петък, 29 март 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    7189 прочитания

    Заведения продължават да изместват модни брандове от търговските улици

    Увеличава се предлагането на търговски площи, отчита пазарното проучване на MBL|CBRE за последните три месеца на 2016
    18 януари 2017, 11:40 a+ a- a

    Продължава тенденцията за постепенно изместване на модните брандове от търговските улици от страна на заведения, аптеки и обекти от сектора на услугите, отчита пазарното проучване на MBL|CBRE за четвъртото тримесечие на 2016.

    Средните наемни нива за търговски помещения с най-добра характеристика откъм локация и разпределение на площите се запазват в диапазона между 40-45 евро на кв.м.    

    Откриването на новия търговски център в Пловдив – Mall Markovo Tepe, е събитието, което беляза разглеждания период, се посочва в анализа на консултантската компания. Сред марките, навлезли за пръв път на пазара в Пловдив, се нареждат полският бранд CCC, Original Marines, Timeout, Texas Chicken и Capella Play.    

    След затварянето на Carrefour на местния пазар, търговските центрове успяха частично да запълнят освободените от веригата площи. “Вероятно процесът по намиране на наематели, които изцяло да заемат вакантните търговски помещения, ще продължи и в последващи периоди”, коментира Ралица Йорданова, ръководител „Търговски площи“ в MBL|CBRE. 

    Към края на годината процентът на свободни площи в търговските центрове в цялата страна се понижи до 17% в сравнение с 19% към края на септември 2016. По-съществена разлика отчитат моловете извън столицата, където спадът е от 20% на 16% към края на годината. Основен принос към този резултат има откриването на магазин Jumbo в Park Mall Stara Zagora, на площ от 11,700 кв.м. В София динамиката се дължи най-вече на репозициониране на наемателите в някои търговски центрове.    

    С узряването на местния пазар, при търговските центрове се наблюдава насочване на мениджърските усилия към поддържане на по-добър микс от наематели, търсещ постигането на висока удовлетвореност у клиента.

    Billa продължава да бъде най-активният участник на пазара сред веригите супермаркети със 110 локации в цялата страна. Lidl отвори своя пръв магазин от ново поколение извън София, а Kaufland обяви предстоящ строеж на първия си обект във Велико Търново, представящ новата концепция на веригата. 

    Международните супермаркети очертават като тенденция внедряването на новите си глобални концепции. Представени извън страната, модерните визии на търговските вериги навлизат постепенно и на нашия пазар, с оглед предоставяне на по-високо качество за своите клиенти, отчитат от MBL|CBRE

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 14 часа
    ТИЗ започва паневропейски интермодален проект с италианската Gruppo UniRetiCon
    Целта е у нас да бъдат създадени различни интермодални платформи
    преди 15 часа
    Авиационният сектор у нас е достигнал на 92% нивото си от преди COVID пандемията
    85% от самолетите на българските авиокомпании са работили на пазари извън България
    преди 17 часа
    Български хляб достига до 10 европейски държави с Lidl
    Пловдивският производител „Хебър” инвестира близо 15 млн. евро в 2 нови производствени линии
    преди 18 часа
    Над 10% ръст на пътуванията на българи в чужбина през февруари
    Увеличават се и посещенията на чужденци у нас, показват данните на НСИ
    преди 20 часа
    Предлагат индустриалните паркове само за един вид производства
    С промените в закона ще бъде създаден нов тип специализиран парк