенция в последните години.

    Какъв е конкретният опит в адаптирането на MPG в света на модерните комуникации?
    Не сме най-голямата медиа агенция в света, но работим с някои от най-големите корпоративни клиенти, с изключително интересно и новаторско мислене. Такъв е и нашият подход, затова те успяват да се "влюбят" в нас. Ще дам пример. Наскоро започнахме работа с нов клиент, за който разработихме продукт, даващ възможност чрез филм да се проследи развитието на марката и нейната жизнеспособност. Оказа се много полезно. MPG произхожда от Латинска Америка и в културата на нашата компания сме запазили голяма част от жизнеутвърждаващия латиноамериканси дух. Усмихваме се постоянно, държим да предаваме добро настроение на околните, влагаме ритъм и музика в нещата, които правим. Стараем се да мислим извън рамките на общоприетото в подхода към медиа планирането и да търсим нови решения. Бих сравнил медийния пазар с развитието на Формула 1. Знаете, че там се инвестират огромни средства за спонсорство на даден отбор. Една година по-късно това може да не доведе до никакви резултати, но е важно да се гледа в бъдещето. Същото важи и за рекламата. Инвестицията трябва да е отнесена към бъдещето.

    В какво се състои уникалната методология на MPG – Concert?
    Методологията, която разработихме, дава възможност да анализираме средата, клиента и неговите нужди. Събираме необходимата информация за потребителя, марката и канала, по който се осъществява взаимодействието между тях. Максимално доброто разбиране на тези три компонента помага за разработването на най-ефективни комуникационни решения. Отчитаме и всички странични фактори от средата, които могат да повлияят за постигането на нашата цел - предходни кампании, история на марката, конкуренция и т.н. Пресяваме събраната информация и се съсредоточаваме върху това, което е от значение за конкретната кампания и марка, т.нар. ключови медийни моменти - стратегическата информация, която ще залегне в медиа плана, посланията, които искаме да отправим, целевите групи, тактическото планиране на бюджетите по марки, по пазари, по времеви интервали. Следва същинското изпълнение или привеждането в действие на предначертания план. На финала събираме обратна информация и отчитаме резултатите, правим изводи, за да предвидим всякакви евентуални пропуски при следваща кампания. Уникалното в методиката е това, че е основана на здравия разум. Concert не е вълшебна пръчица, а последователна процедура по вземане на решения, която позволява на екипите по цял свят да използват единна методика. Нещата са съизмерими, независимо къде по света се реализират. Основните предпоставки, за да работи методологията, са, на първо място, хората, както споменах, и технологиите, които оказват все по-силно влияние върху целия процес. Инвестираме в технологии по всички фази на реализация.

    Ще има ли отлив на рекламни бюджети към т.нар. нови медии за сметка на традиционните масмедии?
    Със сигурност реламните бюджети ще се разходват по-интелигентно и разумно. Образно казано, преди години, за да убием няколко мухи, трябваше да използваме бомба или индустриално оръжие. Оттук нататък ще подхождаме по-прецизно, ще влагаме по-малко ресурси и енергия. Новите медии дават по-голяма власт на потребителите, създават нови, по-лични отношения и възможност за по-добра отчетност (възвръщаемост на инвестициите). Интернет, мобилните комуникации, дигиталната телевизия предоставят персонализиран подход към клиентите. Вместо да атакуваме компактно цялото общество, определяме кой е клиент на кисело мляко, например, или друг продукт и го убеждаваме лично. Все повече нашето възнаграждение и успех ще е пряко обвързан с успеха и приходите на нашите клиенти. Промяна в употребата на медиите ще има. От една страна, ролята на телевизията намалява, особено сред младото поколение, но от друга, медийният и рекламен пазар постоянно се разрастват. Не очаквам спад в рекламните бюджети за телевизия, по-скоро ще наблюдаваме сериозен ръст в новите комуникационни канали. Скоро ТВ ще съжителства наистина комфортно в интеграция с останалите нови медии.

    Какво е развитието на източноевропейския пазар спрямо европейските и световни тенденции в областта на стратегическото медиа планиране?
    В индустрията са ангажирани изключително млади, но високо образовани момчета и момичета, с усет към иновациите и страст в работата си. С подобен капитал перспективите за динамично развитие на тези пазари в качествено и количествено отношение са много добри. Ако преди 5 г. бихме казали, че не са толкова развити, в сравнение с някои западни страни, днес подобна пропаст почти не съществува, особено след сериозното навлизане на големите международни вериги в региона, експанзията на световни брандове и споменатия потенциал на местните екипи. Руските образци на външна реклама, например, са едни от най-иновативните и модерни формати, които съм виждал по света. От друга страна, телевизионната регулация не ни позволява използването на определени подходи, които прилагаме на други пазари, но тенденциите са към либерализиране и в тази посока.
     
    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 10 часа
    ОИСР: 15-годишните у нас с по-ниски очаквания за завършване на висше от връстниците си по света
    Социално-емоционалните умения са решаващи за академичния успех, професионалната реализация и качеството на живот на младежите, сочи проучване на ОИСР
    преди 10 часа
    Метрото ще се разшири с 2 станции в "Люлин"
    Прогнозната цена е 147 млн. лева, ще се търси финансиране и от ЕС
    преди 11 часа
    За първи път: Пускат 7 двуетажни влака у нас
    Полска фирма ще достави на България влаковете за над 300 милиона лева
    преди 11 часа
    Българските иновативни училища влизат в мрежата на ОИСР
    Създателят на изследването PISA е у нас, за да представи резултатите от социално-емоционалните умения на учениците по света
    преди 13 часа
    Делойт Централна Европа откри нов хъб в София
    Екипът в София в момента се състои от 50 професионалисти, амбицията е да се увеличи до 500 през следващите няколко години