Andrews е най-харесваната модна марка при мъжете, при жените на водещи позиции са Zara и Mango, сочи проучване
Разнообразието от продукти и атрактивните промоции са основни фактори за привличане на посетители към търговските центрове. Това сочи съвместно проучване на Colliers и Gfk за нагласите към модерните шопинг центрове в София.
Изследването е проведено в края на 2017. Целта му е да се анализират промените във вижданията на три основни таргет групи – посетители, търговци и собственици, спрямо предходното проучване, проведено през 2015. Мнението си споделят 700 посетители, 72 търговци и 20 собственици.
Проучването отчита, че категория „Мода“ е с нараснало значение за добрия търговски микс в моловете. Това е свързано и с факта, че за посетителите е станало по-важно да следват последните модни тенденции. При тях се наблюдава готовност да инвестират повече в спортно облекло и аксесоари, и парфюмерия и козметика, в сравнение с предходното проучване.
Друг основен извод е, че от събитията дегустациите на храна и напитки са най-атрактивни за привличане на посетители в търговските центрове.
Сред важните отличителни характеристики на търговските центрове са удобната локация, наличието на кино, лесната ориентация във вътрешността на мола, както и приятната атмосфера.
Най-предпочитаните категории продукти са „Мода“ и „Подаръци“. Любимите марки на посетителите в категория „Мода“ остават, както и през 2015, H&M, Zara и LC Waikiki. Сред мъжете, участвали в проучването, Andrews е най-харесваната марка, докато при жените, на водещи позиции са Zara и Mango. От ключово значение за потребителите е наличието на любезен и отзивчив персонал в магазините.
Молове потребителите посещават средно веднъж на седмица, а на кино ходят приблизително два пъти в месеца.
На база на проучването основните общи препоръки към търговските центрове са да продължават да доразвиват търговския си микс, да поддържат разнообразие от брандове и да организират събития и промоции.