петък, 19 април 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    7129 прочитания

    Ще развиваме алтернативни комуникационни канали като интернет и мобилните технологии в допълнение към класическия модел на телевизията

    Огнян Димов, Генерален директор TV2
    18 февруари 2008, 14:20 a+ a- a

    Професионалният опит на Огнян Димов е фокусиран върху дългогодишна работа в областта на телевизионния мениджмънт, маркетинг и комуникации. Има магистърска степен по Международни икономически отношения и маркетинг от Икономическия унивеситет в Будапеща и MBA от University of Wales, Великобритания. В периода 1992–1997 г. специализира телевизионно програмиране и маркетинг в Париж и телевизионен мениджмънт във Вашингтон. След дипломирането си избира България за начало на своята професионална кариера като изграден специалист. От 1990 г. завежда отдел „Международни спортни лицензии, спонсорство и реклама" в Телеримпекс – външнотърговската кантора на БНТ и БНР. След голямата реформа в БНТ през 1992 г. става директор на новосъздадения отдел „Маркетинг и продажби". От позицията на най-голямата медия тогава, която диктува пазара, участва във формирането и налагането на професионални маркетингови стандарти и структурирането на рекламния пазар. Изпитва голямо професионално удовлетворение от предотвратяването на инвазията на гръцки рекламни агенции в онези години. Предложението да оглави първата частна тв "7 дни" на следващ етап го изкушава да изпробва професионалните си способности и нюх в немонополна ситуация. Става съучредител на Асоциацията на рекламните агенции в България и е първият човек от бившия соцлагер, избран за член на Групата за развитие към Евровизия. Лични причини го отвеждат след 1998 г. със семейството му във Флорида, САЩ, където през следващите 9 години успява да се утвърди като професионалист в изцяло нова среда. Заема мениджърски позиции в сферата на интелигентните интернет комуникации и обществени тв и радио канали. Има късмета да участва в процеса на преминаване от аналогово към дигитално предаване. С екипът, който ръководи като тв мениджър, е отличен с награда "Еми" за образователни телевизионни програми. Амбицията да се впусне в създаването на Четвъртата национална ефирна телевизия го връща отново в България.

    TV2 пое първа глътка екранен живот на 25 ноември м.г., а ексцентричното шоу на Азис акумулира огромен интерес още преди да е започнало. Телевизията залага на нови български продукции и на непоказвани досега чуждестранни шоу програми, предавания и сериали. Как TV2 ще промени медийната среда с хвърлената ръкавица към останалите национални телевизии... оттук нататък ще гледаме какво става!    
       
         
    Стартът на мащабния телевизионен проект ТВ2 започна с няколко силни in house продукции. Защо избрахте този подход?
    Това е част от стратегията ни за позициониране в медийното пространство. Един от подходите при стартирането на нова телевизия е да се заложи на евтини продукции от типа на сапунени сериали, което носи със себе си сравнително нисък финансов риск, но и повече време за постигане на набелязаните цели. Не тръгнахме по тази плоскост, а предпочетохме да се оттласнем силно нагоре като заложим на собствени телевизионни продукции, което означава по-големи инвестиции и реципрочно по-голям риск, но засега резултатите са удовлетворителни. Смятам за много точно тълкуванието на понятието риск в китайския език, илюстрирано от два йероглифа със значение "опасност" и "награда". За да спечелиш, трябва и да рискуваш. Това, което планирахме да достигнем като аудитория на 4-тия месец от първоначалния ефир, се случи на 5-та седмица, макар че данните, които имаме, все още не отразяват окончателните резултати, защото не всички пийпълметрични устройства са настроени да разпознават TV2. Когато това се случи, очаквам още по-добри показатели. Останалите национални частни телевизии в известна степен се родиха в по-благоприятни условия. БТВ започна да се излъчва на честотата на Ефир 2, което не изисква допълнително усилие, за да видите новата телевизия. В нашия случай трябва да си настроиш антената, да препрограмираш телевизионните канали на телевизора, неща, които ще ни забавят във времето. Изграждането на навици у аудиторията, усилието да накараш човек да извърши едно допълнително действие, за да те намери, струва време и пари.

    Това ли е основното предизвикателство на този етап от реализацията на проекта?

    Това са трудности на растежа. Въпрос на тактика и комуникации да намерим правилния подход, да заинтригуваме зрителите и да ги накараме отново да се върнат при нас. Истинското предизвикателство е заложено в стратегията, по която ще реализираме успешен и печеливш телевизионен модел, за да намерим своето място под слънцето, при наличието на три наложили се национални телевизии в нашата малка страна и многообразието от телевизионни канали. Сигурен съм, че до година и половина TV2 ще предложи на зрителите цялостен телевизионен модел, който ще бъде нов, интересен и необичаен. Надявам се с времето да наложим нашия бранд не само на телевизионните екрани, но и в интернет и през мобилните комуникации, а зрителите от аудитория на телевизията да станат наши потребители.

