петък, 19 април 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    9789 прочитания

    Човек става най-добър в нещо, когато се забавлява, докато работи

    Антоан Колет, изпълнителен директор на „Крафт Фуудс България”
    14 март 2012, 18:00 a+ a- a

    Антоан Колет заема позицията изпълнителен директор на „Крафт Фуудс България” от  лятото на 2011. Кариерата му започва в „Пежо Австрия”, след което работи в маркетинговите отдели на „Хенкел Франция” и „Данон Франция”. Колет продължава кариерното си развитие като маркетинг директор на „Данон” в Унгария и Чехия. Преди да се присъедини към екипа на „Крафт Фуудс България”, Антоан Колет работи в централата на „Крафт” за Централна, Източна Европа и Близкия изток.

    „Крафт Фуудс България” АД е филиал на корпорацията "Крафт Фуудс" и е производител и дистрибутор в България на популярните марки за кафе „Якобс”, „Нова Бразилия”, на шоколадовите изделия „Милка”, „Своге”, „Морени”, „Сушард”, „Тоблерон” и бисквитите „Орео”, „Барни”, „Бел Вита” и „Милка”.

    „Крафт Фуудс” е втората най-голяма компания в света за хранителни продукти. Тя присъства в 150 държави и има над 100 000 служители. През февруари 2010 г. „Крафт Фуудс” придоби британската компания „Кадбъри” и с това стана водещ производител на шоколадови и захарни изделия в света.
     
     

    Господин Колет, разкажете ни за Вашето образование. Каква е специалността Ви и къде я придобихте?

    Завършил съм „Икономика” във Френското бизнес училище. Първата година изучавах по-общи предмети, а след втората година се профилирах в сферата на маркетинга.
     
    Какво си спомняте от студентския си живот?
    Какви са спомените на Антоан Колет от студентския му живот?
    Помня първата си кола и това, че не работех много, но пък се забавлявах много. Беше страхотен период от живота ми.
     
    Как стартирахте кариерата си?
    Започнах кариерата си като бранд мениджър на „Пежо” във Виена. Беше чудесно изживяване за мен, първо, защото трябваше да живея в чужбина по-продължително време. Също така бях много голям фен на колите по това време и затова бях много щастлив, че имам възможност да работя в тази индустрия.
     
    Когато бяхте студент мечтаехте ли да стенете лидер на голяма компания? 
    Ако трябва да бъда честен, една от професионалните ми мечти беше да стана изпълнителен
    Име:  Антоан Колет (Antoine Collette)
    Позиция: Изпълнителен директор на „Крафт Фуудс България“ АД
    Сектор: бързооборотни стоки
    Оборот / пазарен дял: лидери в сегментите, в които оперираме
    Брой служители: около 800
     
    директор на голяма компания. Вероятно мечтаех за това, защото като човек  съм такъв, че обичам да се докосвам до много неща,  без да се специализирам в  конкретна  дисциплина. Всъщност работата на изпълнителния директор е точно това  - да наблюдава целия бизнес процес в дадена компания и да осигурява синхрон в работата на всички отдели. Не съм сигурен, че тази мечта е била ясно изразена в съзнанието ми, но това е едно от ключовите постижения в живота ми.
     
    Чувала съм една история за Вас! Когато сте били студент, един човек на висока позиция Ви е вдъхновил да станете изпълнителен директор. Вярно ли е? Разкажете ни тази история.
    Една вдъхновяваща история!
    Вярно е! Когато бях студент, в моето училище дойде един човек, който по това време беше маркетинг директор. Той пристигна, за да ни учи на маркетинг.  Аз много се впечатлих от него, защото той говореше толкова вдъхновено за маркетинга. Също така маркетингът от неговата уста изглеждаше като нещо много привлекателно. Тогава се вдъхнових и реших, че точно с това искам да се занимавам. И смятам, че той е една от причините, поради които съм на тази позиция. Около 10 години по-късно, когато аз вече бях маркетинг директор на „Данон”, се срещнах отново с този човек в Унгария. Тогава отидох при него и му казах: ”Вероятно не ме помните, но аз Ви помня много добре. Аз съм това, което съм благодарение на Вас”. Той се зарадва, като му разказах историята, защото не знаеше колко голямо влияние е оказал.  Може би се почувства горд, защото осъзна, че онази среща преди 10 години не е била само за забавление, а наистина е имала значение. И до днес поддържаме контакт, дори го моля за съвет от време на време.
     
    За какво мечтаете сега?
    Мечтая  да се пенсионирам,  да не работя толкова много, да си почивам повече, да ходя на
    За какво мечтае изпълнителният директор на "Крафт Фуудс България"?
    екскурзии. Повечето хора казват, че мечтаят за по-висока позиция в работата си, но аз съм щастлив с това, което имам сега. Не мога да кажа също, че си мечтая да бъда на свой собствен остров,  изолиран от света и да ловя риба по цял ден, защото съм сигурен, че  това ще ми омръзне бързо. 
     
