вторник, 23 април 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    9115 прочитания

    В света на високите технологии предстоят интересни неща. Вълнуващо е да си част от механизъм на непрекъснати иновации

    Теодор Милев, Управляващ директор на Microsoft България
    01 ноември 2007, 16:50 a+ a- a

    Световният лидер в областта на софтуера и Интернет технологиите за компютърно управление на бизнеса и човешките ресурси открива свой офис в България през юли 1999 г. От самото начало негов директор е Теодор Милев. Досегашният му професионален живот е преминал изцяло в ИТ сектора в България. Първите години от кариерата му в офисите на IBM, "Делойт и Туш" и "Оракъл". Роден е през 1968 г. Завършва "Компютърни системи" в ТУ София. Продължава образованието си по бизнес информационни системи в Aston University, Бирмингам и „Управление на финансовата и банковата дейност" в УНСС. Посещавал е редица квалификационни курсове на IBM и „Делойт и Туш". Вече 7 години ръководи екипа на Microsoft в България, а от 1 юли отговаря за програмата "Партньори в познанието" за Централна и Източна Европа. От особен професионален интерес за него са критериите, по които се измерва образователния процес и стъпките за подпомагане на българското образование, още повече, че е баща на 3 деца и се чувства пряко заинтересован. Четене, пътуване и образование осмислят вътрешните му потребности и интереси. Разговаряме с Г-н Милев дни след официалния старт от 1-ви октомври на програмата European Union Grant Advisor за България. Страните, ангажирани в нея, подписаха меморандум за сътрудничество. В консорциума участват фирми, представители на местната и държавна власт, бизнес асоциации и банкови институции. EUGA е инициатива на Майкрософт и подпомага достъпа на страните от ЕС до 200 млрд. евро за финансиране по различни проекти.        
         
    Какви бяха конкретните цели на мениджмънта с назначаването ви на този пост и как се реализираха през годините?
    В Microsoft обичаме точните показатели, всичко се оценява по съответни критерии. Безспорно във всяка бизнес организация успехът се измерва по финансовите резултати. Като 100% партньорски ориентирана компания, основен критерий е и удовлетвореността на нашите партньори и клиенти. Microsoft се фокусира върху създаването на продукти и поддръжката на солидна мрежа партньори - модел, който предоставя широко покритие. Не случайно софтуерът на Мicrosoft е най-разпространен в света. Важен аспект е мнението на обществото за компанията. Установена е взаимовръзката, че ако харесваш дадена компания, нейните продукти, е по-вероятно и в бъдеще да си партнираш с нея. Доколко са доволни служителите, клиентите, партньорите и обществото се проследява на базата на въпросници. Макар да отразяват субективно, индивидуално отношение, за нас е от значение посоката на развитие година спрямо година. Като глобална компания Мicrosoft следва собствен бизнес ритъм, обобщен в т.нар. Календар на събитията, който набелязва последователността на процесите по всички звена за постигане на висока ефективност и удовлетвореност в работния процес.

    Какво е вашето усещане за работата в най-влиятелната компания в ИТ сектора?
    За един ИТ специалист да работи в компания, двигател на нововъведения като Microsoft ,безспорно е голям успех. Разбира се, човек трябва много да чете и да се образова, но това е по подразбиране, в ИТ бранша обучението е доживот. В света на високите технологии предстоят интересни неща и е вълнуващо да си част от механизъм на непрекъснати иновации. Използването на технологии, които за другите компании предстоят, е голямо преимущество. Като компания се разширяваме много, непрекъснато лансираме нови продукти и услуги от гл.т. на системи за управление на бизнеса, на работата с клиенти (CRM ), иновативни системи за управление на новите изисквания за работа в по-мобилна среда. Идва времето на концептуално преминаване от софтуера като продукт към софтуера като услуга. Всичко това обяснява причината 7 години да съм на тази позиция и все още да ми е интересно. Екипът на представителството се развива и, разбира се, късмет е, че всичко това се случва в България, защото е показател, че страната върви нагоре.

    Как оценявате развитието на българския пазар в сектор ИТ?
    В ИТ сектора определено имаше бързо развитие. Идва момент, в който количествените натрупвания водят до качествени изменения. Какво имам предвид - например производителността на труда, новите изисквания на т.нар. knowledge (information или mobile) worker по кое време от какво устройство могат да работят все едно са в офиса и свързаните с това изменения като организация на работа и самодисциплина, подобрена ИТ и информационна инфраструктура, интероперативна съвместимост между системите и т.н. Идва интересно време в ИТ!

    Какви са дългосрочните планове на компанията в България? Планирате ли разширяване на дейността у нас и в региона?
    За Microsoft България е интересна по две причини - като бързоразвиваща се икономика и като кадрови потенциал. ИТ специалистите в България се ползват с добро име. Над 100 специалисти българи участват в разработването на ключови продукти за Microsoft. Не случайно компанията откри Център за поддръжка за Югоизточна Европа точно тук. Оценката, която се дава за ИТ специалистите, е добра, както и за цялостния бизнес климат у нас. Знаете, че Microsoft не инвестира самоцелно в страни с недобра бизнес среда.