    Като алтернатива на останалите национални телевизии с какво ще бъдете по - различни? Обявихте, че ще се развивате на три етапа, докато предложите завършен продукт с пълния дял на развлекателни и публицистични предавания.
    Първите три етапа имат за цел да ни стабилизират като медия. През настоящата година ще реализираме програмните си намерения в пълен обем, ще изградим собствена студийна база. За това време планираме да настроим телевизионната машина, да натрупаме критическа маса зрители, за да се покажем пред рекламодателите, да изградим всички сегменти на програмата и да наместим оптимално отделните компоненти в съдържанието. Като програмна схема ще следваме установените от останалите национални канали стандарти, защото те отразяват навиците за гледане на телевизия. Разликите ще се търсят в съдържанието, в пропорцията на собствени към чужди програми. Не случайно залагаме на собствени предавания. Смятаме, че интересът е по-голям, защото хората се интересуват какво се случва около тях. Собственото предаване осигурява по-голям контрол и потенциал да бъде доразвито. Ако закупиш пакет от серии на даден сапунен сериал или чуждестранно шоу и на определен момент от тяхното излъчване се окаже, че не оправдават очакванията, нямаш изход от ситуацията. Разбира се, важно е да покажем и най-доброто от чуждестранните продукции. Собствените предавания дават възможност за непрекъснато захранване с промоции и ПР - какво се случва около участниците, водещите, сценаристите и т.н. Друга значима причина да се фокусираме върху реализацията на собствени предавания е, че подлежат на използване в интернет и през телефон, за разлика от чуждите предавания, където стои проблемът с получаването на права, огромните суми за това и ограничените възможности за инициирането на кампании, в които зрителят да се чувства въвлечен като потребител. След като имаме комфорта на определена стабилна аудитория, рейтинги и приходи, ще се фокусираме върху развитието на алтернативни комуникационни канали като интернет и мобилните технологии. Тези платформи ще допълват класическия модел на телевизията, така че да имаме обратна връзка и активна комуникация с нашите зрители. Планираме тази перспектива още в първоначалните три етапа на структуриране. Всяко предаване се мисли така, че да бъде приложимо и в другите платформи, когато дойде времето за това. Тук е най-силното ни предимство. Имах възможност да видя част от това бъдеще в САЩ, знам как се прави, освен това имаме подкрепата на екип от водещи експерти в областта. За целта трябва да минем през класическия модел на правене на телевизия, това е основният ни бизнес все пак.

    Какво ви дава увереност в успеха?
    Непрекъснато следим случващото се на телевизионния пазар в световен мащаб. Абонирани сме за международни професионални бюлетина. Набелязали сме си няколко телевизии в други държави, които по модел са доста сходни до нашия, стартирали са на по-късен етап от останалите на пазара. В своето развитие те са 2-3 години пред нас. Това, което се случва на тях, има голяма вероятност да се случи и при нас. Следим внимателно от какво са се опарили, какви формати са били успешни и какво определено не е работило. Стремим се да не повтаряме чужди грешки. Всяко предаване минава 4 теста преди окончателното решение да го купим. Ако не покрие някой от тестовете, започваме да умуваме ще бъде ли фатално или не, можем ли да си позволим все пак да рискуваме с него, ако обслужва някаква по-дългосрочна стратегия. Тези критерии са инструмент, който превежда стратегическите насоки в ежедневен приложен вариант и са нашето ноу-хау. Разбира се, не омаловажаваме човешкия фактор и колективната оценка.

    Телевизията стартира скандално най-вече заради суматохата около "Вечерното шоу на Азис". Доколко залагате на скандалното?
    За да стигнем до стабилната си аудитория, трябва да минем през процеса на познаваемост. Ресурсите ни са ограничени и времето, за което ще се покажем на повърхността от нулата, т. нар. time to market, е изключително критична величина. Трябва да направим това в минимални срокове, нямаме година и половина, за да станем част от медийната действителност. Ако бяхме пуснали една мила кампания с лозунг: "Новата телевизия, която обещава светло бъдеще, по-интересни програми, ще внесе светлина във вашия живот...", едва ли щяха да ни забележат толкова бързо. Свалиха плакатите на Азис, това се отрази във всички медии и на следващия ден голям брой хора знаеха за нас. Заложихме на пресметнат риск, движейки се по ръба на скандалното, защото винаги има опасност да преминеш границата и да те категоризират като профан и невежа.

    Оправдаха ли се очакванията ви за новото шоу? Към формата на предаването проявяват интерес и чуждестранни телевизии.
    Шоуто надмина очакванията ни за кратък период от време и наистина се превърна в най-рейтинговото предаване на телевизията засега. Финландска и хърватска телевизии направиха филми за него. Имаме пълни права да ги излъчваме в ефир и чрез интернет. Хърватите дори обмислят да правят подобно предаване и може би ще се върнат да се учат от нас.
    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 11 часа
    JPMorgan: Не разчитайте на увеличаване на биткойна след разполовяването
    Банката прогнозира спад в стойността на най-голямата криптовалута в света
    преди 12 часа
    СЗО даде ново име на Covid и други респираторни вируси
    Международната агенция актуализира терминологията, която препоръчва за описание на респираторни инфекции
    преди 1 ден
    В София започна Serp Conf. 2024 International
    Вторият ден на конференцията, 19 април, е с акцент върху електронната търговия
    преди 1 ден
    Марк Рюте: Ще съдействаме и пред Австрия за пълноправното ви членство
    Неприемливо е да не сте членове на Шенген и по сухопътни граници, заяви министър-председателят на Нидерландия
    преди 1 ден
    BILLA България стартира своята лятна програма за ученици от цялата страна
    Всички желаещи могат да кандидатстват онлайн в новия кариерен сайт на компанията
    преди 1 ден
    Китайската икономика с по-висок от очакваното ръст
    Подпомогната от промишленото производство