петък, 22 юни 2018  RSS

Учените откриха третия елемент в сърцето на Земята

Според тях съставът на земното ядрото се състои от три основни материала
    11 януари 2017, 16:34 a+ a- a

Снимка: ESO/M. Kornmesser

Изследователи от японския университет „Тохоку“ твърдят, че са открили липсващия елемент от състава на земното ядро. То се намира на 3000 километра дълбочина и все още крие загадки за учените.

Голяма част от втечнената лава е изградена от стомана и никел. Според японските учени третият елемент от състава е силиций. Той представлява само 5% от общата маса на ядрото.

Изследването на ядрото е невъзможно според професорите от „Тохоку“. Те споделят, че най-дълбоките мини в света са едва на 4 километра дълбочина, а достигането до дъното им отнема повече от час. За целта ядрото бе пресъздадено на земната повърхност. Комбинирането на 85% стомана, 10% никел и 5% силиций и излагането им на висока температура и голямо налягане позволило пресъздаването на резултатите от сеизмичните данни.

Чрез изследването на състава на ядрото учените ще получат по-добра престава за това как е сформирана атмосферата и как е била създадена планетата.

„Софарма Трейдинг“ разширява операциите си в Сърбия