    Как според Вас се промени бизнесът през последните години?
    Правенето на бизнес стана по-трудно, това е сигурно. Кризата ни принуждава да бъдем все по-добри и по-добри всеки ден. Кризата също така създаде нови възможности за големи компании като нашата.  Но основните бизнес принципи не са се променили много. Моите лични принципи за правене на бизнес също не се промениха. Аз продължавам да ръководя бизнеса с честност, прозрачност и откритост. Тези правила са били актуални преди 10 години и продължават да са актуални и сега. Не бих казал, че са повлияни от кризата.
     
    Как смятате, че ще се променят потребностите на потребителите в следващите няколко години?
    Как се промени бизнесът през последните години, според Колет?
    Мисля, че хората винаги ще търсят добри продукти. Под добри хранителни продукти имам предвид такива, пред които ще възкликват: „Страхотно, харесва ми!”. Мисля, че това, което би се променило, е, че хората ще търсят по-здравословни продукти. Те ще бъдат по-внимателни към храните, които употребяват. Ще приемат по-сериозно влиянието,  което оказва храната върху здравето им. Мисля, че брандовете трябва да станат по-честни с хората, защото потребителите определено ще станат по-информирани. Никой няма да може да си позволи да „излъже” потребителя. Мисля, че това ще се превърне в страхотна възможност за добрите компании като нашата. Смятам, че ни очаква позитивна промяна.
     
    Стратегията на „Милка” е много интересна!
    Това не е просто кампания за налагане на бранд, това е кампания, която налага позитивното
    Парите са... “the name of the game”
    Обичам да говоря за... пътувания
    Чувствам се добре, когато... съм със семейството си
    Успехът... за мен се измерва с това колко си удовлетворен, когато го постигнеш
    Възхищавам се на хора, които... са стратези като Наполеон, бързи като Карл Люис и виждат света като Моне
    мислене. Тя казва на хората: „Променете мисленето си, бъдете позитивни”. Лично аз съм много горд с тази кампания и съм щастлив, че нашата компания я реализира.
     
    В какво вярвате? 
    Вярвам в хората, в моя екип. Вярвам, че им помагам да израстват. Когато вземеш под крилото си един млад бранд мениджър или асистент и видиш как след години те са израствали в професията под твоето ръководство, ти виждаш, че това не са същите хора, те са се развили много. Аз все още поддържам контакт с хора, които съм наемал преди 10 години, и за мен е много приятно да виждам как израстват в организацията.
     
    Кои качества Ви правят добър мениджър?
    Аз съм много открит човек, много честен и прям. Затова всеки може да разбере кога към в добро настроение, кога не съм. Също така моята врата е винаги отворена, така че всеки може да дойде при мен да обсъдим неговите идеи. Не става дума само за директорите, които трябва да ми докладват. Аз мисля, че всеки, който работи в тази компания, е важен и винаги им казвам, че трябва да се чувстват като мини генерални директори. Като им давам отговорности, смятам, че им помагам да се развиват.
     
    Какъв е Вашият съвет към българските студенти, които мечтаят за кариера като Вашата?
    Хубаво е да знаят какво могат и какво не могат, трябва да са наясно къде им е силата. Това е
    Съветът на Антоан Колет към българските студенти
    важно, защото не всеки е създаден за определена работа. Когато си разбрал какво точно искаш да правиш и стъпка по стъпка да се развиваш в тази посока, ти даваш всичко от себе си, за да бъдеш добър. Казваме, че няма такова нещо като безплатен обяд, което означава, че всяко нещо си има цена и трябва да се полагат много усилия, за да се самоусъвършенства човек. Според мен човек става най-добър в нещо, когато се забавлява,  докато работи.
     
    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 11 часа
    В София започна Serp Conf. 2024 International
    Вторият ден на конференцията, 19 април, е с акцент върху електронната търговия
    преди 11 часа
    Марк Рюте: Ще съдействаме и пред Австрия за пълноправното ви членство
    Неприемливо е да не сте членове на Шенген и по сухопътни граници, заяви министър-председателят на Нидерландия
    преди 12 часа
    BILLA България стартира своята лятна програма за ученици от цялата страна
    Всички желаещи могат да кандидатстват онлайн в новия кариерен сайт на компанията
    преди 19 часа
    Китайската икономика с по-висок от очакваното ръст
    Подпомогната от промишленото производство
    преди 19 часа
    България и Италия имат потенциал за разширяване на икономическите връзки и увеличаване на стокообмена и инвестициите
    Президентът на Италианската република Серджо Матарела е на официално посещение в България по покана на българския държавен глава