Вижте резултатите от проучване на GVA Sollers Solutions
Първите тематични шопинг центрове в България ще се появят през тази година. Това показва проучване на GVA Sollers Solutions за тенденциите на пазара с търговски площи у нас. Очаква се някои регионалени центрове да променят бързо концепцията си и да се специализират. Положителен пример за това е проектът Mam’s Аnd Мe Center във Варна, се казва още в проучването.
Според GVA Sollers Solutions до края на тази година осезаемо ще намалее активността на хранителните вериги и дискаунтърите. Ще се открие значително по-малък обем нови търговски единици, а някои дори ще започнат да се „свиват”. Очаква се закриване на обекти, се казва още в проучването.
Цените и наемите в сегмента ще останат сравнително стабилни, сочи проучването. Според него ще продължи обаче тенденцията за предоговаряне и предлагане на различни видове отстъпки, схеми на плащане и разсрочване за новите наематели.
Според проучването търговските центрове ще станат още по-предпочитани пред т.н. главни улици както за търговци, така и за крайни купувачи. Причините са неуредиците и неатрактивната среда на пешеходните зони и като правило липсата на генерални идеи за тяхното развитие. От друга страна търговските центрове чрез все по-професионално управление, допълнителни атракции, събития и наематели ще успяват да привличат повече и по-редовни посетители, категорични са от GVA Sollers Solutions.