сряда, 24 април 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    8948 прочитания

    Медийните услуги са бъдещето на телекомуникационния бизнес

    Научете повече за директора на „Експлоатация и архитектура на мрежата” във VIVACOM Емил Георгакиев
    29 март 2012, 18:31 a+ a- a

    Емил Георгакиев е технически директор на VIVACOM от януари 2008. Той отговаря за фиксираната и мобилната мрежа на телекома, като управлява и контролира процесите по развитието на тези мрежи и по осигуряването на висок стандарт и качество.

    Георгакиев започва своята кариера в БТК през 1991 като инженер в регионалния офис на компанията в Бургас. След четири години се издига до директор на отдел за Варна и Бургас, отговарящ за всички технически дейности по управлението на мрежата в региона. През 1999 вече е заместник-директор за региона и управлява 300 човека в Техническата дирекция във Варна. След приватизацията на телекома Емил става технически директор за регион Запад, а две години по-късно е повишен в технически директор на фиксирана мрежа в цялата страна.  На тази длъжност той управлява екип от 6000 човека.

    Емил Георгакиев има магистърска степен от Техническия университет във Варна.

    Име: Емил Георгакиев
    Позиция: Директор „Експлоатация и архитектура на мрежата”, VIVACOM
    Сектор: Телекомуникации
    Брой служители: над 3000

    Господин Георгакиев, разкажете ни за Вашето образование. Какво сте завършил?

    Завършил съм Техническия университет във Варна през далечната 1991. Учил съм телекомуникационна техника. Имам и голям брой квалификации, които са свързани както с телекомуникациите, така и с придобиването на мениджърски умения.
     
    С какво свързвате студентския си живот?
    С много неща. Имаше много учене и много купони. Също така много работех по това време. От втори курс започнах да работя и така до края на обучението си.
     
    Парите са повече средство, отколкото необходимост
    Обичам да говоря за всичко по телефона
    Чувствам се добре, когато хората, около мен се чувстват добре
    Успехът е въпрос на лично възприятие
    Възхищавам се на хора, които знаят какво искат
    С какво ранният опит, който сте придобил, Ви помогна да се издигнете до позицията, която заемате днес?
    Помогна ми да открия с какво искам да се занимавам, какво ми харесва и ме вдъхновява. Вярвам, че когато човек работи това, което му харесва става по-успешен.

    Как започнахте кариерата си? 
    Стартирах кариерата си в телекомуникационна компания като редови инженер. Минал съм през всички нива и мога да твърдя, че поради тази причина познавам много добре телекомуникационния бизнес. Бил съм на повечето места, на които човек може да бъде.
     
    Тогава да си поговорим за телекомуникационния бизнес. В каква посока виждате развитието му в близките 5 години?
    Телекомуникационният бизнес стана много конкурентен, което от една страна е добре,
    Как Емил Георгакиев вижда телекомуникационния бизнес след 5 години?
    защото услугите стават все по-качествени и мобилните оператори се стремят да задоволят по-пълноценно нуждите на клиентите си. От друга страна обаче телекомуникационният бизнес става и все по-труден, защото голямата конкуренция предполага намаляване на цените и на продажбите. Аз смятам, че характеристиките на телекомуникациите ще бъдат мобилност, персоналност и медийни услуги като телевизия и т.нар connected home, чрез който всичко може да бъде управлявано чрез телекомуникациите. Това е бъдещето на този бизнес. 
     
    От какви телекомуникационни услуги ще се нуждаят клиентите в бъдеще?
    Клиентите стават все по-взискателни по отношение на качеството на услугите и на парите, които плащат за тях. За в бъдеще клиентите ще търсят все повече стойност за парите, които дават, и това ще бъде едно от най-големите предизвикателства пред мобилните оператори. Наблюдаваме тренд към по-засилено използване на мобилни услуги, достъп до Интернет, както и медийни услуги.
     
    Кое е най-важното качество, което трябва да притежава един добър технически директор на голяма компания като VIVACOM?
    Това, което аз смятам, че ми помага, е: първо, доброто познаване на работата и технологията, на второ място - умението ми да работя с хора, да давам пример и да убеждавам хората в това кое е добро и кое е лошо за компанията.
     
    Какво мислите  за телекомуникационната политика на България? Забрани се автоматичното удължаване на договорите с клиентите под натиска на самите клиенти. Доколко този пазар трябва да бъде регулиран от държавата?
    За държавната регулация и пазарните принципи
    За бизнеса е по-добре държавата да не се намесва, но това е практически невъзможно.  В нашия бизнес има доста голяма регулация както на локално ниво в България, така и от Европейския съюз. Не може без регулация. За да се спазват определени норми и за да са защитени правата на потребителите трябва да има регулация. Тя обаче не трябва да прави бизнеса непривлекателен, защото в противен случай няма да има достатъчно инвестиции, а бизнесът ще стане много по-труден. Тук най-важното е да се намери правилния баланс.
     
    Рекламите с „дребния шрифт” станаха много популярни. Смятате ли, че клиентите вече имат по-малко доверие в мобилните оператори?  Какво трябва да се направи, за да се спечели доверието на клиента?
    От една страна, клиентите обичат мобилните оператори, защото услугите, които предлагаме, са добри и защото човек не може без мобилна комуникация в съвременния свят. От друга страна, в обществото се поражда напрежение, може би защото липсва прозрачност кое как се прави. Затова трябва да се опитаме да бъдем прозрачни и да казваме ясно на хората какво правим. Мисля, че ние се справяме успешно, защото сме една от най-динамично развиващите се компании на пазара. Винаги ще има доволни и недоволни, стремежът ни е втората категория да са по-малко. Това, което ние правим, е да поддържаме високо качество на пазара. Опитваме се да спечелим потребителите с добри продукти и добра поддръжка. 
     
    В какво вярвате?
    Вярвам в добронамереността на хората.
     
    Кои са качествата, които най-много харесвате в екипа си?
    Добронамереност, отдаденост на работата, целенасоченост, проактивност, добра комуникация и екипната игра – съобразяването с чуждото мнение, реалната себеоценка.
    Съветът на техническия директор на VIVACOM към студентите

     
    Какъв съвет за успешна кариера бихте дали на българските студенти?
    Бих посъветвал студентите да  опитват повече неща, за да могат да намерят това, което им харесва. Успехът не идва изведнъж. Той идва след дълга и целенасочена работа в една посока. Затова е добре човек да е наясно какво иска, да дава всичко от себе си, да търси и да намери правилното поприще. Рано или късно успехът ще дойде.
     
    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 10 часа
    Проучване: 15% от офисите в София са празни
    Броят на операторите на гъвкави работни пространства в столицата е 63, предлагат общо 8717 работни места
    преди 11 часа
    Турция ще предлага визи за дигитални номади
    Могат да кандидатстват жители на ЕС, на Обединеното кралство, САЩ, Канада, Швейцария, Русия, Украйна и Беларус
    преди 12 часа
    преди 12 часа
    FlixBus с нови маршрути от и до България за лятото
    Нови линии ще свързват София и Атина, Бургас и Истанбул, както и Румъния с българското Черноморие
    преди 15 часа
    Дава се възможност бебетата да бъдат ваксинирани срещу коклюш по-рано
    В България регистрираните до момента случаи на коклюш са 314, спрямо 4 за същия период на 2023 г.
    преди 15 часа
    Сирма се подготвя за двойно листване на борси в САЩ и Европа и нови придобивания
    Групата ще обедини всички дъщерни дружества под единен бранд