петък, 29 март 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    15212 прочитания

    Южна Корея строи град, който няма да се нуждае от коли

    Инвестицията на стойност 35 млрд. долара ще елиминира нуждата от личен автомобил
    09 ноември 2017, 14:50 a+ a- a

    Гражданите на Международния бизнес квартал (IBD) в Сонгдо, Южна Корея няма да се нуждаят от коли, за да стигнат до работа, да приберат децата си от училище, да стигнат до магазина или да извършват други ежедневни дейности. Участъкът от града, в който в момента се влагат 35 млрд. долара, ще бъде изграден така, че да елиминира нуждата от личен автомобил.

    С размерите на централен Бостън, проектът започна през 2002. Местността приоритизира градския транспорт като автобуси, метро и велосипеди, вместо уличен трафик. Строител на квартала е Gale International, а окончателното завършване на обектите се очаква да е готово до 2020.

    Още от първите чертежи архитектите са работили с идеята да направят квартала по-благоприятен за околната среда. Една от стратегиите е намаляването на нуждата от автомобили.

    Магазините, офис площите, парковете, медицинските заведения и училищата в IBD са в близост до жилищата.

    Блоковете и бизнес сградите са на не повече от 12 минути с автобус или метро. Освен това в квартала има 25 километра велоалеи, които се свързват с по-голямата 145-километрова мрежа на Сонгдо.

    Близо 40% от площта на квартала е запазена за зелени площи. Това е два пъти повече от парковете в Ню Йорк.

    Най-големият парк в IBD ще е с площ 40 хектара. Той е вдъхновен от „Сентрал парк“ в Манхатън.

    Когато през 2000 година местните власти започнаха да кроят плановете за квартала в местността бяха изсипани 500 тона пясък, за да може блатата да бъдат подсилени в основа за високи сгради.

    Вече са завършени или са в строеж над 20 хил. жилищни обекта. В тях ще живеят над 50 хил. души, а в Сонгдо живеят над 100 хил. души.

    Сметта в комплекса няма да се събира с камион. Вместо това пневматична система с тръби ще изсмуква боклука от улеи в жилищните сгради, отвеждайки ги до сметището за няколко секунди. Отпадъците ще се преобразуват в енергия или ще се рециклират.

    Над 100 сгради в IBD ще имат сертификат LEED. Това е най-популярната система за означаване на сгради, щадящи околната среда.

    Кварталът планира да рециклира до 40% от използваната вода. Сонгдо вече отделя до 1/3 по-малко вредни емисии в сравнение с други градове със същия размер.

    Пътуването с градски транспорт до столицата Сеул отнема малко над 1 час.

    Над 70 хил. души работят в Сонгдо, което е с 300 хил. по-малко от прогнозите на правителството. Новият квартал цели да привлече повече жители и фирми към региона.

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 58 минути
    Очаква се пазарът на смартфони да се възстанови през 2024 г.
    Най-голям ръст се очаква в премиум сегмента, показват данни на Counterpoint Research
    преди 3 часа
    38 млрд. долара достигат загубите от финансови измами през 2023
    БОРИКА стартира инициатива за превенция на финансови измами
    преди 3 часа
    Започва поетапно изключване на отоплението за град София
    Изключването на топлоподаването стартира на 31 март
    преди 3 часа
    Богданов: ЕК одобри проект за единен инвестиционен портал
    Целта е да се обедини цялата административна дейност около обслужването на потенциалните инвеститори у нас
    преди 3 часа
    БНБ: Има риск от нарастване на необслужваните кредити
    Очаква се затягането на условията в еврозоната да се пренесе върху лихвените проценти в страната
    преди 4 часа
    TSMC планира да увеличи работната си сила до 100 000 души
    Най-големият производител на чипове наема с огромни темпове