четвъртък, 18 април 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    10551 прочитания

    От едно управленско ниво нататък разбираш, че трудни решения няма

    Научете повече за Георги Георгиев, изпълнителен директор на Адеко България
    08 март 2012, 16:32 a+ a- a

    Георги Георгиев е изпълнителен директор на Адеко България, част от Адеко Груп, основана в Цюрих, Швейцария. В България Адеко е водеща консултантска компания в сферата на човешките ресусрси, която предоставя услуги като търсене и подбор, временна заетост, упрвление на проекти за водещи международни и IT  компании и други специализирани услуги в тази сфера. Адеко има 4 офиса, разположени в най-големите градове на България и работи с най-големите IT и BPO компании в страната. 

    Той има повече от 12 години опит в управлението на местни и международни компании като Xerox, Sciant (VMWare) и CableTel. Преди да поеме управлението на Адеко България, заема длъжността Регионален директор (Югоизточна Европа) в Моторола България, както и Изпълнителен директор за България.  

    Име: Георги Георгиев
    Позиция: Изпълнителен Директор
    Компания: Адеко България
    Брой служители в България: 1200
    Георги Георгиев подкрепя много NGO и CSR програми, като Фондация Empower United и Български Форум на Бизнес Лидерите.  Като член на Американската Търговска Камара в България, повече от 6 години той е ангажиран с редица инициативи за развитие на българската икономика и превръщането на България в привлекателна за бизнеса страна.  
    Георги Георгиев завършва средно образование в Калифорния, САЩ. Придобива степен бакалавър по Бизнес администрация и приложна икономика в Американския университет в България, Благоевград.
     
    Господин Георгиев, разкажете ни какво сте учил и как стартира Вашата кариера?
    Завършил съм техникум във Варна и след това Американския университет в Благоевград.
    Как Георги Георгиев стартира кариерата си?
    Междувременно участвах в различни програми в няколко различни университета в Гърция и в САЩ. Още докато учех имах възможност да наблюдавам как се работи по света. Когато завърших, се върнах в България и започнах да работя в българска софтуерна фирма. Бяхме около 25 човека, които разработвахме софтуер за чужбина и за Отворено общество. Беше много интересно, въпреки че образованието ми няма нищо общо с IT и технологии. Завършил съм Бизнес администрация и приложна икономика. 

    Как си представяхте Вашата кариера, когато бяхте студент? Какво се случи и какво се промени?
    Това, което правя в момента, е най-доброто, което си представях, че мога да правя. По времето, когато учих, възможността да си на такава позиция в България, на каквато съм аз днес, беше доста малко вероятна. 
    Парите са... средство, не цел
    Обичам да говоря за...  интересни идеи, места и хора
    Чувствам се добре, когато... съм с близки хора и приятели
    Успехът е... да правиш това, което искаш и мечтаеш
    Възхищавам се на хора, които... знаят какво искат и как да го постигнат
    Бизнесите бяха много малки и бяха оглавявани предимно от чужденци. В момента  мога да заявя, че съм реализирал най-смелата си мечта и то в България, а не в чужбина.

     

    Разкажете ни за отговорностите, които имате в момента?
    Заемам позицията изпълнителен директор в Адеко България, което означава, че моята работа е да помагам  Адеко да развива и да изпълнява услугите си по най-конкурентния начин. Работата ми е свързана и с това да помагам  моите мениджъри да бъдат ефективни и целеустремени. 
     
    Как смятате, че ще изглежда бизнесът след години? Какво би било различно?
    В България бизнесът се развива много динамично. Конкретно за HR бизнеса, който в основата
    Визия за бъдещето на HR бизнеса
    си е бизнес с услуги, ще се развива в зависимост от нуждите на клиентите. Изискванията на клиентите стават все по–големи и следователно услугите стават все по-сложни. Те трябва да бъдат първо добре описани и след това много добре изпълнени. HR индустрията в 5-годишен план ще се развие в посока на това да проследява всички стадии от живота на един кандидат – от стажантстките програми, почасовата или  временна работа до постоянна заетост. Те натрупват опит и решават, че трябва да сменят работата си, за да натрупат повече професионални умения. След 10-ина години имат уменията и опита, които налагат и нуждата от нов тип заетост. Очаквам HR индустрията да се развива в тази посока. Тя ще започне да предлага все повече услуги, които съпътстват развитието на кандидата. 

    Има позиции, на които, ако работиш 10 години, е прекалено много, но пък има и такива, за които това е предимство, защото показва качества. Ако човек сменя често работата си, това също показва определени  качества, но сочи още, че този човек търси нещо, което или намира или не намира. Лично за мен една месторабота за по-малко от 2 години е несериозно, защото за толкова кратко време не можеш да разкриеш пълноценно на дадена  организация, своя потенциал.
     
    Какво Ви мотивира в професионален план?
    Мотивира ме възможността да научавам нови неща. Когато си кажа: „Днес научих нещо ново”,
    От кого се учи изпълнителният директор на Адеко България?
    значи денят ми е минал добре.
     
    От кого се учите?
    От всеки и от всичко, от цялата заобикаляща среда. Моите мениджъри ми дават много идеи. С тях работя пълноценно. В повечето случаи нещата, които правим, са инициирани от тях. Те идват при мен и ми дават предложения, за каквито аз винаги съм отворен.
     
    Как вземате трудни решения?
    От едно управленско ниво нататък вече разбираш, че трудни решения няма. Важното е да си определиш критерия, по който да вземаш решенията. След това виждаш, че колкото по-рано си взел решението, колкото и трудно да е било то, толкова по-добре. 
     
    Как решавате, че е време за промяна?
    В момента, в който преценя, че няма какво да науча, решавам, че е време за промяна. Дори от лошите практики се научава повече отколкото от добрите.  Лесно е да оцениш доброто, но често хората правят грешки и те са по-силният урок. 
     
    Ако днес трябваше да заложите всичко в нов бизнес проект и начинание, какво би било то?
    Как се взимат трудни управленски решения?
    Аз гледам на всеки нов бизнес като на едно добро начало и всеки бизнес би ми бил интересен за мен, зависи каква добавена стойност носи на клиентите и на инвеститорите. Професионалният ми опит ме е научил да съм прагматичен. Ако помагаме на клиентите и правим повече пари за нашите акционери, значи бизнесът е доходен.  Днес има много сфери, които се развит добре и такива, които тепърва ще се развиват. Напоследък нашумя аутсорсингът и  IT секторите, което е чудесно. Това са бизнеси, в които сме показали, че от малко можем да постигнем  много. 
     
    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 4 часа
    Китайската икономика с по-висок от очакваното ръст
    Подпомогната от промишленото производство
    преди 4 часа
    България и Италия имат потенциал за разширяване на икономическите връзки и увеличаване на стокообмена и инвестициите
    Президентът на Италианската република Серджо Матарела е на официално посещение в България по покана на българския държавен глава
    преди 4 часа
    преди 20 часа
    Петя Димитрова, АББ: Няма основания да се очаква, че лихвите ще се повишат с въвеждането на еврото
    Между 300 и 400 млн. лв. се очаква да изразходват банките у нас за въвеждането на еврото
    преди 21 часа
    В София ще се проведат първите в България конференция и хакатон, посветени на Ethereum
    ETHSofia ще се състои между 17 и 19 октомври в Иновационен форум „Джон Атанасов“
    преди 21 часа
    ОББ: Очакваме по-висок икономически растеж през тази година в сравнение с 2023
    Пазарът на труда се характеризира с ограничено предлагане на квалифициран персонал и относително високо търсене, което се отразява във висок ръст на средната работна заплата