събота, 20 април 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    4633 прочитания

    Нови откривания на големи търговски центрове в близките години не се очакват

    Вижте каква беше 2016 за пазара на търговски площи според анализа на Forton
    03 февруари 2017, 10:24 a+ a- a

    Две по-значими събития белязаха пазара на търговски площи през 2016 – ребрандирането на City Center Sofia като Park Center и откриването на Markovo Tepe Mall в Пловдив. 

    Това отчита анализът на Forton, стратегически партньор на Cushman & Wakefield за България и Македония с над 10-годишен опит на пазара на бизнес имоти.   

    Като цяло обаче предлагането нарасна незначително. Общият обем търговски площи в молове в страната достигна 738 500 кв. м или средно 103 кв. м търговска площ на 1000 души. Нови откривания на големи търговски центрове в близките години не се очакват.

    „Пазарът на търговски площи е добре балансиран и това задържа наемните нива относително стабилни през годината. Предвид ограниченото предлагане на първокласни площи на фона на нарастващите обороти на търговците и експанзията им обаче, виждам потенциал за плавен ръст на наемите в София и на доминиращите проекти в страната“, коментира Росен Генев, мениджър „Търговски площи“ във Forton.

    В резултат от активното търсене наемите на първокласни търговски площи в столичните молове отбелязаха леко покачване в края на 2016 г., достигайки €30/кв. м, с близо 7% повече спрямо предходното тримесечие.

    Средната заетост на столичните молове също се възстановява след лекия спад по-рано през 2016 г. в резултат от излизането на ключови наематели като Carrefour и Piccadilly. Към края на годината делът на свободните площи се върна на 7-8% при над 10% месеци по-рано. Това стана в резултат на няколко по-значими откривания като това на Lidl в Sofia Ring Mall и на Piccadilly в Paradise Center. Очаква се през пролетта Billa да замени Piccadilly в Serdika Center. 

    В София активни на наемния пазар остават търговци от различни ценови класове, докато в страната растат основно по-бюджетните брандове. Активни са и хранителните вериги, както и търговците в областта на продуктите за здраве и красота – дрогерии, аптеки, оптики, магазини за биохрани и др.    

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 1 ден
    JPMorgan: Не разчитайте на увеличаване на биткойна след разполовяването
    Банката прогнозира спад в стойността на най-голямата криптовалута в света
    преди 1 ден
    СЗО даде ново име на Covid и други респираторни вируси
    Международната агенция актуализира терминологията, която препоръчва за описание на респираторни инфекции
    преди 2 дни
    В София започна Serp Conf. 2024 International
    Вторият ден на конференцията, 19 април, е с акцент върху електронната търговия
    преди 2 дни
    Марк Рюте: Ще съдействаме и пред Австрия за пълноправното ви членство
    Неприемливо е да не сте членове на Шенген и по сухопътни граници, заяви министър-председателят на Нидерландия
    преди 2 дни
    BILLA България стартира своята лятна програма за ученици от цялата страна
    Всички желаещи могат да кандидатстват онлайн в новия кариерен сайт на компанията
    18 април 2024, 08:29
    Китайската икономика с по-висок от очакваното ръст
    Подпомогната от промишленото производство