четвъртък, 25 април 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    3730 прочитания

    Обемът на свободните търговски площи извън София нараства

    До голяма степен ефектът се дължи на затварянето на обекти на Carrefour в страната, отчита пазарното проучване на MBL|CBRE
    22 юли 2016, 16:39 a+ a- a

    Oбемът на търговските площи, формиран от търговските центрове, запазва своето ниво от 760 хил. кв.м. към края на второто тримесечие на 2016 година. За разглеждания период няма новообявени проекти, отчита традиционният преглед на пазара на търговски площи (Retail Research Q2 2016) на компанията MBL|CBRE, специализирана в предоставянето на консултантски и брокерски услуги в областта на бизнес имотите.

    Предстоящото откриване на мол „Марково тепе“ в Пловдив през есента, очаквано ще повиши обема на търговски площи извън София.

    Освобождаването на помещения от Carrefour в някои търговски центрове в големите градове от друга страна увеличава дела на свободните площи извън София до ниво от 19,05%. В столицата не се наблюдава изменение и делът остава 13%, което формира осезаема разлика спрямо останалите градове от страната.

    Пазарът на най-големите вериги магазини за хранителни стоки продължава да се размества през разглеждания период. Carrefour вече оперира мрежа от само 5 обекта като затварянето на обекти на веригата в някои от най-добрите търговски локации позволи навлизането на други участници.

    Обявеното стартиране на проекта за създаване на първия по рода си български хипермаркет, „АБО маркет“, внася промяна в познатия до момента модел, доминиран от международните вериги на пазара. В основата на концепцията е възможността малки и средни български производители, които не са представени в търговските вериги, да предлагат своите продукти. Sofia Ring Mall обяви подписан договор за отваряне на магазин от веригата Lidl през есента на 2016. Това ще бъде първата локация на дискаунтъра в търговски център в столицата.

    Billa запазва водещата позиция по общ брой на магазини в страната, като планира откриване на още седем обекта до края на годината.

    През разглеждания период Kaufland стартира изграждането на нов обект в София, който ще добави над 6 000 кв.м. към общата площ на веригата.

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 7 часа
    България е 1-ва в Европа по брой заети жени в технологичния сектор
    36% са момичетата в училищата с професионални направления „Компютърни науки“, „Приложна информатика“ или в профил „Софтуерни и хардуерни науки“
    преди 8 часа
    IWG добави 867 нови локации в световен мащаб през 2023 г.
    Тенденцията бизнесът да се насочва към хибридни работни решения набира скорост, като IWG договаря почти двойно повече локации в сравнение с 2022 г.
    преди 8 часа
    ЕП прие директивата относно работата през платформа
    За първи път се въвежда регулация за използването на алгоритми на работното място
    преди 9 часа
    ЕС с нови правила за големите фирми
    Дружествата ще трябва да следят дали стоките им не идват от места с използване на детски труд и замърсяващи природата
    преди 10 часа
    преди 13 часа