    Компанията инвестира доста в знания, технологично подпомагане и достъп до софтуер. Как продължава развитието на образователните програми у нас?
    Инвестиционната програма на Microsoft в областта на образованието включва достъп до софтуер на училища, обучение на преподаватели, системни администратори, разработване на онлайн учебно съдържание, споделяне на добрите практики между учители. Модернизирането на образователния процес за постигане на по-високи образователни изисквания, налага синхронност на няколко елемента - технологии, внедряване, учебни програми, обучение на преподаватели, политика на насърчаване и управление на целия процес. Правителствата в Централна и Източна Европа определено инвестират в компютри, интернет, софтуер, обучение на преподаватели, генериране на електронно учебно съдържание. Нашата роля е да подпомагаме този процес. "Партньори в познанието" е дългосрочна програма, организирана в отделни 5 годишни модула. Сега приключва последната година на първия. Догодина започва следващ цикъл, който ще включва три елемента - ученици с иновативно мислене, училища и учители. Вниманието се фокусира върху електронното учебно съдържание, образователните цели и критерии, по които се измерва успехът в образователния процес. Оценяваме сътрудничеството с местните държавни структури. В годините на сложни институционални и обществени промени, които все още продължават, правителствата осъзнават, че инвестициите в образование са основен капитал за постигане на успех в една постоянно променяща се система. Разбира се, има сериозни предизвикателства. Наскоро отчет на Уницеф регистрира намаляване на образователните показатели за цяла Източна Европа, затруднен достъп до обучение на слоеве от обществото в неравностойно положение. Това потвърждава една тенденция, която всеки от нас емпирично знае. Затова правителствата приемат подобно партньорство като добре дошла помощ. И други компании поемат подобен ангажимент. Интел има програма – Train for the future, фокусирана върху разработването на електронни учебни програми за по-фундаментални неща, база данни, мрежово оборудване, приложими за университетите.

    Как ще се реализира програмата EUGA в България и какво предопредели избора на партньорите в консорциума?
    Чрез EUGA българските малки и средни предприятия, обществени институции и НПО ще получават ясна информация и по-добър достъп до фондовете на ЕС по девет програми в страната, както и до възможностите за директно финансиране. По този начин програмата допринася за растежа на местните икономики, навсякъде, където се реализира и икономиката на ЕС като цяло. Microsoft финансира създаването и актулизирането на база данни със своевременна и точна информация, която би била полезна на всички, желаещи да кандидатстват. В рамките на отделните оперативни програми бенефициентите ще получават достъп до информация и потенциална консултантска помощ как да попълнят необходимата документация. В момента обявихме програмата и представихме консорциума. След като са готови две от програмите на българската държава за кандидатстване за евросубсидии, ще бъде публикуван и линкът към базата данни, която изградихме. Достъпът до нея е безплатен през Интернет. За успеха на програмата е много важна ролята на консорциума и участниците, как всяка една от страните ще допринесе. Това предопредели и партньорите в него. Прагматично изхождайки, преценихме кои са отделните звена, които биха могли да оказват съдействие – от една страна асоциации като на работодателите, които да разпространят информацията до своите членове, банките, които да предложат специални условия за финансиране на европроекти, запознати с процеса, представителите на местната власт, тъй като голяма част от програмите, по които се кандидатства, минават през общините, естествено държавната администрация, в лицето на Министерството на държавната администрация и административната реформа, и БТК като основен партньор от гл.т. на телекомуникационно и ИТ оборудване. Нормалният механизъм е фирмите да се обръщат главно към банките и асоциациите. Естествено е, че сме заинтересовани от успеха на EUGA. За нас обаче е по-важно да се усвояват евросредствата, а не толкова фактът дали това става с помощта на програмата или не. Важно е да се завърти колелото.

    В кои направления се фокусира дейността на програмата?
    Няма разделение по програми. Ще работим по всички, които спуска правителството. Не се ограничаваме само в ИТ, така или иначе всяка стопанска дейност има елемент обучение и елемент информационни и комуникационни технологии.
    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 35 минути
    преди 57 минути
    FlixBus с нови маршрути от и до България за лятото
    Нови линии ще свързват София и Атина, Бургас и Истанбул, както и Румъния с българското Черноморие
    преди 3 часа
    Дава се възможност бебетата да бъдат ваксинирани срещу коклюш по-рано
    В България регистрираните до момента случаи на коклюш са 314, спрямо 4 за същия период на 2023 г.
    преди 4 часа
    Сирма се подготвя за двойно листване на борси в САЩ и Европа и нови придобивания
    Групата ще обедини всички дъщерни дружества под единен бранд
    преди 5 часа
    „Аурубис“ инвестира още 800 млн. лв. у нас
    Компанията ще разшири рафинерията си за катодна мед и ще изгради два нови фотоволтаични парка
    преди 6 часа
    Японската Nidec с втора инвестиция у нас
    Nidec Instruments откри научно-развоен изследователски център в София